Wifi Ziggo Cisco EPC3928AD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 17:57
In ons studentenhuis hebben we sinds 3 maanden Ziggo, opzicht tevreden, behalve met het betreurende feit dat de wifi elke 10 minuten voor een goede minuut uitvalt. deze werkt dan pas weer als je de wifi op het betreffende apparaat aan/uit zet. De snelheid en het bereik is gewoon goed wanneer deze het wel doet (40-50mbps), maar hij valt gewoon te vaak weg.
Zoals standaard is de Cisco EPC3928AD geïnstalleerd, welke als ik het google over wifi problemen om het zacht uit te drukken niet zo goed uit de verf komt.
Bedraad is er geen enkel probleem, valt nooit weg en goede snelheden.
Ik heb alle instellingen al op meerdere manieren geprobeerd, paar keer met Ziggo gebeld en hun 'oplossingen' opgevolgd, ook al zijn het doorzichtige oplossingen die ik al geprobeerd heb.
Ook kunnen ze van afstand niks geks uitlezen uit onze modem.
Nu is mijn vraag of jullie nog een oplossing hebben en als dat niet werkt eis ik gewoon een nieuwe modem van Ziggo.

ps. Ik ben niet van plan een aparte access point aan te schaffen omdat hun materiaal niet goed werkt.

Dit is in gebruik met laptops en telefoons, alhoewel telefoons hier minder last van lijken te hebben.
Zoals met een macbook pro 2014, Asus F751LAV-TY091H, Toshiba Satellite S50-B-13E.
Telefoons zoals de iphone 5s, iphone 4s, htc one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 11:20
Ik heb geen ervaring met dat model modem/router maar meestal zitten in dit soort dingen zeer cheapo wifi kaartjes en moet je niet veel verwachten van de prestaties of het bereik.

Wat je beschrijft kan erop wijzen dat het bereik ontoereikend is.
Ga is naast de model/router zitten met een laptop met InSSIDer kijk naar de tijdsgrafiek en als je de verbinding soms ziet wegvallen kan er een probleem zijn met de wifi zender.

Nevertheless raad ik je aan gewoon een los AP te zetten en wifi op dat ding uit te schakelen. Een AP kost niets en geeft je betere performance en je bent van het gezeik vanaf. En als student, je zit met een heel gebouw ga 1 avond niet naar de kroeg en je hebt het terugverdient ;)
Hier is een leuk modelletje: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

larsg schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:52:
Ik heb geen ervaring met dat model modem/router maar meestal zitten in dit soort dingen zeer cheapo wifi kaartjes en moet je niet veel verwachten van de prestaties of het bereik.
De gebruikte kaartjes hebben daar weinig mee te maken, het gaat om de antennes. Die zijn vaak klein en slecht geplaatst. Cisco heeft daarbij een uitermate slechte naam (zie ook de EPC3925, maar even goed hun low-end consumentenrouters/AP's als de E1000 - waar ook al topic over loopt momenteel).

Zelfde NIC in ander device met andere antennes kan prima gaan :z

Omgekeerd was er iirc iemand die z'n Ziggo EPC3925 gemod had met goede antennes. Of Ziggo er zo blij mee was, is een tweede, maar de performance ging er stukken op vooruit :z
Wat je beschrijft kan erop wijzen dat het bereik ontoereikend is.
Nou nee, hij heeft het erover dat als het signaal er wel is, alles prima werkt, maar dat het soms wegvalt. Tenzij TS muren en vloeren heeft die magisch van samenstelling veranderen is het bereik alvast niet het probleem :o
Ga is naast de model/router zitten met een laptop met InSSIDer kijk naar de tijdsgrafiek en als je de verbinding soms ziet wegvallen kan er een probleem zijn met de wifi zender.
Idd, het is zaak om te zien of het signaal wegvalt, of dat er sprake is van grove interferentie.

- Als het signaal zelf wegvalt is het tijd om Ziggo nog eens ernaar te laten kijken. Of een andere modem gaat helpen is een tweede (kan een configuratieissue zijn oid dat je net zo goed met andere modem zou hebben).
- Als het signaal er nog is maar het draadloos niet bruikbaar is (terwijl het bedraad wel goed gaat), dan ligt het probleem niet aan de modem/router/AP, maar aan iets in de omgeving. Dan kan Ziggo je inderdaad niet helpen en moet je ofwel de storingsbron vinden en uitschakelen, danwel op totaal ander kanaal gaan werken (of als hele 2.4GHz brak is: op 5GHz gaan werken).
Nevertheless raad ik je aan gewoon een los AP te zetten en wifi op dat ding uit te schakelen. Een AP kost niets en geeft je betere performance en je bent van het gezeik vanaf. En als student, je zit met een heel gebouw ga 1 avond niet naar de kroeg en je hebt het terugverdient ;)
Hier is een leuk modelletje: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
Yeah right... die EPC3928AD mag dan wel niet de beste WiFi-oplossing zijn, het is tenminste wel concurrent dualband. Dat kun je van die WA801ND niet zeggen :X

Anno 2015 zou ik nooit een single-band 2.4GHz (of single-radio non-concurrent dualband) AP aanraden. Maar goed, vooralsnog weten we totaal niet of een AP het probleem gaat oplossen.

