Voor mij is 16x AA SSAO etc niet nodig in games en ik speel op 1680x1050 en ook gebruik ik over het algemeen geen andere software die enorm veel van de CPU vraagt, maar het is voor mij wel normaal om 10+ programma's tegelijk open te hebben staan, waarvan 1 een browser met 400+ tabs. Klinkt misschien vreemd, maar ik vind dat lekker werken. Nu is mijn vraag dus, wordt in zo'n situatie (door Windows?) goed gebruikt gemaakt van een Quad Core, of voegt dat niet zoveel toe? Ik kijk vooral naar de Quad-core FX6300 t.o.v de Dual-core i3 4150. Ik moet zeggen dat m'n inmiddels 7 jaar oude E8400 nog merkwaardig goed standhoudt - wat wel laat zien hoe de tijden veranderd zijn, een CPU uit 2000 was onbruikbaar qua snelheid voor de standaard user in 2007 - maar de browsers hebben soms toch wel moeite met meerdere dingen tegelijk openen of als ik een nieuw iets open als er al 14 open staan. Nieuwe software begint toch wel lastig te worden, bijvoorbeeld een Android emulator die constant 100% CPU trekt en dan met 5 FPS en massive input lag werkt, dat soort belemmeringen zou ik graag zien verdwijnen.
Dus, wat is in mijn situatie aan te raden?
Dus, wat is in mijn situatie aan te raden?