Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik zoek een?
Ik mag mijn abonnement verlengen en wil ter vervanging van een samsung S3 en een tab2 7", een smartphone met groot scherm (5" tot 6")

Wat is je budget?
Budget zal tot €600 zijn. Dat is zo'n beetje het bedrag wat ik kan verantwoorden i.c.m. een abonnement.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het liefst een android apparaat, ik heb geen gevoel bij iphone (voornamelijk vanwege itunes) of windows phone.
De tab2 heb ik een tijdje als phone gebruikt maar was net iets te groot en wordt nu te traag. De S3 is weer te klein om lekker webpagina's op te lezen.
Ook wil ik er af en toe een film op kijken, af en toe een foto'tje mee maken en al het andere wat er met de hedendaagse smartphone mogelijk is.
Geen modding, geen root om er normaal mee te kunnen werken.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende toestellen ben ik al tegen gekomen, in volgorde van voorkeur;
- LG G3 32GB. Lijkt me een compleet toestel met een mooi scherm en goede camera (goede ois is belangrijk voor mij), alleen de laatste dagen lees ik steeds meer over overhitting, spontaan uitvallen, erg korte accuduur en lagging.
- Oneplus One. Goede prijs voor een toestel met specs die mij wel aan staan, alleen lijkt het ook hier wel of er ineens allemaal problemen te voorschijn komen met schermen die niet meer reageren, waarbij de RMA zeer moeizaam gaat en relatief kostbaar is om te repareren.
- Sony Z3. Bovenkant van budget. Wel mooi design, niet dat ik dat heel erg belangrijk vind, maar voor die prijs mag het er wel net uit zien. Hier meldingen van spontane barsten in het scherm en net erachter gekomen dat ie toch niet zo heel erg waterdicht is.

De Motorola nexus 6 is na de review op tweakers eigenlijk een beetje afgevallen. Te duur voor wat je krijgt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere probleemloze smartphones, die ik over het hoofd heb gezien?
Kan ik beter naar de vorige generatie kijken (bang for buck), LG G2, Sony Z2 of Z Ultra?

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 12:13
Voor een paar tientjes meer zou ik voor een galaxy note 4 gaan. Voldoet aan al je specs. Zelf heb ik nu de 3, heerlijk toestel, groot scherp scherm, voldoende geheugen, goede camera, rielext voor de videos, etc..

pricewatch: Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart

Een dag is een dag...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf ben ik zo'n flippo die, zeker als mensen geen traagheid willen krijgen, graag WP aanraad. Heerlijk licht OS wat na de 8.1 update iig niet zwaarder geworden is, misschien zelfs wel soepeler loopt.

pricewatch: Nokia Lumia 1520 Zwart is dan wel een erg leuk ding, met zijn 6", erg goede camera, voor WP high-end hardware en meer dan genoeg ruimte voor films.

Wil je toch Android, en geen geroot, zou ik zelf geen Samsung nemen met zijn zware bloatware android skin, dat blijft een punt wat iedere review lijkt terug te komen: het kon zoveel zijn, totdat die skin erop kwam.

People as things, that’s where it starts.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik ben het eens met aKeY.

De Note 4 is volgens veel sites hét toestel van 2014. En mocht Touchwiz je niet bevallen: Cyanogenmod is een paar klikken weg met de auto-installer.

De Oneplus One is ook een prachtig toestel. Een kennis heeft hem, en zolang je geen problemen hebt is het een pract toestel. de vraag is alleen: Wil je die gok nemen?

Mocht het ook wat minder zijn:

HTC heeft met de Desire 820 een mooi toestel.

De Z3 zou ik niet nemen, de LG G3 heeft een 1440p scherm gekoppeld aan de oude 801 SoC, geen slimme keuze van LG...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 12:13
VasZaitsev schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 01:04:

Wil je toch Android, en geen geroot, zou ik zelf geen Samsung nemen met zijn zware bloatware android skin, dat blijft een punt wat iedere review lijkt terug te komen: het kon zoveel zijn, totdat die skin erop kwam.
Veel onnozele apps idd, maar om nou te zeggen dat de skin bloatware is.. Traag issie bij mij nog nooit geweest en ik heb er toch aardig wat opstaan. Als je zelf het e.e.a. aanpast (gewoon met de originele software) is het best goed te doen :p

Maargoed, iedereen zn voorkeur ;)

Een dag is een dag...

