Zie AUXTIN en System temperaturen.

115C
Nog een andere meting:

115C

Nog een andere meting:

[ Voor 24% gewijzigd door wizai op 07-01-2015 15:22 ]
Anjunabeats
Ik heb mijn PC eergisteren in elkaar gezet dus van stof kan geen sprake van zijn. Koelpasta had ik ook voldoende gebruikt maar niet vespreid omdat ik dacht dat dat automatisch ging(ik had relatief veel gebruikt).. De CPU is volgens mij goed toch? Alleen het moederbord is rete warm. Misschien dat ik mijn moederbord heb beschadigd toen ik hem monteerde.wizai schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:18:
heb je de computerkast en koeler al eens stofvrij gemaakt?
als dat niet helpt, kijk dan of je koeler voldoende koelt en of de koelpasta vervangen moet worden.
succes!
In BIOS kan ik alleen de CPU en moederbord temp bekijken. AUXTIN metingen zie ik in bios niet staan.Nemesizz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:35:
Overduidelijk foute uitlezing. Bij die temperaturen was je PC al lang uit gegaan (bij welk component dan ook), en anders had je het wel geroken (zeer warme elektronica kun je ruiken).
Denk als je in je BIOS kijkt dat je die sensors die zogenaamd boven de 100ºC zijn, helemaal niet ziet staan.
Met gamen wordt die wel warmer.br00ky schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:38:
Move naar PMG. Hete GPU (wat het topictitel zegt) zie ik niet...
[ Voor 10% gewijzigd door Tengri op 07-01-2015 15:40 ]
Anjunabeats
Op welke locaties zitten die AUXTIN sensoren?wizai schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:42:
cpu en gpu zijn niet de boosdoeners zo te zien. Hier gaat het echt om de auxtin melding en de temperatuur van het moederbord
Wat is warmer? GPU's kunnen makkelijk tegen hoge temps (~90 graden).
Ik heb een Asus GTX 970. Die horen een lage temp te hebben. Met gamen wordt die 65C wat ik warm vind voor een nieuwe generatie GPU. Maar goed, dat vind ik nog niet het ergste op het moment. Mijn moederbord is veel warmer.br00ky schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:50:
[...]
Wat is warmer? GPU's kunnen makkelijk tegen hoge temps (~90 graden).
[ Voor 12% gewijzigd door Tengri op 07-01-2015 15:55 ]
Anjunabeats
65c is complet normaal, zelfs koel voor een gpuTengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:54:
[...]
Ik heb een Asus GTX 970. Die horen een lage temp te hebben. Met gamen wordt die 65C wat ik warm vind voor een nieuwe generatie GPU. Maar goed, dat vind ik nog niet het ergste op het moment. Mijn moederbord is veel warmer.
[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 07-01-2015 16:04 ]
Voor iedere GPU is tot 85 graden prima. Maakt niet uit of ie 3 jaar oud is of 3 dagen.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:54:
[...]
Ik heb een Asus GTX 970. Die horen een lage temp te hebben. Met gamen wordt die 65C wat ik warm vind voor een nieuwe generatie GPU. Maar goed, dat vind ik nog niet het ergste op het moment. Mijn moederbord is veel warmer.
AUXTIN is wel boven de 100C.PilatuS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:02:
[...]
Voor iedere GPU is tot 85 graden prima. Maakt niet uit of ie 3 jaar oud is of 3 dagen.
Verder kan je alle temps boven de 100 graden negeren. Het is niet mogelijk dat je PC goed werkt als er iets zo warm zou worden.
Al nu al? Ik heb hem pas paar dagen. Dan kan ik hem beter terug naar de winkel brengen. Trouwens ik zal zo in BIOS kijken voor de temp metingen.wizai schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:06:
waarschijnlijk een verdwaalde sensor, meer kan ik er niet van maken...
Gewoon negeren dus.
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Dat is een plaatje van Speedfan. Dat programma heeft het vaker fout dan goed. Verder zou zijn PC niet aan kunnen staan als de CPU fan niet draait. De BIOS zou de PC automatisch uitzetten. Speedfan leest het niet uit, dat is alles.Nirrilith schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:10:
ben ik de enige die op het plaatje ziet dat de CPU fan niet zou draaien?
