Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Omgerekend...

Pagina: 1
Acties:

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Ik wordt de laatste tijd een beetje moe van steeds meer voorkomende zinnetjes als: 'Omgerekend gaat het dan om bedragen van...', etc.

Dat omrekenen kan ik zelf ook wel en is in mijn ogen eigenlijk ook redelijk nutteloze informatie omdat je er verder toch niks mee kan. Dollarkoersen wijzigen elke dag dus als je dat artikel over een jaar nog eens terug leest klopt het waarschijnlijk toch niet meer. En je zit altijd met BTW en andere belastingen dus de omgerekende Euro prijs is voor de meesten hier sowieso niet relevant.

Ik heb dus het liefst gewoon de kale Dollar prijzen of nog liever de echte Euro (advies)prijzen, maar ik snap ook wel dat die laatste heel vaak nog niet beschikbaar zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking :)
Dat omrekenen kan ik zelf ook wel en is in mijn ogen eigenlijk ook redelijk nutteloze informatie omdat je er verder toch niks mee kan. Dollarkoersen wijzigen elke dag dus als je dat artikel over een jaar nog eens terug leest klopt het waarschijnlijk toch niet meer. En je zit altijd met BTW en andere belastingen dus de omgerekende Euro prijs is voor de meesten hier sowieso niet relevant.
Bij prijzen vermelden we altijd de prijzen inclusief btw (tenzij de auteur dat vergeet, dat gebeurt wellicht nog wel eens). Daardoor krijg je vrij realistische prijzen die daadwerkelijk in lijn blijken te liggen met de Europese adviesprijzen die vaak later worden aangekondigd.

Waar we euro-prijzen weten, vermelden we uiteraard die. Het vermelden van dollars is nuttig, maar voor veel mensen onduidelijk. Veel mensen hebben geen idee van hoeveel een dollar ook maar *ongeveer* waard is. Gevolg is dat er veel onduidelijkheid is over de prijs van het product. We doen hetzelfde met andere munteenheden, zoals yens, yuans, Noorse kronen en alle andere munteenheden.

Bij omzetten en winsten tellen we uiteraard geen btw op. Ook daarbij vermelden we graag beide prijzen. We schrijven voor al onze lezers en we willen dus ook dat zoveel mogelijk lezers begrijpen wat ze lezen. Het niet-vermelden van europrijzen maakt het begrijpen van wat er precies staat voor veel mensen lastiger :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Ik snap het wel, maar je hebt er in mijn ogen zo weinig aan. (En je onderschat je lezers wellicht...)

Stel, een nieuw aangekondigde 12 inch Macbook Air kost 1000 US Dollar. Dan zetten jullie erbij: Omgerekend is dat (tegenwoordig, ongeveer) 850 Euro. Theoretisch klopt dat, maar de verkoopprijs in Nederland zal eerder 1050 Euro zijn. En daarom vind ik het noemen van die 850 Euro niet prettig, want ik kan daar toch niks mee.

Als die 1050 Euro Nederlandse prijs al wel bekend is wil ik die natuurlijk wel graag lezen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.