Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke versterker of receiver bij Mission M32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment 4 Mission M32 boxen met een Pioneer VSX-D514. Ik gebruik deze combinatie echter nauwelijks voor films, maar grotendeels voor muziek. Ik mis hierbij wat detaillering en wil graag upgraden naar een betere combinatie. Ik heb echter weinig verstand van hifi, dus vandaar dat ik de hulp van het forum inroep ;)

Mijn wensen zijn:
- versterker/receiver moet 4 boxen aan kunnen (via A/B)
- het moet mogelijk zijn om radio te luisteren via coax ingang
- liefst een onboard DAC, aangezien het geheel in het zicht staat en ik ook een esthetisch mooie oplossing wil :X

Na veel lezen en uitzoeken, kwam ik zelf tot de volgende mogelijkheden die aan mijn wensen zouden voldoen:

- Marantz NR1504 in combinatie met Marantz PM6005. De eerste is nodig, omdat de PM6005 geen ingebouwde tuner heeft, maar kan via pre-out aangesloten worden. Combinatie is ongeveer 650 euro.

- NAD C427 tuner in combinatie met NAD C356BEE versterker. Combinatie is ongeveer 1150 euro.

- Rotel RT11 tuner en RA12 versterker. Combinatie is ongeveer 1100 euro.

- Cambridge Audio Topaz SR20, 500 euro. Nieuw en nog geen reviews over te vinden?

- Onkyo TX8050, 400 euro.

- Yamaha R-N500, 390 euro.

Het prijsverschil tussen de diverse opties is enorm en ik vraag me dan ook af of het kwaliteitsverschil echt hoorbaar gaat zijn. Vanuit de menselijke neiging om altijd de middelste optie te kiezen lijkt de Marantz combinatie aantrekkelijk, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen. Uiteraard ga ik bij een hifizaak nog een uitgebreide luistertest doen, maar ik wil graag goed beslagen ten ijs komen. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 21:19 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar zou je, in het geval van de Marantz, een receiver nemen om alleen radio te luisteren terwijl je bij de andere merken voor een losse tuner gaat? Waarbij ik me wel af vraag of twee losse apparaten dan nog steeds onder "een esthetisch mooie oplossing" valt. Eigenlijk ben je op zoek naar een stereo receiver (een receiver heeft namelijk altijd een tuner). Waar je ook meteen af kan vragen waarom geen gewone surround receiver, ben je met één apparaat klaar en Speaker A + B is gelijk aan All Channel Stereo wat dergelijke receivers allemaal wel hebben. Krijg je wel de discussie of een stereoversterker/-receiver beter geluid zal geven, daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Vanwaar zou je, in het geval van de Marantz, een receiver nemen om alleen radio te luisteren terwijl je bij de andere merken voor een losse tuner gaat?
Omdat Marantz volgens hun website geen losse tuners meer maakt :) De twee apparaten passen in ieder geval bij elkaar, dus dat zou ik dan wel esthetisch durven noemen. Ik had inderdaad afgeleid uit diverse internetdiscussies dat een stereo-versterker een beter geluid zou geven dan een surround receiver, maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marantz heeft wel een netwerkspeler met internetradio (vtuner, slechts dik 40k aan stations wereldwijd incl alle NL stations), Spotify connect, high res DAC en zelfs de mogelijkheid om de speler als losse DAC in te zetten. Is alleen niet goedkoop: http://marantz.nl/nl/prod...ioplayer&productid=na8005

Denon ook trouwens, dat is inmiddels de http://www.denon-hifi.nl/...workaudioplayers/dnp730ae Heeft zo'n beetje de zelfde mogelijkheden als de Marantz, alleen niet als losse DAC in te zetten. Combineert wel heel mooi met een een PMA-520AE of de PMA-720AE :)

Maar voor beiden geldt: voor minder geld heb je ook een receiver met netwerkmogelijkheden.

[ Voor 92% gewijzigd door The Eagle op 07-01-2015 19:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Die NA8005 had ik ook gevonden en is inderdaad te prijzig. De Denon combi die je noemt zit qua prijs rond de Marantz set, en laatstgenoemde heeft dan ook Spotify (en AirPlay :) ). Mijn vraag zou in dat geval zijn welk merk qua geluidskwaliteit te adviseren is i.c.m. de M32 speakers.