CPU fan draait wel, ik heb die shitty stock fan erop die je erbij krijgt.Nirrilith schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:10:
ben ik de enige die op het plaatje ziet dat de CPU fan niet zou draaien?
CPU fan staat op 0 omdat die hem niet leest. Dat is iets anders dan bij AUXTIN. Daar is het niet een kwestie dat die hem niet leest.PilatuS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:12:
[...]
Dat is een plaatje van Speedfan. Dat programma heeft het vaker fout dan goed. Verder zou zijn PC niet aan kunnen staan als de CPU fan niet draait. De BIOS zou de PC automatisch uitzetten. Speedfan leest het niet uit, dat is alles.
Ik denk dat het niet ligt aan de speedfan applicatie. In de OP kan je een tweede meting zien met een andere aplicatie.PilatuS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:09:
[...]
Gewoon negeren dus.
Zulke dingen zie je wel vaker. Je CPU en GPU temp is prima. Nergens om je zorgen over te maken, er is niets mis met je PC.
[ Voor 28% gewijzigd door Tengri op 07-01-2015 16:18 ]
Dat weet ik.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:15:
[...]
Ik denk dat het niet ligt aan de speedfan applicatie. In de OP kan je een tweede meting zien met een andere aplicatie.
Verder kan je alle temps boven de 100 graden negeren. Het is niet mogelijk dat je PC goed werkt als er iets zo warm zou worden.
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2015 16:27 ]
Heb je toevallig ook een Asus moederbord? Ik heb exact hetzelfde. Ik gebruik nu speccy om mijn temp's uit te lezen omdat speedfan van geen enkele kant deugt. AUXINT was bij mij 117 gradenTengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:34:
Trouwens ik had een aftermarket fan geinstalleerd. Het is een 3 pin. Klopt het dat je een 4 pin fan moet hebben als je automatische fan control wilt?
[ Voor 9% gewijzigd door Mijnenveger op 07-01-2015 16:41 ]
Hier ga je geen garantie op krijgen, en het doet verder ook niet af van de kwaliteit en/of stabiliteit van het systeem. Daar komt bij dat 'nu al' niet echt opgaat bij dit soort problemen, de kans is namelijk groter dat ze al aanwezig zijn bij aankoop dan dat ze zich veel later pas voordoen.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:08:
[...]
Al nu al? Ik heb hem pas paar dagen. Dan kan ik hem beter terug naar de winkel brengen.
Nee hoor, ook met 3 pinnen kan de snelheid worden aangepast, maar dan aan de hand van het voltage ipv PWM.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:34:
Trouwens ik had een aftermarket fan geinstalleerd. Het is een 3 pin. Klopt het dat je een 4 pin fan moet hebben als je automatische fan control wilt?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zijn 2e screenshot is van HWMonitor.D4NG3R schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:40:
Anyhow: Speedfan is een vrij ruk programma als je betrouwbaar je temperaturen wilt uitlezen. Dan kan je beter HWMonitor ICM GPU-Z en coretemp/realtemp pakken.
[ Voor 10% gewijzigd door spokje op 07-01-2015 16:42 ]
Ik heb de ASUS H97 plusMijnenveger schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:39:
[...]
Heb je toevallig ook een Asus moederbord? Ik heb exact hetzelfde. Ik gebruik nu speccy om mijn temp's uit te lezen omdat speedfan van geen enkele kant deugt. AUXINT was bij mij 117 graden. Dit was al sinds ik hem in elkaar heb gezet. Volgens mijn bios is moederbord rond de 20 graden en speccy vertelt hetzelfde.
Die temps kloppen gewoon voor geen meter, ik negeer ze ook. Als hij echt zo warm werd was dan merkte je het wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Tengri op 07-01-2015 16:43 ]
Ik de Asus H97 Pro. Bij mij was het gewoon een valse tempratuur, maar bij speccy geeft hij aan 26 °C.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:43:
[...]
