Beste mede tweakers,
Ik bouw nu zelf al een tijdje pc's en vroeg me af of jullie misschien nog wat aanvullingen of tips/tricks hebben voor de build voor een vriend van me.
Ik heb laatst namelijk nog een paar keer naar de best build guild zitten kijken rond deze prijs klasse en die week enig sinds af op een paar voor mij ongebruikelijke punten.
Dit heb ik zo ver al:
Nog even een paar puntjes waar hij niet vanaf wil wijken:
- Het collour scheme moet rood en zwart blijven en is erg belangrijk!
- De Storm Scout II Advanced kast wil hij graag houden!
- De koel pasta moet blijven (in verband met vervelende overhittings ervaringen) hierbij is eventuele variatie mogelijk maar hij gaat niet meer met standaard koel pasta.
- Hij houd ook graag de fans die er bij zitten het zelfde waarbij het apart aan en uit schakelen van de fans een vereiste was (maar dit covert de kast volgens mij gewoon)
- Hij moet 16 GB RAM houden omdat hij veel servers host vanaf zijn pc en tergelijkertijd ook gamed. hierbij heeft hij genoeg ram nodig om de servers draaiend te houden en alles vloeiend te laten verlopen.
- Hij vind de CPU koeling erg mooi en wil die ook ivm het collour scheme graag houden echter als de koel performance niet genoeg is wil hij hem eventueel nog wel vervangen.
Hij houd er ook erg van indien de onderdelen er dus "goed uit zien". Zo houd hij erg van de looks van het moederbord, de CPU fan, de case en de RAM stickjes.
Hij wil wel gaan kijken of hij eventueel kan overklokken dus vandaar de keuze tot de K versie processor en het moederbord.
Alle hulp is welkom
Alvast bedankt
Ik bouw nu zelf al een tijdje pc's en vroeg me af of jullie misschien nog wat aanvullingen of tips/tricks hebben voor de build voor een vriend van me.
Ik heb laatst namelijk nog een paar keer naar de best build guild zitten kijken rond deze prijs klasse en die week enig sinds af op een paar voor mij ongebruikelijke punten.
Dit heb ik zo ver al:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,69 | € 349,69 |
| 1 | Seagate Barracuda STBD3000200, 3TB | € 109,27 | € 109,27 |
| 1 | Cooler Master Storm Scout II Advanced | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Cooler Master V8 GTS | € 69,90 | € 69,90 |
| 3 | Cooler Master Jetflo rode led, 120mm | € 11,65 | € 34,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 149,30 | € 149,30 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Corsair CS750M | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Transcend SSD370 (Premium) 256GB | € 99,80 | € 99,80 |
| 1 | Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Arctic Cooling MX-3 Thermal Compound (4g) | € 7,77 | € 7,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.380,38 | |
Nog even een paar puntjes waar hij niet vanaf wil wijken:
- Het collour scheme moet rood en zwart blijven en is erg belangrijk!
- De Storm Scout II Advanced kast wil hij graag houden!
- De koel pasta moet blijven (in verband met vervelende overhittings ervaringen) hierbij is eventuele variatie mogelijk maar hij gaat niet meer met standaard koel pasta.
- Hij houd ook graag de fans die er bij zitten het zelfde waarbij het apart aan en uit schakelen van de fans een vereiste was (maar dit covert de kast volgens mij gewoon)
- Hij moet 16 GB RAM houden omdat hij veel servers host vanaf zijn pc en tergelijkertijd ook gamed. hierbij heeft hij genoeg ram nodig om de servers draaiend te houden en alles vloeiend te laten verlopen.
- Hij vind de CPU koeling erg mooi en wil die ook ivm het collour scheme graag houden echter als de koel performance niet genoeg is wil hij hem eventueel nog wel vervangen.
Hij houd er ook erg van indien de onderdelen er dus "goed uit zien". Zo houd hij erg van de looks van het moederbord, de CPU fan, de case en de RAM stickjes.
Hij wil wel gaan kijken of hij eventueel kan overklokken dus vandaar de keuze tot de K versie processor en het moederbord.
Alle hulp is welkom
Alvast bedankt