Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647578

Topicstarter
Hallo,

Ik was laatst aan het kijken naar de Motorala Nexus 6, en bij de Mediamarkt in Duitsland kost hij 599 euro, bij de Nederlandse Mediamarkt kost hij 644 euro. dus leek het mij het meest logisch om in Duitsland te bestellen maar ik ben bang dat de telefoon zelf helemaal in het Duits is, heeft iemand ervaring met telefoons bestellen in Duitsland (of een ander niet Nederlands land), en zo ja kan je dan gemakkelijk de taal aanpassen?

Met vriendelijke groet

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Voor zover ik het weet is de telefoon simlock vrij, dus iedere kaart kan erin, verder kun je altijd een taal simpelweg wijzigen.

Of het wat uitmaakt, helemaal niet behalve dat je garantie dan daar is en niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij Android zal de taal bij het aanzetten op Duits staan. Je kan hier dan gewoon kiezen voor Nederlands of Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad geen enkel probleem. Zeker nu er geen fysiek toetsenbord meer aan zit (ik kocht destijds de Milestone, met fysiek qwertz-toetsenbord).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647578

Topicstarter
hartelijk dank!
dat scheelt me weer mooi bijna 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:40

The Wizard

Moderator Mobile
--> TP

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij bestelling in de webshop mediamarkt.de lijkt het niet mogelijk om naar Nederland te laten leveren.
Zelfs al zou dat kunnen, dan is het nog twijfelachtig of ze gratis versturen naar Nederland.
En tenslotte zou er dan vrijwel zeker correctie zijn naar de Nederlandse BTW van 21%.

Bestellen bij Amazon.de verloopt overigens wel goed en de Nexus 6 is daar leverbaar. Eenvoudig bestellen en vaak gratis verzending naar Nederland, maar kies dan bij voorkeur voor levering en verzending door Amazon. Retourneren kan ook kosteloos met een antwoordnummer in Nederland. De BTW wordt meestal gecorrigeerd naar 21%, dus de prijzen vallen iets hoger uit (in dit geval 609,07 Euro).

[ Voor 7% gewijzigd door Flitzer op 06-01-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een prijs gecorrigeerd werd naar 21% BTW als ik iets in Duitsland of Engeland bestelde :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:06:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een prijs gecorrigeerd werd naar 21% BTW als ik iets in Duitsland of Engeland bestelde :?
Dan heb je nooit bij Amazon besteld. USA, DE, UK, allemaal corrigeren ze de BTW en eventueel wordt de invoerheffing verrekend. Voordeel is wel dat je nooit een naheffing krijgt (in geval van Amazon.com).
Ik weet overigens niet hoe de regels hiervoor zijn. Veel UK shops corrigeren geen BTW.

[ Voor 18% gewijzigd door Flitzer op 06-01-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb m'n vorige telefoon bij Amazon.de besteld en ook vaak genoeg bij .co.uk besteld. En invoerheffing heb je binnen de EU niet eens, dus ik ben er nog steeds vrij zeker van dat je informatie niet volledig klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:09:
Ik heb m'n vorige telefoon bij Amazon.de besteld en ook vaak genoeg bij .co.uk besteld. En invoerheffing heb je binnen de EU niet eens, dus ik ben er nog steeds vrij zeker van dat je informatie niet volledig klopt.
Invoerheffing is ook niet van toepassing voor de EU, met uitzondering van de Kanaaleilanden. Maar bij Amazon.de (en UK) wordt bij afrekenen de BTW gecorrigeerd (doet de Tweakers pricewatch inmiddels ook). Bij de superstunts voor de kerst werden (per ongeluk?) de prijzen niet gecorrigeerd. Ik heb inmifdels tientallen bestelling gedaan bij Amazon UK en DE, dus weet vrij goed hoe de shop functioneert.

[ Voor 8% gewijzigd door Flitzer op 06-01-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom noem je invoerheffing dan, als het niet van toepassing is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:13:
Waarom noem je invoerheffing dan, als het niet van toepassing is? ;)
"Voordeel is wel dat je nooit een naheffing krijgt (in geval van Amazon.com)."
Dit was dus alleen voor USA van toepassing. Maar in het algemeen doet Amazon allerlei aanpassingen voor buitenlandse bestellers. Geen idee waarom eigenlijk, maar misschien als service om problemen achteraf te voorkomen.
Of de BTW correctie verplicht is dat is dus niet duidelijk, want die verplichting heb ik nergens terug kunnen vinden. Toch doet Amazon (DE/UK/...) het wel. Veel buitenlandse shops doen het niet of leveren eenvoudigweg niet aan Nederland, maar sommigen leveren gewoon hoewel de verzendkosten tegen kunnen vallen.
Als Mediamarkt niet aan Nederland levert, dan is het natuurlijk ook niet van belang of de BTW nadelig uitvalt. Zelf zag ik standaard alleen Deutschland op de bestelpagina staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 06-01-2015 21:56 ]

Pagina: 1