Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:39
Wat ik lastig vind, is om een ander type functie te ambiëren binnen dezelfde branche.

Hoe kom ik als (tot nu toe) interne it-er, met jaren ervaring, in de wat meer commerciëlere of adviserende buitendienst? Er wordt (begrijpelijk) altijd jaren ervaring gevraagd in dezelfde functie als die aangeboden wordt. Wordt ik dan niet bij voorbaat al "afgeschoten" omdat je wel de technische kennis hebt, maar niet de commerciële?
Ik ben er van overtuigd dat ik uitermate geschikt ben voor de functie's, maar op papier is dat lastig over te brengen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 13:09
Weet je, ik dacht dat ook. Maar toen zei iemand tegen me "Niet geschoten is altijd mis.".
Je kunt gewoon soliciteren op zo'n functie. Als ze je zien zitten en je krijgt een contract aangeboden, geef je dat aan bij je huidige werkgever en dien je je ontslag in.

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 07-01-2015 14:14 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 23:27
mister9 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:08:
Wat ik lastig vind, is om een ander type functie te ambiëren binnen dezelfde branche.

Hoe kom ik als (tot nu toe) interne it-er, met jaren ervaring, in de wat meer commerciëlere of adviserende buitendienst? Er wordt (begrijpelijk) altijd jaren ervaring gevraagd in dezelfde functie als die aangeboden wordt. Wordt ik dan niet bij voorbaat al "afgeschoten" omdat je wel de technische kennis hebt, maar niet de commerciële?
Ik ben er van overtuigd dat ik uitermate geschikt ben voor de functie's, maar op papier is dat lastig over te brengen natuurlijk...
Vaak zijn de mensen die in de sales zitten wat minder op de hoogte van technische (of operationele/financiële) (on)mogelijkheden en worden afspraken gemaakt die niet altijd realistisch zijn, hetgeen het behoorlijk lastig kan maken voor het backoffice gedeelte van het bedrijf. Met technische kennis zou je daarom juist een pré kunnen hebben, mits je inderdaad wel de softskills bezit om het product daadwerkelijk aan de man te brengen. Ik denk dat je bij een no-nonsense bedrijf dat IT-gerelateerde producten/diensten verkoopt zeker een interessante optie zou kunnen zijn. Zoals Meekoh al zegt, niet geschoten is altijd mis :)