Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High-End Gaming laptop gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb de laatste maand een hoop gekeken naar gaming laptops,
Ik heb zelf dus al veel gezocht en gezien maar ik kom er maar niet uit.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil een beetje surfen en gamen op het liefst minimaal high.
Graag ook een snelle cpu en liefst ssd ook.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee de laptop word niet vaak meegenomen, maar grootte vind ik wel belangrijk.
Hij moet bijvoorbeeld nog wel op je schoot passen.
Gebruik op dit moment een 11" macbook air(blegh) en wil het liefst wel iets van 15"/17" hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Een merk maakt me niet heel veel uit eigenlijk.
(Ook vind ik een dvd speler erg nutteloos aangezien ik dit nooit gebruikt!)

De laptops die ik op dit moment heb gevonden die me best goed lijken zijn deze:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7004H
pricewatch: MSI GT70 2QD-2413NL (Dominator)
pricewatch: MSI GT72 2PE-029NL Dominator Pro

Hebben jullie tips of ideeën? Ik zou ze graag willen horen dan!
Bedankt alvast! _/-\o_ _/-\o_

• Gatlin90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik had ongeveer dezelfde vraag gesteld, maar heb inmiddels besloten even te wachten. Er komen nieuwe laptops aan met Broadwell processors en ook op videokaart gebied lijken er de komende periode wat nieuwe dingen te komen. Even de CES afwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Gatlin90 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:00:
Ik had ongeveer dezelfde vraag gesteld, maar heb inmiddels besloten even te wachten. Er komen nieuwe laptops aan met Broadwell processors en ook op videokaart gebied lijken er de komende periode wat nieuwe dingen te komen. Even de CES afwachten.
Zullen deze nieuwe laptops/videokaarten ook de prijs van de huidige laptops aantasten?
Ik hoop het namelijk wel! : :>

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:10:
[...]

Zullen deze nieuwe laptops/videokaarten ook de prijs van de huidige laptops aantasten?
Ik hoop het namelijk wel! : :>
Doorgaans zijn de nieuwe laptops vrij snel leverbaar na aankondiging, MSI is bijvoorbeeld al begonnen met het verlagen van de prijzen van de high-end laptops.Via o.a. Centralpoint.nl waren tot einde van het vorige jaar kortingen tot wel EUR 200 per laptop te krijgen op geselecteerde modellen.

Na aankondiging zullen de prijzen van de huidige high-end modellen dalen om de voorraden op te maken :D

Inmiddels heeft Nvidia de nieuwe GTX 965m aangekondigd :) Het is de verwachting dat Nvidia nog nieuwe grafische kaarten voor het mobiele segment zal aankondigen, de GTX 96x range > wat het mogelijk maakt dat er ook 'budget' gaming laptops beschikbaar komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vidra op 07-01-2015 19:05 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Vidra schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:40:
[...]

Doorgaans zijn de nieuwe laptops vrij snel leverbaar na aankondiging, MSI is bijvoorbeeld al begonnen met het verlagen van de prijzen van de high-end laptops.Via o.a. Centralpoint.nl waren tot einde van het vorige jaar kortingen tot wel EUR 200 per laptop te krijgen op geselecteerde modellen.

Na aankondiging zullen de prijzen van de huidige high-end modellen dalen om de voorraden op te maken :D

Inmiddels heeft Nvidia de nieuwe GTX 965m aangekondigd :) Het is de verwachting dat Nvidia nog nieuwe grafische kaarten voor het mobiele segment zal aankondigen, de GTX 96x range > wat het mogelijk maakt dat er ook 'budget' gaming laptops beschikbaar komen.
Ik neem aan dat met deze videokaart games zoals GTA 5 waarschijnlijk wel goed te spelen zijn? :D

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Ik neem aan dat met deze videokaart games zoals GTA 5 waarschijnlijk wel goed te spelen zijn? :D
Dat hangt af van de uiteindelijke specs voor de game - maar ik denk dat je op low/medium settings best wel eind zal komen :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Vidra schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Dat hangt af van de uiteindelijke specs voor de game - maar ik denk dat je op low/medium settings best wel eind zal komen :)
De specs zijn ondertussen bekent, maar dit zijn PC specs...
Weet u misschien wat voor laptop specs nodig zouden moeten zijn om aan deze PC specs te voldoen?
Bedankt!!! _/-\o_