Sowieso, ofwel die modem/router/AP is brak en zou een goede probleemloos zijn - danwel is er interferentie waar een AP net zo'n last van zou hebben.
Godlikev schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:22:
Nu is mijn vraag of jullie nog een oplossing hebben en als dat niet werkt eis ik gewoon een nieuwe modem van Ziggo.
Zoals hierboven aangegeven, dat kan een conclusie zijn, maar reken je niet rijk.
ps. Ik ben niet van plan een aparte access point aan te schaffen omdat hun materiaal niet goed werkt.
Dat weet je dus nog niet.

Het zou zelfs een goede manier kunnen zijn om het probleem uit te sluiten om te zien wat een losse router of AP doet; als dit interferentie is heeft het sowieso geen zin om een AP te kopen, maar kan Ziggo je ook niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:58

Nox

Noxiuz

Koop een AP/router.

Ziggo gaat er niks aan doen, wifi heb je voor erbij en gratis. maar draadloos dus gevoig voor storingen.

Misschien krijg je een ander modem maar geen enkel heeft echt goed AP erin.

Lap met zijn allen 75eu voor een deftige dual radio router, modem in bridge en klaar.

Al zoveel gezeur gehad met die modems, bereik is ook gewoon beroerd tov 20 euro routertjes. Helaas, ik denk dat je gewoon je tijd verdoet. Als hij echt dualband dualradio is probeer eens 5ghz en geen 2.4.

[ Voor 27% gewijzigd door Nox op 06-01-2015 23:52 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:45:
Koop een AP/router.

Ziggo gaat er niks aan doen, wifi heb je voor erbij en gratis. maar draadloos dus gevoig voor storingen.

Misschien krijg je een ander modem maar geen enkel heeft echt goed AP erin.

Lap met zijn allen 75eu voor een deftige dual radio router, modem in bridge en klaar.

Al zoveel gezeur gehad met die modems, bereik is ook gewoon beroerd tov 20 euro routertjes. Helaas, ik denk dat je gewoon je tijd verdoet. Als hij echt dualband dualradio is probeer eens 5ghz en geen 2.4.
Mag ik jouw glazen bol?

Totdat TS eenduidig uitgesloten heeft dat het niet aan interferentie ligt, is dit voorbarig advies.

Bovendien, bedraad werkt nadrukkelijk goed. Er is geen enkele reden om modem in bridge mode te zetten (en zo o.a. WifiSpots te verliezen). Gewoon AP erbij als het nodig blijkt. Maar dan nog, dat is nog lang niet gebleken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Njah, ondertussen zoveel gezeik gehad met de wifimodems dat ze gewoon onbetrouwbaar zijn gebleken naar mijn mening.

Als je ook nog claimt dat ziggo jouw probleem gaat oplossen van een gratis wlannetje...

Wil je goede wifi koop dan een goed AP. Zeker in studentenhuizen waar veel jongeren met 2,3 devices wonen...

Of je moet gaan aanmodderen met je ziggomodem, maar imho is dat gewoon zonde van de tijd is.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NoxiuZ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:15:
Njah, ondertussen zoveel gezeik gehad met de wifimodems dat ze gewoon onbetrouwbaar zijn gebleken naar mijn mening.

Als je ook nog claimt dat ziggo jouw probleem gaat oplossen van een gratis wlannetje...

Wil je goede wifi koop dan een goed AP. Zeker in studentenhuizen waar veel jongeren met 2,3 devices wonen...

Of je moet gaan aanmodderen met je ziggomodem, maar imho is dat gewoon zonde van de tijd is.
*ALS* daar het probleem ligt. Maar dat heeft TS nog niet vastgesteld 8)7

Dit is alsof je aanraadt een andere auto te kopen als de auto van de zaak niet wil starten - nog voordat je gekeken hebt of er überhaupt benzine in zit :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Als dat een Renault is wel.

*Rent*

Mijn ervaring is dat de doelstelling niet realistisch is met de middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Misschien een beetje late reactie....
Maar ik heb ook problemen met deze modem, heb een aantal instellingen aangepast...
Ben benieuwd hoe het nu gaat.
Wat ik heb aangepast...
- SPI Firewall - Off
- ipv6 firewall - Off
- Qos -- WMM uitgeschakeld.

Iemand nog tips wat ik eventueel kan doen?
Ben ondertussen aan het kijken of het beter gaat...

[ Voor 12% gewijzigd door HarryL op 15-03-2015 18:57 ]

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Pagina: 1