Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berg9
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09-2022
Via WPS de repeater ooit verbonden met een Fritzbox 7360.
Nu kom ik er meer en meer achter dat devices die via de repeater wifi connectie hebben, niet of slecht communiceren via airplay of AirPrint van Apple.

Als de devices (iphone/ipad) direct via het modem contact hebben is streamen of het vinden van gekoppelde randapparatuur zoals een printer/Apple TV geen probleem. Via de repeater wel.

Hoe kan dit?
THX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bill.nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
Had vergelijkbaar probleem met tweede Fritzbox die als repeater fungeert. (Geen WDS overigens!)

Modem en repeater hadden exact dezelfde WIFi instellingen. Op aanraden van AVM helpdesk heb ik de naam van het wifinetwerk op de repeater aangepast. Verder alles hetzelfde gelaten, dus het blijft een repeater van de eerste Fritz box. Sindsdien gaat het beter, zowel met Airplay als wireless printen.

Wellicht kan dit ook in jouw situatie verbetering brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berg9
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09-2022
Dank voor de reactie.
Gisteren de repeater onder eigen naam actief gemaakt. Is nu dus apart zichtbaar in de netwerken.
Eerste verbazing was dat op enkele (niet alle) apparaten ineens een wachtwoord voor de repeater werd gevraagd. Deze is hetzelfde als de Fritzbox router en het werd niet gevraagd toen de repeater onder dezelfde naam als de router z'n werk deed.
Tweede en belangrijkste punt: de printer wordt wel gezien via de repeater, maar gaat niet printen zodra er een opdracht uit gaat. 'Kan printer niet vinden'. Hetzelfde geldt bv. voor de NAS. Wordt wel gezien (alhoewel vaak erg vertraagd), maar een backup naar de NAS gebeurt niet zodra dit via de repeater moet verlopen. Pas zodra er direct op de router is overgeschakeld.
Ik vermoed dat dezelfde oorzaak de redenen zijn van gebruik voor airplay etc.

Suggesties?? THX!