Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi AP plaatsing kabel of EoP*

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-11 04:12
Hi tweakers,

Ik heb thuis een groot probleem met wifi ontvangen op zolder (1 midden etage is aanwezig en helemaal beneden is de experiabox van KPN). Ik had de Devolo dan 500AV wireless+ geprobeerd, werkte op zich goed, alleen had ik soms problemen dat het wifi een aantal minuten geen filmpjes ed. laadde. Ik heb die dingetjes terug gebracht, en nu een monster router gekocht :) --> Asus rt-ac68u.
de ac68u wil ik op de midden etage plaatsen en die moet als het goed is voor goed signaal en dekking zorgen op de onderste etage, midden en zolderetage.
De router wil ik zo goed als loodrecht boven de modem plaatsen op de 1e verdieping, ik moet als ik recht naar boven boor enkel nog een tussenmuur doorboren en daar komt ie dan te staan op de werkkamer. Alleen zit ik weer met een aantal vraagjes waar ik geen duidelijk antwoord elders op internet op kan krijgen.
Ik wil liever niet boren, dus zat ik te kijken naar asus homeplugs die geen wifi uitzenden. het setje kost 49 euro bij de mediamarkt. Ik ben wel bang dat ik hetzelfde probleem krijg als bij de devolo setjes, dat het signaal gaat haperen als het ware. Dus wat zouden jullie adviseren, homeplug of kabel trekken?
En mocht ik de kabel toch gaan trekken, dan zal dit een cat6 kabel zijn. Alleen weet ik niet of deze een soepele of een vaste kern moet hebben? Ik ga wel zelf, aan de ene kant van de kabel, de j45 connector zelf erop zetten.

Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen uitleggen wat het probleem nou eigenlijk is.

Alvast bedankt voor het antwoord.

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 02:15
Als het kan altijd een kabel trekken!

Powerlans zijn onderhevig aan storingen op je electrciteitsnet, het kan zijn dat je een stabiele verbinding hebt maar dat als een buur zijn draaibank gaat gebruiken dat je ineens 0,0 verbinding zal hebben.
Zeker voor de verbinding modem -> router zou ik altijd met kabel werken.

• Tweaker010
larsg schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:45:
Als het kan altijd een kabel trekken!

Powerlans zijn onderhevig aan storingen op je electrciteitsnet, het kan zijn dat je een stabiele verbinding hebt maar dat als een buur zijn draaibank gaat gebruiken dat je ineens 0,0 verbinding zal hebben.
Zeker voor de verbinding modem -> router zou ik altijd met kabel werken.
Thanks voor het snel reageren, is er dan een soepele kern kabel of een stugge/harde kern nodig?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hangt van de toepassing af en van de gebruikte stekertjes.

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 02:15
Ik prefereer een harde kern om te leggen in muren/kelders, aan de aansluitzijde liefst een zachte kern omdat deze anders verbrijzelt als je er veel beweging op uitoefent. Als het een kwestie is van gewoon 1 verdiep naar boven koop dan gewoon een soepele kabel van 7.5 meter ofzo en klaar.

EDIT: het is sowiso nodig om de kabel te beschermen, hang hem met ty-wraps vast ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door larsg op 06-01-2015 20:58 ]

• Tweaker010
larsg schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:57:
Ik prefereer een harde kern om te leggen in muren/kelders, aan de aansluitzijde liefst een zachte kern omdat deze anders verbrijzelt als je er veel beweging op uitoefent. Als het een kwestie is van gewoon 1 verdiep naar boven koop dan gewoon een soepele kabel van 7.5 meter ofzo en klaar.

EDIT: het is sowiso nodig om de kabel te beschermen, hang hem met ty-wraps vast ofzo.
Het is inderdaad een kwestie van 1 verdieping recht omhoog, eventueel nog door een 8cm muurtje en klaar. en ik maak de kabel met tape of iets dergelijks vast langs een buis naar boven. En daarna van die haakjes die je in de muur slaat, om de kabel vast te houden zeg maar.
sebastius schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:56:
Hangt van de toepassing af en van de gebruikte stekertjes.
De toepassing? wat nbedoel je daar precies mee. En ik ga de rj 45 connectoren (als je dit bedoelt met stekertjes) natuurlijk aanschaffen aan de hand van de kabel die ik neem

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 23:37
Ik denk dat wat hij bedoelt is dat er een verschil is tussen of je een kabel netjes achter een plint wegwerkt of je moet hem door een 3-meter dikke muur raggen :P

https://freight.associates

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Toen ik de titel zag dacht ik echt wow hier is een netwerk ontploft ofzo :P . Blijf van al die powerline adapters af, kabel trekken en klaar is kees. Mooie router :)

• Tweaker010
Nou wil ik mijn UTP kabel door een buis naar boven transporteren, is dit wel handig ivm de warmte van die CV buizen die ook in die pvc buis lopen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hoor gewoon doen .....

Waarom heb je zo dingend hulp nodig eigenlijk ?

Iperf

• Tweaker010
Dagen zonder/barslecht internet thuis is geen pretje, vandaar wilde ik dit snel oplossen. Thanks for the answer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titelwijziging. Mocht een andere titel beter zijn dan zie ik graag een topicreport :)
Pagina: 1