Verwijderd

Als je android wilt,
Zou ik wegblijven bij de snapdragon 800/801 en 805.
Hierom:
Verwijderd in 'nieuws: HTC presenteert Desire 826 met Ultrapixel-camera en Android 5.0'
Op zich is dit een goede reden om je achter de oren te krabbelen bij het kopen van een dure telefoon met Snapdragon 801 of 805 (b.v. Galaxy Note 4 met Snapdragon 805), want Android 5.0 zal waarschijnlijk daar niet optimaal lop open in de toekomst. Dan ben je beter uit met b.v. de Exynos variant van de Note 4.
Om het grafischer voor te stellen:
De Snapdragon 615 scoort in Geekbench AES (multicore): 2407
De Snapdragon 800 scoort in Geekbench AES (multicore): 325
Al die toestellen gaan android 5.0 krijgen,
Met verplichte encryptie, waardoor je flinke performance 10% tot 20% degradatie krijgt. Of je moet hopen dat google kiest voor een andere manier van encrypten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 08:52 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Encryptie is 'gewoon' uit te zetten op de Nexus 6 dus dat mag geen probleem zijn, je kan het naderhand ook weer aanzetten als je dat zou willen. Met de laatste update (ANK4?) voor de Note 4 is de optie er bij gekomen om je telefoon te encrypten al zie ik daar niet echt een reden om het te doen.

Als je een Exynos wilt hebben moet je deze hebben : SM-N910C (Als je hem lost koopt, Vodafone e.d. kennen dit model niet).
Er zijn ook Dual Sim uitvoeringen maar volgens mij werken die alleen in China en zijn alleen SD 805 modellen.

Het zijn beide mooie toestellen alleen gaat mijn voorkeur uit naar de Note 4 welke ik nu een week heb ofzo. Accu is beter dan de Note 3, gaat zonder gedoe een flinke tijd langer mee.

Note 3 + 'power saving' aan en redelijk actief gebruik ~15% accu van 7am uur tot 11pm (16 uur waarvan 3,5 uur scherm aan)
Note 4 + 'power saving' aan en redelijk zwaar gebruik ~43% accu van 7am tot 1am (18 uur, waarvan 5 uur scherm aan)
Note 4 geen power saving en dat was gister toen zat ik nog op 31% accu om 1am vanaf 7am. 31% 4,5 uur scherm aan.

Hij gaat makkelijk 2,5 dag mee als je gewoon gebruik maakt van je toestel.

Zou je de 'Ultra power saving mode' gebruiken makkelijk een week, hij geeft op een volle accu bij mij 25 dagen aan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 19:37
Heb hier geen enkel probleem met de OPO, al een half jaar in huis, zéér tevreden. Ik zou je niet laten wegsproken door de paar negatieve verhalen. De meerderheid van tevreden gebruikers ziet waarschijnlijk geen reden tot klagen..

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18
Hier nog een zeer tevreden gebruiker van OPO , net ook aangeraden aan een vriend vanme

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Jeroenneman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 01:14:
...de LG G3 heeft een 1440p scherm gekoppeld aan de oude 801 SoC, geen slimme keuze van LG...
Niks mis met de "oude" cpu in de G3. Je merkt er weinig van en met CM12 is het helemaal okay.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/9415535BB093_LG%20G3_2_PORTRAITs.png

Nickname does not reflect reality

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Mijn advies zou zijn om de volgende toestellen eens te vergelijken je keuze hierop te baseren, ze doen voglens mij allen aan jouw eisen;

Samsung Galaxy Note 4
HTC One M8
LG G3
Sony Xperia Z3
http://tweakers.net/price...;384026;354528/categorie/

Mocht je echt vaak videocontent kijken op je telefoon kan ik de Samsung toestellen altijd aanraden, dit vanwege de superieure/sublieme OLED schermen die hierin verwerkt zijn. Echter ben ik zelf geen groot fan van Samsung want; Markleider + bloatware :9

De HTC heeft als enige "maar" een 1080p scherm, dit is naar mijn idee echter (meer dan) voldoende. Staat tegenover dat deze er naar mijn idee wel de meest premium uitstraling heeft ;)

Over de sony en LG kan ik verder weinig nuttigs zeggen, deze toestellen heb ik zelf nooit gebruikt :p

[ Voor 50% gewijzigd door jimz93 op 07-01-2015 10:45 . Reden: toelichting op toestellen + nexus 5 toegevoegd ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Eh, en een Nexus 5?

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 10:09

page404

Website says no

jbbrans schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:52:
Het liefst een android apparaat, ik heb geen gevoel bij iphone (voornamelijk vanwege itunes) of windows phone.
Misschien is het een geruststelling dat je voor je iPhone iTunes bijna niet meer nodig hebt, alleen in specifieke gevallen. Steeds meer van die functies zijn door iCloud overgenomen. Vrees echter dat de iPhone al afvalt door je gestelde budget. Ik zou geen 16GB aanraden waardoor je al gauw naar de €800 gaat en nog eens 100€ duurder voor een iPhone+.

