HP Thin Client T610 upgrade met SSD?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Afgelopen week een HP Thin Client T610 van een mede-tweaker gekocht met de volgende basis specificatie:

CPU: AMD G-T56 N @ 1,65Ghz Duo-Core
Mem: 4GB DDR3
HDD: 120GB 2,5" (waarschijnlijk 5400rpmn)
SSD: 16GB
Video: AMD HD 6320

Computer wordt gebruikt voornamelijk om multimedia af te spelen (via websites met flash videos).

Nu vind ik computer nogal traag (Windows 7 starten duurt ongeveer 2 min) en wil de HDD vervangen voor een SSD.

Heeft een SSD nut of is de CPU te traag?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 21:42
Windows zal met een ssd vast wat sneller opstarten, maar als je problemen ondervindt met het afspelen van media, dan denk ik dat de processor echt te traag is.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Het afspelen van media's gaat goed.

Het opstarten van Windows en programma's is traag.
Vandaar dat ik aan een SSD erin wil bouwen.

Ben alleen bang dat het geen snelheid verbetering gaat leveren vanwege de CPU of andere spec.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Vooralsnog heeft het voor iedere laptop of pc waar ik een SSD in heb gezet een positief, zo niet dramatisch effect. Laptops met een slome pentium starten ineens sneller op dan een desktop i7 met conventionele schijf.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Het gaat nut hebben, maar verspil wel geen geld aan een té snelle SSD. Misschien vind je iets tweedehands, om media af te spelen zou dat moeten volstaan. Ik heb voor een HTPC van mijn vader deze week nog een Samsung 470 van 120GB gekocht voor €30, dat is ook al snel zat (en die HTPC heeft toch nog geen SATA600). Dat een SSD dan al wat versleten is, maakt volgens mij weinig uit als je er toch alleen mee streamt.

Verwijderd

Heb zelf ook het plan deze thin cliënt te kopen en een ssd te installeren en geen Windows maar Linux of Android erop te draaien. Om te streamen en zo snel en soepel voor de t610. Evt. Nog snellere processor haalbaar voor deze 💻...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
br00ky schreef op woensdag 7 januari 2015 @ 10:25:
Vooralsnog heeft het voor iedere laptop of pc waar ik een SSD in heb gezet een positief, zo niet dramatisch effect. Laptops met een slome pentium starten ineens sneller op dan een desktop i7 met conventionele schijf.
Ok, maar dit is dezelfde cpu als een AMD E-350/450. Ultra low voltage 6 jaar oud AMD-spul. Dat is echt wel traag spul. 1/3 van de snelheid van Core 2 duo 2 GHz. En die is nog 30% trager dan een slome pentium (Core-i-based)?

Je weet dan ook gelijk wel dat alles dat je doet cpu-limited is. En dat de ssd nauwelijks gebruikt wordt.

Wat benches met oude slome pentium/Celerons:
https://www.notebookcheck...enchmark-List.2436.0.html

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Thanks to de poster boven je is dit een quote van 2,5 jaar oud ;). Slotje maar doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.