Geachte Tweakers,
Ik ga zelf mijn eerste pc bouwen en daarvoor had ik graag jullie kennis, tips en tricks gewild om mij te helpen bij het kiezen van de onderdelen omdat ik daar zelf niet zoveel van ken. Ik ben al heel m'n leven geintersseerd in tech en volg de nieuwste trends maar niet dat ik mij er in verdiep op een niveau dat ik alles vanbuiten weet.
Past dit alles in en op elkaar?
Mijn vraag naar jullie toe is: past dit alles wel in,op en bij elkaar?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het systeem aan videobewerking, Photoshop, Illustrator en een aantal games spelen. Dit allemaal tegelijk zonder een enkel probleem! Zeker niet de meerderheid van de tijd want die speel ik op de PS4
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer tussen de 900 - 1400 gaan kosten. Er kan nog wat meer bij in geval het moet. Ik ga de pc zelf in elkaar zetten dus assemblagekosten zijn er niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga geen componenten of randapparatuur meenemen naar deze pc. Helemaal vers word deze pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het begin zou ik beginnen met 1 monitor maar ik wil de mogelijkheid houden om in de toekomst te upgraden naar 3 monitors.
Ik zou in deze pc steken: Processor (een extra koeler is vereist heb ik al gelezen in de reacties omdat deze zeer warm word en ik niet met hitteproblemen wil te maken hebben
), moederbord, geheugen, harde schijf, voeding en dit allemaal in een behuizing dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta eerder open voor alles ik heb niet bepaald merken waar ik aan vast hang. MSI, Asus, Nvidia vind ik wel de meest bekende maar zoals ik al zei: ik sta open voor alles
. Het liefst merken met een goede support en 'stabiele' merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van de pc maakt niet zoveel uit het zou een 'homeoffice' moeten worden. Qua geluid zou ik toch een redelijk stille pc wensen. Het energieverbruik maakt me weinig uit..
Ga je overklokken?
Overklokken hoeft voor mij niet. Het zou fijn zijn om dit bij de hand te hebben om te kunnen maar ik ga het in ieder geval niet zo zeer gebruiken.
Ik sta open voor alle reacties, tips,.. Wat zouden jullie doen en niet doen?
Alvast bedankt voor jullie tijd ik ben jullie dankbaar!
Het magische lijstje
Ik ga zelf mijn eerste pc bouwen en daarvoor had ik graag jullie kennis, tips en tricks gewild om mij te helpen bij het kiezen van de onderdelen omdat ik daar zelf niet zoveel van ken. Ik ben al heel m'n leven geintersseerd in tech en volg de nieuwste trends maar niet dat ik mij er in verdiep op een niveau dat ik alles vanbuiten weet.
Past dit alles in en op elkaar?
Mijn vraag naar jullie toe is: past dit alles wel in,op en bij elkaar?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het systeem aan videobewerking, Photoshop, Illustrator en een aantal games spelen. Dit allemaal tegelijk zonder een enkel probleem! Zeker niet de meerderheid van de tijd want die speel ik op de PS4
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer tussen de 900 - 1400 gaan kosten. Er kan nog wat meer bij in geval het moet. Ik ga de pc zelf in elkaar zetten dus assemblagekosten zijn er niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga geen componenten of randapparatuur meenemen naar deze pc. Helemaal vers word deze pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het begin zou ik beginnen met 1 monitor maar ik wil de mogelijkheid houden om in de toekomst te upgraden naar 3 monitors.
Ik zou in deze pc steken: Processor (een extra koeler is vereist heb ik al gelezen in de reacties omdat deze zeer warm word en ik niet met hitteproblemen wil te maken hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta eerder open voor alles ik heb niet bepaald merken waar ik aan vast hang. MSI, Asus, Nvidia vind ik wel de meest bekende maar zoals ik al zei: ik sta open voor alles
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van de pc maakt niet zoveel uit het zou een 'homeoffice' moeten worden. Qua geluid zou ik toch een redelijk stille pc wensen. Het energieverbruik maakt me weinig uit..
Ga je overklokken?
Overklokken hoeft voor mij niet. Het zou fijn zijn om dit bij de hand te hebben om te kunnen maar ik ga het in ieder geval niet zo zeer gebruiken.
Ik sta open voor alle reacties, tips,.. Wat zouden jullie doen en niet doen?
Alvast bedankt voor jullie tijd ik ben jullie dankbaar!
Het magische lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 319,90 | € 319,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,69 | € 349,69 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 89,65 | € 89,65 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 139,50 | € 139,50 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,80 | € 64,80 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 98,49 | € 98,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.364,43 | |
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 16:16 . Reden: Wijziging wenslijst ]