Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcontent Filtering via een Cloud oplossing

Pagina: 1
Acties:

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-11 21:45
Voor ons bedrijf zijn wij opzoek naar een nieuwe oplossing, ter vervanging van ons huidige Scansafe portaal. Deze hebben wij nu als SaaS dienst, maar over een tijdje loopt deze af en sinds deze door Cisco is overgenomen, is het toch iets anders geworden dan wij gewend zijn. Ook is het niet de goedkoopste oplossing dus een goed moment om eens te gaan kijken naar alternatieven.

Omdat Scansafe ook in Duitsland gelokaliseerd is komen wij daar op dit moment ook uit met onze verbinding, dus kom je soms op google.de uit en omdat je dan ook onder de Duitse wetgeving valt is bijvoorbeeld YouTube helemaal een drama vanwege muziekrechten en dat soort meuk (filmpjes spelen dan bijvoorbeeld niet af vanwege copyright en van alles en nog wat). Je kan ook in Engeland of Ierland uitkomen, maar ook daar is weer andere wetgeving, het mooiste voor ons zou zijn dat wij in Nederland ook naar buiten gaan.

Alle "fancy" dingen die ScanSafe bied zijn wij niet naar opzoek, een simpele vorm van webfiltering en we zijn er eigenlijk al. Nieuwe appliance naar binnen schuiven is voor ons ook geen optie, wij willen er tot op zekere hoogte niks mee te maken hebben, het moet gewoon draaien.

Nu hebben wij al SpamTitan draaien en zijn daar goed tevreden over. Zij bieden ook WebTitan aan en dat ziet er wel uit als een alternatief. Natuurlijk is OpenDNS ook nog eventueel een optie, maar ik was ook benieuwd of er nog mensen hier zijn die daar ervaring mee hebben, dus web filtering en in Nederland uitkomen en bij dienst dat word afgenomen.

Voordat wij helemaal het test traject ingaan wil ik graag wat opties op een rij hebben staan om te kijken hoe of wat en de ervaringen zijn voor mij in ieder geval het belangrijkste.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 22:27
OpenDNS heeft voor wat jullie zoeken tegenwoordig Umbrella, eigenlijk een verbeterde functie van hun simpele DNS dienst. Overigens daarbij nog nooit meegemaakt dat je een foute localisation van webpagina's te zien krijgt eigenlijk.

Join the club

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OpenDNS heeft dan ook een eigen PoP in Amsterdam. Je moet dus kijken of je SaaS dienst een PoP in Nederland heeft of zelf een lokale appliance draaien.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 22:27
een pop locatie zegt daar eigenlijk niets over...
sterker nog, afhankelijk van je provider kan je gerust bij opendns in Duitsland of Engeland terecht komen.

Join the club

• Bl@ckbird
  • Niet online
Bij OpenDNS kan dat idd variëren omdat ze gebruik maken van Anycast. Bij Scansafe moet je specifieke scantowers opgeven.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-11 21:45
Hmm, het is dus nog maar de vraag of OpenDNS dus ook zoiets hanteert.. iemand anders nog ervaringen met andere providers toevallig die het aanschrijven waard zijn?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Neem aan dat je dit als dienst wilt aankopen?

Wat dacht je van trend micro of baracuda

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11 17:12
Bluecoat Cloud Services ?
Geen DC in NL...

EMEA
London, United Kingdom (2)
Frankfurt, Germany
Paris, France
Zurich, Switzerland
Stockholm, Sweden
Madrid, Spain
Helsinki, Finland
Milan, Italy
Johannesburg, South Africa
Oslo, Norway
Tel Aviv, Israel

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 17:08
McAfee gaat ook via Amsterdam, maar Londen erbij voor failover.
https://community.mcafee....s-for-saas-web-protection

Zscaler is een andere bekende, maar op hun site kan ik niet vinden of ze de optie bieden van een standaard NL-node.

[ Voor 22% gewijzigd door paulhekje op 15-01-2015 10:07 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• dreambofh
  • Laatst online: 17-05-2020
Over WebTitan ben ik ook wel tevreden. Al is mijn algehele tevredenheid over online internet filters niet heel positief.

Ook heb ik regelmatig ForgiGate firewalls met webfiltering ingezet. Werkt ook leuk. Maar daar was je niet naar op zoek. Een voordeel hierbij is wel dat je alles zelf in de hand heb en het gaat via je eigen internet verbinding.
Pagina: 1