Kortsluiting gehad, geen beeld meer. Cpu of mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Computer is uit gegaan, en krijg ik geen beeld meer. De vraag is, wat is er kapot. Nu kan ik wel rücksichtslos een nieuw moederbord of cpu gaan kopen, maar zou graag van iemand met ervaring weten wat wijsheid is.

mobo: asus z87 deluxe dual
cpu: i7 4770k

Ik heb alles los gehaald, andere psu. mobo indicatieleds: 0000, geen piepjes maar dat doet ie sowieso nooit.
Ram: getest met een enkel én 2 reepjes. Daar lijkt het me niet in te zitten. CMOS gereset. Batterij eruit gehaald. CPU fan draait. Geen brandsporen te zien.

Ik gebruik altijd de igpu, maar met een pci gpu gaan de fans hard draaien. Dus iets doet me dan denken dat de bios sowieso al niet geïnitieerd word in dat geval.

caps lock lampje kan ik niet laten oplichten. Geen idee of dat je daar voor voorbij de Bios moet zijn. Nooit op gelet.

Iemand een idee?

Verwijderd

Klinkt als een gefrituurd moederbord. Cpu is vaak goed genoeg beveiligd en zal niet zomaar kapot gaat.

Desalniettemin , dit is maar een GOK naar aanleiding van jou verhaal. Dus geen harde uitspraak

Verwijderd

Ligt er ook aan wat voor kortsluiting; ander apparaat zodat de groep uitviel, 2 apparaten die te veel stroom trokken. Een SSD is misschien als eerste kapot, licht eraan welke.
Bootup NumLock State zit wel op het mobo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 09:14 ]

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
was inderdaad het moederbord. Vervangen en het werkt weer.

[ Voor 63% gewijzigd door Joe-star op 08-01-2015 17:39 ]