Als ik voor een ander merk zou moeten kiezen zou ik met mark_vs meegaan en een Nexus 5 scoren. Vond ik echt een mooi apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door page404 op 07-01-2015 10:38 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:50:
Als je android wilt,
Zou ik wegblijven bij de snapdragon 800/801 en 805.
Hierom:
Verwijderd in 'nieuws: HTC presenteert Desire 826 met Ultrapixel-camera en Android 5.0'

[...]

[...]

Al die toestellen gaan android 5.0 krijgen,
Met verplichte encryptie, waardoor je flinke performance 10% tot 20% degradatie krijgt. Of je moet hopen dat google kiest voor een andere manier van encrypten.
Dit komt op mij over als een lekker broodje aap. Is er hier ook nog ergens bewijs voor?

De Nexus 5 is inderdaad een goede keuze en lekker goedkoop. Alleen de batterij is niet je van het, maar daar moet je dan maar een powerbank voor halen. Hij is ook nog sneller dan de iPhone 6 :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 10:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:39:
[...]

Dit komt op mij over als een lekker broodje aap. Is er hier ook nog ergens bewijs voor?
De post is gedocumenteerd met bronnen.
Dat android5.0 standaard komt met encryptie aangeschakeld is ook breedverspreide informatie.
Dat android 5.0 door de encryptie op de genoemde socs trager is dan 4.4 is ook wijd verspreide info. Maar ook hier te vinden
reviews: Nexus 6 Review - grote telefoon, kleine teleurstelling
Encryptie is 'gewoon' uit te zetten op de Nexus 6 dus dat mag geen probleem zijn, je kan het naderhand ook weer aanzetten als je dat zou willen.
Gewoon? Nee, dat kan niet gewoon via het instellingen menu.
Je moet de hele bootfile muteren als je het uit wilt zetten.
Op eigen risico uiteraard, maar daar zijn we tweakers voor.
You might have noticed Google makes this difficult by not allowing users to disable this encryption from within the OS.  If you really want to boost your performance at the expense of device encryption, you can now do so thanks to yet another clever developer over at XDA. There’s no need to have your device rooted yet or have a custom recovery installed — you can do it all in fastboot mode (after unlocking your bootloader, of course).

In his thread, XDA recognized developer bbedward posted the necessary file to flash via fastboot, giving the following instructions:

1.) Reboot to boot loader
2.) Unlock device if not already (fastboot oem unlock) – will wipe all data
3.) I think unlocking the device will automatically run encryption jobs, so don’t boot android write your most important stuff down and then continue without backing it up.
4.) Download the boot.img noencrypt above
5.) Flash it in the bootloader (fastboot flash boot boot_noforceencrypt.img)
6.) If still encrypted, run a factory reset
7.) If it doesn’t work, you can go back into the bootloader and flash the stock image.
8.) Run CF-Auto-Root for root, if desired. Flash TWRP, do wutever you want.
9.) Updates will overwrite this and turn encryption back on, you should probably update manually (or remove the boot.img from the update) if you don’t want encryption to get turned back on (turning it back on may be a PITA in the sense that you’ll have to factory reset to get it off again)http://phandroid.com/2014/11/20/how-to-disable-device-encryption-nexus-6/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Dat android5.0 standaard komt met encryptie aangeschakeld is ook breedverspreide informatie.
Ik zie anders nergens een bron, jij wel? Ja, de encryptie staat standaard aan, want anders dan had je gezegd dat het standaard uit staan van de encryptie een minpunt was :P OT, ik denk dat hij in de realiteit snel zat is. Sowieso hou je een smartphone zelden langer dan twee jaar, en tegen die tijd heb je weer voor minder geld een snellere. Over snelheid zou ik me dus geen zorgen maken, over prijs wel.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Encryptie verplicht op 5.0? Niet op mijn Nexus 5 hoor. En anders merk ik er niks van met mijn Snapdragen 800. Maar dat nul07 je geen Android aanraad is denk ik wel vanzelfsprekend.

