Lenovo Flex2 14 start niet meer op na klonen SSD

Pagina: 1
Acties:

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 07:51
Dag allemaal,

Ik heb vandaag mijn HDD van mijn Lenovo Flex2 gekloond naar een Crucial M550 SSD met Acronis. Hier waren geen problemen. Toen ik de laptop probeerde op te starten met de SSD, kwam er een BSOD vlak na het Lenovo logo bij het opstarten en startte de computer opnieuw op. Nu wordt de SSD niet meer herkend door de pc, ook niet in de BIOS.

Soms start de pc terug op in de repair omgeving van Windows, zodat ik toegang heb tot startup repair e.d., maar dat werkt niet.

In het cmd heb ik al het volgende geprobeerd:
  • Diskpart zegt "There are no fixed disks to show" bij het list disk commando
  • Bootrec.exe detecteert 0 Windows installaties
  • Chkdsk zegt Warning, F parameter not specified en dat ik chkdsk /f moet runnen. Dit werkt niet wegens windows cannot run disk checking on this volume because it is write protected. chkdsk /f /r /x werkt ook niet.
Ik heb nog niet geprobeerd om terug op te starten vanop de oude HDD omdat het een heel karwei is om de schijf terug te wisselen (laptop moet volledig uit elkaar). Hopelijk lukt het dus zonder de schijven te wisselen.

Alvast bedankt!

• Linus_BE
Voor mensen met hetzelfde probleem: overschakelen naar een Samsung 850 EVO heeft het probleem opgelost. Na het klonen startte de pc zonder problemen weer op.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 22:38
Ik heb inmiddels meerdere Lenovo Flex laptops (14 - 15") onder handen gehad, waarbij een Crucial MX100 constant voor problemen zorgde. Zelfs bij een schone installatie laadt de setup oneindig lang, om uiteindelijk te eindigen dat de SSD geen geschikt medium is. Sandisk en Samsung SSD's werken prima.

• Linus_BE
Ja dat een Crucial MX100 niet werkte wist ik. Dat is te vinden op de site van Crucial en Lenovo, maar er stond niets over de M550. Nu weten we het wel dus :) Nu maar hopen dat de winkel mijn M550 terug wil nemen, want normaal nemen ze geen datadragers terug indien de verpakking open is geweest.