Hallo iedereen!
Ik heb sinds kort deze site ontdekt, nadat ik een tijdje heb zitten surfen op /r/buildapc
Jaren geleden (in 2007) heb ik zelf mijn pc samengesteld (de componenten gekozen, niet zelf ineensgestoken). Dit was echter zonder veel opzoekwerk. Enkele jaren later gingen er enkele componenten stuk en had ik niet de kennis om het te vervangen. Ik heb hierna dus een prefab PC gekocht. Ik weet het....
Nu ben ik al een tijdje aan het denken om weer zelf een pc samen te stellen (en deze keer ook zelf in elkaar steken).
Ik ben van plan om deze PC op het einde van de maand te kopen, na mijn examens.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC dient om te gamen, misschien af en toe wat schoolwerk (maar hier heb ik een laptop voor) alsook het dagelijkse surfen..
Ik zou graag hebben dat deze pc dus games als Far Cry 4, Shadow of Mordor, GTA V, Dragon Age Origins, ed op Ultra settings aankan. (1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel al zegt is mijn maximaal budget €1200, ik zou het echter liefst lager houden, 1000-1100€ max, maar dit kan nog verhoogd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk niet dat ik iets van mijn oude pc kan bijhouden, ik heb voor de rest alle randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5
GTX970
1TB HDD
128/250/256 Gb SSD
8Gb RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben echt verkocht voor de Fractal Design Define R5
Ga je overklokken?
Ik kan zelf niet overklokken, een vriend van mij kan dit wel. Ik weet echter niet of dit zo nodig is. Het behoort dus wel tot de mogelijkheden en ik kan het dus misschien wel leren.
Goed, tijd voor de components
Nog even extra: ik heb 2 PC's samengesteld, aan beide zal wel zoizo nog gesleuteld moeten worden.
Zoals te zien is, 1 met overclock mogelijkheden, 1 zonder.
Nog een laatste ding: bij de eerste setup staat een mobo dat volgens mij SLI mogelijkheden heeft, ik denk echter niet dat ik dit zal doen, maar het is niet 100% uit te sluiten. De kans is echter klein.
Alvast bedankt!
Ik heb sinds kort deze site ontdekt, nadat ik een tijdje heb zitten surfen op /r/buildapc
Jaren geleden (in 2007) heb ik zelf mijn pc samengesteld (de componenten gekozen, niet zelf ineensgestoken). Dit was echter zonder veel opzoekwerk. Enkele jaren later gingen er enkele componenten stuk en had ik niet de kennis om het te vervangen. Ik heb hierna dus een prefab PC gekocht. Ik weet het....
Nu ben ik al een tijdje aan het denken om weer zelf een pc samen te stellen (en deze keer ook zelf in elkaar steken).
Ik ben van plan om deze PC op het einde van de maand te kopen, na mijn examens.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC dient om te gamen, misschien af en toe wat schoolwerk (maar hier heb ik een laptop voor) alsook het dagelijkse surfen..
Ik zou graag hebben dat deze pc dus games als Far Cry 4, Shadow of Mordor, GTA V, Dragon Age Origins, ed op Ultra settings aankan. (1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel al zegt is mijn maximaal budget €1200, ik zou het echter liefst lager houden, 1000-1100€ max, maar dit kan nog verhoogd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk niet dat ik iets van mijn oude pc kan bijhouden, ik heb voor de rest alle randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5
GTX970
1TB HDD
128/250/256 Gb SSD
8Gb RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben echt verkocht voor de Fractal Design Define R5
Ga je overklokken?
Ik kan zelf niet overklokken, een vriend van mij kan dit wel. Ik weet echter niet of dit zo nodig is. Het behoort dus wel tot de mogelijkheden en ik kan het dus misschien wel leren.
Goed, tijd voor de components
Nog even extra: ik heb 2 PC's samengesteld, aan beide zal wel zoizo nog gesleuteld moeten worden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 222,- | € 222,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-SLI | € 102,50 | € 102,50 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 364,50 | € 364,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.094,46 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 166,- | € 166,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 73,80 | € 73,80 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 364,50 | € 364,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.032,20 | |
Zoals te zien is, 1 met overclock mogelijkheden, 1 zonder.
Nog een laatste ding: bij de eerste setup staat een mobo dat volgens mij SLI mogelijkheden heeft, ik denk echter niet dat ik dit zal doen, maar het is niet 100% uit te sluiten. De kans is echter klein.
Alvast bedankt!