Ik heb vanmorgen een Memtest gedaan van de Ultimate Boot CD v 5.3.0, Memtest86 4.3.7, en het viel me op dat op 1 van de twee reepjes(Corsair Vengeance LP 1600 CL9-9-9-24) een bepaald geheugenadres gemapped was en het andere reepje was unallocated. Ik heb die test gedaan met alleen de CPU geheugen en optical-drive. Er werden geen fouten gevonden tijdens de test, test is wel gedaan op 666 Mhz (667 normaal), de helft van 1333 Mhz waarop het geheugen standaard draait. Heeft het misschien te maken omdat de grafische chip van de processor (Haswell i7-4771) gebruikt heb. Ik vond de timer in beeld ook niet zo netjes lopen, om de 5 sec versprong die een beetje, of hij gaf al 100% terwijl de test nog bezig was. Verder kon de test wel alle cores aanspeken. Ik heb die test gedaan omdat ik dacht dat er iets niet klopte omdat de Windows memtest wel eens vasthing, vooral met netwerkkabel eraan. Verder ben ik aan't overwegen om over te stappen op een i7-4790K, ik heb een Z97 moederbord, misschien met 1866Mhz geheugen(Crucial Ballistix Tactical CL9-9-9-27) voor een lichte OC.
Alvast bedankt
OMG: memtest zelf misschien?
Alvast bedankt
OMG: memtest zelf misschien?