Toon posts:

Welke GPU voor Dayz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu een tijdje lekker een beetje kunnen gamen met mijn pc. Maar Dayz lijkt mij een heel leuk spel om te spelen, zeker met vrienden. Helaas kan mijn pc dit spel niet aan. En dat ligt volgensmij aan mijn videokaart. Mijn vraag is dus, welke videokaart kunnen jullie mij aanraden? Budget van rond de 130?
Ik hoef niet het beste kwaliteit, zolang het maar speelbaar is,

Mijn pc:
Amd X4 phenom 9950 2,6 mhz (quad core)
ATI Radeon X1950XT
3 TB geheugen
Bequiet voeding
Kingston hyper x 2x 2 GB DDR2

Hopelijk is alles duidelijk, en ik zie eventuele reacties graag tegemoet!
Alvast bedankt

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-02 13:23
amd 7970 r280x dat zijn toch wel kaartjes waarmee je voor dat bedrag uit de voeten moet kunnen

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Denk dat je het best naar een 2de hands R9 280 of 270 kan kijken .

Nu is het wel zo dat de rest van je pc redelijk bejaard is dus je cpu en geheugen zijn ook een behoorlijk bottleneck.

Tevens moet je even vermelden wat voor voeding je exact heb (watt enz)

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
Weet je zeker dat het aan je pc ligt? Want Dayz is ook erg afhankelijk van de server-snelheid, is mijn ervaring. Ik haalde namelijk met mijn super snelle pc (R9 290, i5 4590 en 16 GB Ram) soms maar 20 FPS, En dat kwam puur omdat de server het soms niet aankwam plus ik draaide het spel op max settings incl. max viewing distance (deze is eigenlijk het meest zware).

Wel moet ik toegeven dat de rest van je pc ook behoorlijk verouderd is. Misschien is een hele (tweedehandse) pc kopen een beter idee en anders zou ik overklokken, nog 4 GB werkgeheugen erbij kopen en een tweedehandse r9 280 ofzo te kopen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties.
Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat dit een vrij bejaarde computer is. Dat is ook de reden dat ik niet voor het uiterste kwaliteit ga.

Ik heb dayz nog niet aangeschaft dus ik weet niet of het aan de servers ligt. Maar mijn huidige GPU voldoet niet aan de minimale eisen, dus dat zal zo en zo wel voor problemen zorgen. Ik wil gewoon nog een x mijn pc upgraden, de reden dat ik geen 2e hands aanschaf is omdat ik steeds minder game en dit dus niet nodig zal zijn naar mijn mening.

Ik ben nu niet thuis, dus de voeding watt zal ik later op de middag pas kunnen vermelden.

Wel hartelijk bedankt voor al deze snelle reacties!!

Verwijderd

Sneller als een R9 270 hoef je iig niet naar te kijken, dat lijkt mij nogal overdreven gezien de rest van de PC en de huidige videokaart.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Ik speel zelf DayZ en volgens mij leunt het spel vooral op de cpu. Althans mijn cpu koeler stijgt bijna op tijdens het spelen. Ik zal deze week eens kijken hoeveel resources DayZ precies opslokt op mijn pc.

Daarnaast verkeert DayZ nog in de alpha fase en is dan ook behoorlijk buggy, waardoor het wel eens lijkt alsof de game niet soepel loopt (ook al heb je een monster pc). Desalniettemin een leuke game! :)

[ Voor 33% gewijzigd door JoepD op 07-01-2015 13:35 ]

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:37

John Doos

ClaudZaque

Het spel is zo ongeoptimatiseert als maar zijn kan.

Ik zelf heb een i7 4770k, 16gb ram en 2x R9 290X maar draai vaak gewoon 38fps....
En dat is zonder supersampling, en view distance gewoon op 1500m. (Zolang de server het ondersteunt)

Terwijl een maatje van mij met een oude i5, en een 560ti dikke 60fps haalt op dezelfde settings....

Nee

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
@above beetje offtopic. probeer eens CF uit te zetten. grote kans dat je monster FPS haalt.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
loki504 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:49:
@above beetje offtopic. probeer eens sli uit te zetten. grote kans dat je monster FPS haalt.
Crossfire noemen ze dat bij AMD :X

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
jorisvdelsen schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:51:
[...]

CrossFireX noemen ze dat ;) (http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_CrossFireX)

Fixing things to the breaking point...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
jorisvdelsen schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:51:
[...]

klopt...... fail on my side

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

CPU is nu belangrijkste, voorzover het idd geoptimaliseerd is, wat het niet is. je zult met de dikste pc nog framedrop issues hebben in steden etc. Het is wachten op de nieuwe renderer die als het goed is hier stukken verbetering in moet brengen als we de roadmap mogen geloven.

voor nu is een redelijke gpu wel handig in het algemeen maar niet perse voor dayz.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 11:31
Als je je geheugen op kan schroeven naar 8 gig heeft het nog wel zin om er een nieuwe vid kaart in te proppen lijkt me. Ik draai met mijn AMD PII X6 ook alle games op max met 8 gig ram en een r9 280x (maar dayz heb ik neit)

[ Voor 5% gewijzigd door spokje op 16-01-2015 17:26 ]

Pagina: 1