Ik heb de ASUS H97 plus
Speccy zegt dit bij mij:
ASUSTeK COMPUTER INC. H97-PLUS (SOCKET 1150) 113 °C
[ Voor 37% gewijzigd door Mijnenveger op 07-01-2015 16:45 ]
Als de sensor al stuk was bij aankoop heb ik dan geen garantie? Correct me if I'm wrong. Ik heb er niet veel verstand van. Een sensor die niet deugd is toch niet niks. Je gaat ook toch geen auto kopen waarvan de snelheidsmeter niet deugd.D4NG3R schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:40:
[...]
Hier ga je geen garantie op krijgen, en het doet verder ook niet af van de kwaliteit en/of stabiliteit van het systeem. Daar komt bij dat 'nu al' niet echt opgaat bij dit soort problemen, de kans is namelijk groter dat ze al aanwezig zijn bij aankoop dan dat ze zich veel later pas voordoen.
Dan moet je met kabbeltjes kuttenNee hoor, ook met 3 pinnen kan de snelheid worden aangepast, maar dan aan de hand van het voltage ipv PWM.
Bedoel je iets mis met mijn moederbord?Mijnenveger schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:44:
[...]
Ik de Asus H97 Pro. Bij mij was het gewoon een valse tempratuur, maar bij speccy geeft hij aan 26 °C.
Volgens mij is er inderdaad iets mis.
[ Voor 14% gewijzigd door Tengri op 07-01-2015 16:50 ]
Heb je ook de Asus AI suite geinstalleerd? Dan kan je de fans namelijk automatisch afstellenTengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:49:
[...]
Als de sensor al stuk was bij aankoop heb ik dan geen garantie? Correct me if I'm wrong. Ik heb er niet veel verstand van. Een sensor die niet deugd is toch niet niks. Je gaat ook toch geen auto kopen waarvan de snelheidsmeter niet deugd.
[...]
Dan moet je met kabbeltjes kuttenAutomatische fan control is beter omdat je tijdens gamen wilt dat je fans op hogere toeren draaien.
[...]
Bedoel je iets mis met mijn moederbord?
Heet dat Asus AI suite ? Ik heb wel Asus GPU tweak en APRP.Mijnenveger schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:51:
[...]
Heb je ook de Asus AI suite geinstalleerd? Dan kan je de fans namelijk automatisch afstellen
Als je naar de asus site gaat en naar de drivers download staat er AI Suite op.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:55:
[...]
Heet dat Asus AI suite ? Ik heb wel Asus GPU tweak en APRP.
Joh, was me nog niet opgevallen. Ik bevestigde waarom dat een betere optie was met nog een paar aanvullingen.
Ik zie hem niet staan.Mijnenveger schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:02:
[...]
Als je naar de asus site gaat en naar de drivers download staat er AI Suite op.
Ik gebruik dit zelf ook, maar denk niet dat het de tempratuur verhelpt van het moederbord.
Jij zal moeten vaststellen wat het probleem veroorzaakt, Moederbord? Processor? Software? Als je fout gokt mag je betalen voor de servicekosten en ben je nog geen stap verder.Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:49:
[...]
Als de sensor al stuk was bij aankoop heb ik dan geen garantie? Correct me if I'm wrong. Ik heb er niet veel verstand van. Een sensor die niet deugd is toch niet niks. Je gaat ook toch geen auto kopen waarvan de snelheidsmeter niet deugd.
Nee? Veel moderne moederborden doen gewoon aan voltage regulation.[...]
Dan moet je met kabbeltjes kuttenAutomatische fan control is beter omdat je tijdens gamen wilt dat je fans op hogere toeren draaien.
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 07-01-2015 17:22 ]
Dat weet ik, thanks. Eerst stond er 113C en nu op eens lager. De sensoren zijn stuk denk ik wat ik niet best vind.PilatuS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:46:
[...]
Dit programma laat die temps gewoon niet zien. Maar nogmaals, er is dus niets aan de hand.
[ Voor 18% gewijzigd door Tengri op 07-01-2015 17:51 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Assix op 07-01-2015 19:07 ]
kennelijk weet je het zelf het beste...Tengri schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:15:
[...]
CPU fan staat op 0 omdat die hem niet leest. Dat is iets anders dan bij AUXTIN. Daar is het niet een kwestie dat die hem niet leest.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq