Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Topictitel klopt niet helemaal 
Anyway heb zelf 2x6870, en dat wilt wel, slurpt alleen wel aardig wat stroom en Crossfire werkt niet in alle games, dus je zal vooral moeten kijken naar welke games je wilt spelen en of die Crossfire ondersteunen.
Welk moederbord heb je, voordat je straks met twee videokaarten zit en dan ziet dat je er alleen SLI op kan bijvoorbeeld
Anyway heb zelf 2x6870, en dat wilt wel, slurpt alleen wel aardig wat stroom en Crossfire werkt niet in alle games, dus je zal vooral moeten kijken naar welke games je wilt spelen en of die Crossfire ondersteunen.
Welk moederbord heb je, voordat je straks met twee videokaarten zit en dan ziet dat je er alleen SLI op kan bijvoorbeeld
Fixing things to the breaking point...
Verwijderd
Je kan toch best zelf even wat benches bij elkaar zoeken? Er staan er zat online.
bijv http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7950-vs-Radeon-HD-6850-X2
De verschillen zijn klein en daarbij het extra verbruik van een CF opstelling, zou ik zelf voor een single 7950 (of 7970) gaan.
De verschillen zijn klein en daarbij het extra verbruik van een CF opstelling, zou ik zelf voor een single 7950 (of 7970) gaan.
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.
Verder zou ik om bovenstaande redenen niet aan CFx beginnen. Daarnaast heb je dan alsnog maar 1GB VRAM, dat gaat je weinig meer leveren in de huidige tijd met texture happy games.
Verder zou ik om bovenstaande redenen niet aan CFx beginnen. Daarnaast heb je dan alsnog maar 1GB VRAM, dat gaat je weinig meer leveren in de huidige tijd met texture happy games.
Argh... dat van die topictitel heb ik even gemistRGAT schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:22:
Topictitel klopt niet helemaal

Die kaart die jij daar in je vergelijking gebruikt is een volslagen andere kaart. Die heeft van zichzelf al 4Gb onboard terwijl de mijne maar 1Gb heeft.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:27:
Je kan toch best zelf even wat benches bij elkaar zoeken? Er staan er zat online.
Dank voor de move en TT aanpassing. Ik heb dan toch 2Gb VRAM? Of 'ziet' de game maar 1Gb zoals jij suggereert? Wat is dan het nu van CF?br00ky schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:32:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.
[ Voor 42% gewijzigd door Rincewind op 07-01-2015 10:39 ]
Denk dat je voor die games wel wat meer vram zal willen, en 'oudere games' gaan waarschijnlijk geen Crossfire ondersteunen waardoor je tweede kaart dan niets staat te doen.Rincewind schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:35:
[...]
Argh... dat van die topictitel heb ik even gemistAffijn, moederbord is een Gigabyte g1.sniper z87 en die ondersteunt crossfire dus dat is geen issue. Moet een game vanuit zichzelf CF ondersteunen? Dat had ik niet beseft.. Ik speel bijv. farcry4, watchdogs en nog wat oudere games.
De 7950 zou vrijwel gelijk moeten presteren aan 6850 crossfire, maar zonder het gedoe van Crossfire, minder hitte en minder ruimte in te nemen.
Ik zou gewoon een 7950 (of nieuwer model) nemen en die 6850 verkopen, als je die voor zo'n 50 euro verkoopt is het prijsverschil dus ook weg en is de keus: To Crossfire or not to crossfire, en die is heel simpel: als je voor hetzelfde geld niet crossfired dan niet crossfire doen
Fixing things to the breaking point...
RGAT schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:40:
[...]
Ik zou gewoon een 7950 (of nieuwer model) nemen en die 6850 verkopen, als je die voor zo'n 50 euro verkoopt is het prijsverschil dus ook weg en is de keus: To Crossfire or not to crossfire, en die is heel simpel: als je voor hetzelfde geld niet crossfired dan niet crossfire doen
Pagina: 1