@TS ik zou naar de G3 of de OnePlus kijken. De Z3 vind te ongelofelijk duur, zeker tegenover wat je daadwerkelijk krijgt.
De G3 is verder een heel prima toestel, al helemaal als je Cyanogen erop zet. Die verhalen kan je voor ieder toestel wel vinden. De prijs is verder in orde.
Een OnePlus is ook een goede keuze, bespaar je nog zo'n 80 euro ook. Krijg je daarvoor een beter of slechter toestel? De G3 en OnePlus zijn redelijk aan elkaar gewaagd met hun eigen voor- en nadelen. Het gebrek van volledige 4G-ondersteuning en inderdaad RMA zijn voor mij te zwaar wegende nadelen aan de OnePlus, maar misschien denk jij daar anders over :)

Zelf zou ik de G3 nemen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:48:
Dan koop je gewoon een telefoon waar standaard 4.x op staat, update je deze naar 5 en laat je encryptie uit.

Zoals bijvoorbeeld hier, op m'n SGS4 (zelfde geldt voor de LG G3 hier):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2015-01-07-10-53-40_FgAsgs420150107_105356s.png

Encryptie standaard uit en dus een heerlijk snelle telefoon, met brakke chipset :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 07-01-2015 10:57 ]

Nickname does not reflect reality

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 07:27
Note 4, hands down.

• jbbrans
Hier een reactie van de TS.

De €600 is echt een maximum, ik loop al wat jaren mee in computers en je kan altijd wel denken nog eens €50 en daarna nog eens €50. Oftewel de note 4 valt af.
In de topicstart heb ik bewust geen samsung genoemd vanwege de berichten en eigen ervaring met bloatware.

De oneplus one zoals gezegd trekt dat toestel mij enorm, goede specs voor een goede prijs, maar als je er wat mee hebt....!

De G3 lijkt wel dagelijks goedkoper te worden en hierdoor worden de nadelen die ik tegengekomen ben toch wat naar de achtergrond gedrukt. Ik denk toch dat dit 'm gaat worden.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
Misschien toch een Lumia overwegen?

Je bent niet veeleisend qua telefoon, Windows Phone werkt erg soepel, ook na langere tijd. Bevat geen bloatware, word niet trager als je telefoon al lang aanstaat en je krijgt gegarandeerd een update naar Windows 10 komend jaar.

Bvb de Lumia 930:
http://tweakers.net/product/369819/nokia-lumia-930/

Valt ook ruim binnen je budget, en de camera is 1 van de beste die op smartphones zit.

https://wren.co/join/Devian

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 14:04
Devian schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:30:
...
Dan zou ik toch voor de Lumia 1520 gaan aangezien hij een groot scherm wil. Ik heb zelf de L1320 (budgetvariant) en die bevalt erg goed! Ik was zelf altijd iemand die binnen een jaar een andere telefoon wilde, gewoon omdat ik de vorige zat was. Zo heb ik zowel windows, android als ios gehad. Maar inmiddels heb ik de 1320 al ruim een jaar en kietelt het nog niet om een andere telefoon uit te zoeken. Alleen op camera-gebied valt de 1320 me tegen.
Daarom zou ik zeker eens kijken naar de Lumia 1520. Die is fullHD, nog sneller en heeft een veel betere camera. Ik zou hem in ieder geval eens onderzoeken en meenemen in je overweging. Hier een leuk (maar wel bevooroordeeld) artikel over de 1520; http://www.windowscentral...my-favorite-windows-phone

• prutser001

prutser001

En ik wil trouwens niet raar klinken ofzo maar bij Vodafone heb ik mijn Note4 'gratis' (zonder bijbetaling - Ja uiteraard zit de prijs in je abbo) en ben van 62 euro naar 47 euro per maand gegaan.

Dus ik zie niet in waarom een Note 4 geen optie zou zijn. Waar wil je die 600 euro aan uitgeven als ik vragen mag?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• jbbrans
Devian schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:30:

Je bent niet veeleisend qua telefoon, Windows Phone werkt erg soepel, ook na langere tijd. Bevat geen bloatware, word niet trager als je telefoon al lang aanstaat en je krijgt gegarandeerd een update naar Windows 10 komend jaar.

