Upgrade XXODD XNi860tu 15”

Pagina: 1
Acties:

• Mnsll
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-07-2020
Mijn nu 6 jaar oude laptop draait de laatste maanden zeer traag. Opstart duur al snel een minuut of 7. En alles loopt in het algemeen heel traag.

Is het mogelijk om vb een nieuwe hdd of meer ram te steken om dit te verbeteren.
En zou windows 8 beter draaien als windows 7?

Ik zoek een?
HDD (ssd?) of ram ?

Wat is je budget?
300, 400 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik het enkel voor dag dagelijkse dingen. Geen games.

XXODD XNi860tu 15
Intel Core 2 Duo P8700 (2,53GHz, 1066Mhz, 3Mb) PO
4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
DVD-CD +/- brander
2GB Intel Turbo Memory module

Dank u ! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mnsll op 07-01-2015 17:54 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden voor wat betreft upgrademogelijkheden?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02 23:20
Is het wel een kwestie van hardware? Als je bijvoorbeeld bij taakbeheer kijkt, hoeveel % van je geheugen wordt daadwerkelijk gebruikt? Voor de dagelijkse zaken als Office/browsen/etc. lijkt 4 GB me namelijk voldoende.

Je zou eens kunnen kijken of er geen schadelijke software opstaat, en wat er bijvoorbeeld allemaal tijdens het opstarten geactiveerd wordt. Eventueel zou je kunnen overwegen om je laptop terug naar de fabrieksinstellingen te zetten (wel even een backup maken van wat je nog wil bewaren natuurlijk).

• Mnsll
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-07-2020
br00ky schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:56:
Wat heb je zelf al gevonden voor wat betreft upgrademogelijkheden?
Ik dacht aan een Crucial MX100 256GB maar ik weet niet of deze past.
Logico schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:16:
Is het wel een kwestie van hardware? Als je bijvoorbeeld bij taakbeheer kijkt, hoeveel % van je geheugen wordt daadwerkelijk gebruikt? Voor de dagelijkse zaken als Office/browsen/etc. lijkt 4 GB me namelijk voldoende.

Je zou eens kunnen kijken of er geen schadelijke software opstaat, en wat er bijvoorbeeld allemaal tijdens het opstarten geactiveerd wordt. Eventueel zou je kunnen overwegen om je laptop terug naar de fabrieksinstellingen te zetten (wel even een backup maken van wat je nog wil bewaren natuurlijk).
Ik heb 3 maanden geleden een format gedaan dus veel schadelijke software zou er niet mogen opstaan.
Spotify en Chrome (6tabs) staat nu open en Processorgebruik is 25 a 30% en fysiek geheugen is 1,73 GB.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Dat is wel vrij veel processorgebruik voor alleen een browser, je zegt wel dat er niet veel schadelijke software op kan staan, maar heb je ook al eens gekeken wat er nu eigenlijk mee opstart met je pc, en dat hoeft niet noodzakelijk schadelijke software te zijn. Extra geheugen gaat je pc niet echt sneller maken in het opstarten. Die MX100 gaat wel passen, dat zou wel een heel verschil maken in snelheid, maar 7 minuten opstarttijd vind ik wel redelijk extreem voor een recentelijk geformatteerd systeem. Als je de SSD installeert, doe dan toch maar best een helemaal schone installatie

Je zou ook de DVD brander kunnen verwijderen en een HDD caddy in de plaats zetten met daarin je huidige HDD (zet de SSD wel op de plaats waar nu je HDD zit). Dan heb je nog wat extra opslagruimte, al is die 250GB van de MX100 nu niet zoveel minder dan wat je al hebt.