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
ik zie dat de recommend specs voor gta 5 7870/660 gtx zijn. Gebaseerd uit deze http://www.notebookcheck....ce-GTX-965M.134120.0.html site zie ik dat de 7870 in de buurt komt van 965m.
Voor ongeveer 1500, zou ik voor een laptop gaan met 970m wat ook aanzienlijk beter presteert dan de 880m en wat ook veel zuiniger is :P.
Mischien kan je wachten op de Asus Republic Of Gamers G751JT-T7004H of is mischien de p650se met 970m wat ook veel goedkoper is ook een goede keus?

En wat vidra zegt klopt inderdaad. Ik heb een tijdje geleden voor een prima bedrag een gt72 980m besteld via central point. Als je het goed in de gaten houdt kan je mischien de gt72 980m zonder ssd krijgen voor rond 1733.

[ Voor 40% gewijzigd door monoking op 19-01-2015 23:20 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

Als je toch een SSD moet inbouwen, kan je net zo goed er eentje kopen met SSD. De high-end modellen van MSI en ASUS hebben de mogelijkheid om een M2.SATA SSD's te installeren - in de high-end modellen van Asus zit er een Samsung XP941 (snelste M2SATA, read = 1100 mb/sec). Deze zijn niet los te verkrijgen, worden alleen maar geleverd aan OEM.

De goedkopere modellen van Asus hebben dus wel de aansluiting, maar niet de bracket. Er zijn mensen die daarom de M2sata geïnstalleerd hebben, maar genoodzaakt zijn om deze te installeren met ductape.

De MSI hebben de mogelijkheid om soms (afhankelijk van het model) 4 hdd's/SSD's aan te sluiten.

Maar dit zijn dan ook weer de dusdanige dure modellen, die een tweevoud kosten van je huidige budget.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe series videokaarten? Heb hier namelijk niks voorbij van zien komen bij de CES?

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels een tijd later en ik ben nog steeds aan het zoeken haha.
Mijn voorkeuren zijn een klein beetje bijgesteld, zo wil ik het liefst nu een 880m, 970m of een 980m deze blijken toch een stuk krachtiger te zijn dan eerdere videokaarten.
Hebben jullie nog tips of iets dergelijks ?
Bedankt!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:19:
Het is inmiddels een tijd later en ik ben nog steeds aan het zoeken haha.
Mijn voorkeuren zijn een klein beetje bijgesteld, zo wil ik het liefst nu een 880m, 970m of een 980m deze blijken toch een stuk krachtiger te zijn dan eerdere videokaarten.
Hebben jullie nog tips of iets dergelijks ?
Bedankt!
De 970m is sneller dan de 880m. Ook staat de 880m erom bekend vrij warm te worden. Ga dus minimaal voor de 970m. Die is samen met de 980m de beste videokaart op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit ik nog te kijken of ik voor de Msi Dominator ga of de Msi Dominator Pro... De pro is iets duurder en heeft een 980m inplaats van een 970m... Is het verschil tussen deze 2 groot?

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:34:
Op dit moment zit ik nog te kijken of ik voor de Msi Dominator ga of de Msi Dominator Pro... De pro is iets duurder en heeft een 980m inplaats van een 970m... Is het verschil tussen deze 2 groot?
Zekerweten !
http://www.game-debate.co...b-vs-geforce-gtx-970m-3gb

980m is toch net iets krachtiger

• frenkieh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-07 10:01
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:34:
De Dominator Pro uit je openingspost heeft een 880m, niet een 980m. Of heb je het over een andere Dominator Pro :*)

Verwijderd

Topicstarter
frenkieh schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:05:
[...]

De Dominator Pro uit je openingspost heeft een 880m, niet een 980m. Of heb je het over een andere Dominator Pro :*)
Ik heb het inderdaad over een andere dominanter pro, die in de openingspost beschikte in de tijd dat ik dat schreef nog niet over een 980m ;)

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Mijn broer heeft ook die Asus maar dan een ander model!
Is hier zeer tevreden over, wel een groot en lomp ding maar hij blijft super koel en weinig kabaal van de ventilatoren.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Pagina: 1