Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Hallo

In een taak voor school moesten wij groepen en users maken in Windows Server 2012. In eerste instantie moesten we een manual schrijven over de taak, dus had ik 2 groepen (Domain Local en Global), 1 afdeling (IT noemde die) en 1 user(IT_1@domain.local). Deze heb ik volledig ingesteld. Vermits het om een manual ging, liet ik de 5 afdelingen die ik moest toevoegen en de 3 andere users (4 per afdeling) voor wat het was, vermits deze niet belangrijk waren in de manual, we moesten enkel tonen dat we groepen, users ,... konden aanmaken.

Nu is mijn vraag.
Ik heb dan die groep DL_IT en GL_IT, en de user IT_1@domain.local, en dan de afdeling IT al toegevoegd. Nu heb ik een script waarmee ik alle nodige afdelingen, groupen, users en policies in 1 keer kan toevoegen door de .bat file te runnen. Maar daar staat ook de IT tussen (de groupen van IT, de user IT_1@domain.local, de afdeling en de policies) de dingen die ik nog moet toevoegen. Kan ik dat bestand gewoon runnen zonder dat ik ofwel dubbele users krijg, of wel dat ik corrupte userbase krijg?

Ik zou namelijk niet een corrupte userbase krijgen.

Wie wordt mijn held die mij deze vraag kan beantwoorden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Even voor de goede orde : je voegt geen users toe AAN server 2012 in dit geval; je voegt users toe aan het Active Directory domein.
Of jouw script correct gaat werken kan ik niet zeggen zonder inzage in het script.
Overigens heb je het over een batchfile ; ik adviseer je om hier van af te stappen en over te gaan op Powershell voor het batchmatig aanmaken van users binnen een AD omgeving.

Overigens ga ik er niet vanuit dat een simpel script om users etc toe te voegen je AD sloopt ; daar moet je over het algemeen een klein beetje moeite doen (met ADSIEDIT kloten zonder te weten waar je mee bezig bent)

[ Voor 21% gewijzigd door Killah_Priest op 07-01-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MrAndy9797 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:34:
Kan ik dat bestand gewoon runnen zonder dat ik ofwel dubbele users krijg, of wel dat ik corrupte userbase krijg?
Probeer het uit zou ik zeggen... Een corrupte userdatabase (Active Directory database in dit geval) zul je niet krijgen.

Hou er verder even rekening mee dat het een schoolopdracht is, en het de bedoeling is dat je zelf eea uitzoekt en probeert om ervan te leren. In principe zijn schoolopdrachten toegestaan, maar er wordt wel streng op gelet dat je uiteindelijk zelf actief bezig gaat met het zoeken van een oplossing voor je probleem.

Even snel een vraag posten zoals je nu doet is niet de bedoeling...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Het is een ingewikkelde situatie en dit moet tegen morgen af zijn. Nu heeft de leerkracht een mail rond gestuurd om te zeggen dat hij ook langs gaat komen, en dan moet ik dit nog allemaal toevoegen. Ik heb hier helaas al veel te veel tijd aan besteed, mijn examens beginnen volgende week en dit is een opdracht die slechts 2 punten op 20 oplevert voor het examen, en mijn hele kerstvakantie (2 weken) er in heb gestoken vanwege het ene probleem na het andere. (oa 2e domaincontroller die bleef vast hangen ondanks verschillende wachtwoorden, ...). Ik hoop dat je begrijpt dat ik nu wel wat overstuur ben door deze plotse wijziging van beoordeling. (We moesten eerst enkel een manual ervan maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik begrijp je stress hoor, maar dan nog blijft het een schoolopdracht en die zul je toch zelf voor het grootste gedeelte zelf moeten uitzoeken. Even snel een vraag posten voor een schoolopdracht, zonder aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt is simpelweg niet toegestaan.

Samengevat is je vraag: ik heb een script gemaakt, de inhoud geef ik niet, maar jullie moeten even aangeven wat er gebeurd als ik dit script run.

Als je nu even het script gepost had, uitgelegd waarom je welke keuzes gemaakt had in je script, uitgelegd had waar het fout gaat in je script en wat je geprobeerd had om dit op te lossen was het een ander verhaal geweest. Dan hadden we je best een duwtje in de goede richting willen geven.

Snap je nu waar ik een beetje naar toe wil?

Overigens, ik heb je topic niet gesloten. Je kunt deze gewoon aanvullen en verduidelijken. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B