Bvb de Lumia 930:
http://tweakers.net/product/369819/nokia-lumia-930/

Valt ook ruim binnen je budget, en de camera is 1 van de beste die op smartphones zit.
T-!-M schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Dan zou ik toch voor de Lumia 1520 gaan aangezien hij een groot scherm wil. Ik heb zelf de L1320 (budgetvariant) en die bevalt erg goed! Ik was zelf altijd iemand die binnen een jaar een andere telefoon wilde, gewoon omdat ik de vorige zat was. Zo heb ik zowel windows, android als ios gehad. Maar inmiddels heb ik de 1320 al ruim een jaar en kietelt het nog niet om een andere telefoon uit te zoeken. Alleen op camera-gebied valt de 1320 me tegen.
Daarom zou ik zeker eens kijken naar de Lumia 1520. Die is fullHD, nog sneller en heeft een veel betere camera. Ik zou hem in ieder geval eens onderzoeken en meenemen in je overweging. Hier een leuk (maar wel bevooroordeeld) artikel over de 1520; http://www.windowscentral...my-favorite-windows-phone
Net even bij de mediamarkt geweest en inderdaad die 1520 ziet er interessant uit, groot, niet te dik en (voor zover ik het kan beoordelen) lekker soepel.
prutser001 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:48:
En ik wil trouwens niet raar klinken ofzo maar bij Vodafone heb ik mijn Note4 'gratis' (zonder bijbetaling - Ja uiteraard zit de prijs in je abbo) en ben van 62 euro naar 47 euro per maand gegaan.

Dus ik zie niet in waarom een Note 4 geen optie zou zijn. Waar wil je die 600 euro aan uitgeven als ik vragen mag?
Ik zit nu op een abonnement van €30 per maand en dat maak ik nog niet op, natuurlijk kan je elk toestel wel gratis krijgen, maar ook €47 per maand kan ik niet verantwoorden.
Die €600 kwam voort uit de prijs van de Z3.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11 14:55
En de Xiaomi Mi4? Die heb je al voor ongeveer €490,- mét 64GB opslagruimte. Scheelt toch behoorlijk :)

Of de Moto X (2014 model), of Sony Xperia Z3? Krijgen best goede reviews en kosten minder dan 600 euro. Plus ik vind persoonlijk die Moto X er erg leuk uit zien met zo'n houten achterkantje: http://www.wehkamp.nl/ele...JGW2NyXgsMCFVPJtAodmW4AzA

• prutser001

prutser001

Dus jij wilt een abbonement van ~30 euro per maand maar wel 600 euro neerleggen voor een telefoon?

Vodafone RED Essential, 1GB/300min bellen 34p/m eenmalig 299.99
Of 399 betalen en krijg je 5 euro korting op je abbo per maan dan zit je op 29 euro p/m.

Dat is een beetje de goedkoopste die ik kan vinden.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 10:40
Richh schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:53:
Encryptie verplicht op 5.0? Niet op mijn Nexus 5 hoor. En anders merk ik er niks van met mijn Snapdragen 800. Maar dat nul07 je geen Android aanraad is denk ik wel vanzelfsprekend.
offtopic: Encryptie is niet zozeer verplicht op 5.0.
Maar nieuwe toestellen met 5.0 hebben het by default enabled. ;)

Computer says no

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 08:52
Misschien een Z2? Is vrijwel het zelfde als een Z3. Alleen voor een habbekrats te koop. Anders wachten tot de Z4 uitkomt, en de Z3 zakt in prijs.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik heb sinds kort de Lumia 930 en het is echt een geweldig toestel, goed scherm (belangrijkste interface) goede camera, echt snel en dan ook altijd snel, goede navigatie etc en geen virussen, wat ik ook belangrijk vind aangezien ik de telefoon voor tan codes gebruik. Ben er echt reuze tevreden over.

[ Voor 0% gewijzigd door motormuis op 07-01-2015 20:10 . Reden: typo ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het enige nadeel aan de opo vind ik de speakers, die zitten aan de onderkant.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 19:50
Galaxy Note 4 kost ruim 600 euro, daar kun je twee OnePlus One's voor halen. Goede klantenservice zou mij geen 350 euro waard zijn met zo'n verschil, tenzij je natuurlijk nog andere factoren meerekent (schermkwaliteit, merk, design).

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
Ik heb zelf een Lumia 920,bijna 2 jaar oud maar nog steeds een erg fijn toestel. En voelt totaal niet verouderd aan.

Maar om terug te komen op je vraag.

Mijn vrouw heeft een Mate 7, ik was hier echt door verrast, snel, goed scherm, goede bouwkwaliteit, te koop voor rond de 450,-

Verwijderd

Voordeel van een Lumia is de lange updates van OS die je krijgt. Als je ziet dat het OS vloeiend draait op een Snapdragon 400 + 512MB geheugen dan doet dat het zeker op een Snapdragon 800 + 2GB geheugen. Er zijn ook nadelen zoals het beperkte app aanbod. Daar moet je dus van te voren even goed naar kijken wat voor jou belangrijk is. Je kunt ook even wachten totdat de ASUS Zenfone 2 komt deze is ook niet duur, maar je krijgt wel een hoop waar voor je geld.
Pagina: 1