rood 1150 moederbord <=€90

Pagina: 1
Acties:

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
MOET DIT TOPIC HIER OF IN AANKOOPADVIES?

hallo allen,

ik ben op zoek naar een moederbord voor een socket 1150 CPU, ik heb graag rode accenten op het moederbord, maar een neutrale kleur zoals zwart is ook goed.
er worden een aantal moederboren met dit kleurenschema aangeboden op €85, vooral met het B85 chipset. ik vraag me nu af welke nou precies het beste is? ik denk niet dat ik SLI ga gebruiken, maar Crossfire wil ik for the sake of future-proof wel hebben. ik wil dan dus ook minimaal 2 PCI-e x16 slots.
ik heb graag wel iets van overclock mogelijkheden, misschien ga ik tijdelijk een G3258 in het moederbord gebruiken.
ik heb nooit echt veel begrepen van de verschillende geheugen opstellingen, dat je bij sommige minimaal 2 modules moet hebben en dat je dat bij andere per 3 kan doen, ik heb hierin het liefst zoveel mogelijk flexibilitiet.

ik gebruik op het moment één SSD en één harddrive, dus sata poorten zijn er wel genoeg, daarnaast gebruik ik HD4870 aangesloten op mijn 520W cooler master voeding. het zal allemaal weggestopt worden in een grote X-gear kast.

ik weet wel wat ik minimaal nodig heb voor mijn PC, maar de stabiliteit en ervaringen kan je alleen van gebruikers krijgen. wat denken jullie dat ik het beste voor mijn computer kan kopen?
Groet,
Stijn

• stin00
  • Niet online
Helaas nét iets boven je budget maar wel een perfecte match: pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI

- Rode accenten
- Z97 chipset voor overclocken (Alleen Z chipsets zijn overklokbaar, de B85 en H97 bijv. niet)
- SLI / CF compatible
- M.2 slot (toekomstgericht op nieuwe SSDs)
- Goede audiochip: Realtek ALC1150
- Dual UEFI bios

Overigens hoort dit topic inderdaad in het aankoopadvies gedeelte!
Maar naar mijn mening past dit moederbord exact bij je wensen.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hij zal in componenten aankoopadvies horen, komt vanzelf wel een modje met een takelwagen om je topic te verslepen.

Pentiums kun je volgens mij op de meeste plankjes wel overklokken, zelfs op sommige H81 dingen. I5'jes kun je weer alleen op Z plankjes overklokken.

CF is leuk, maar ongeveer niemand die dat niet direct gebruikt, gaat dat later nog gebruiken. Simpelweg omdat er nogsteeds wat haken en ogen aan zitten, zeker als je iets zoals R9 290 neemt.

Qua RAM is het bij LGA1150 vrij makkelijk: je hebt 2 of 4 slots, voor dualchannel. LGA1366 had triple-channel geheugen [vaak met 6 slots], en LGA2011 en LGA2011-3 hebben quadchannel, met vaak 8 slots. Het beste is dus RAM per 2 te gebruiken, al maakt dualchannel zelf ook nieteens zo heel veel uit.

Zelf ben ik een vrij groot fan van futureproofheid, dus raad ik bij mensen die een LGA1150 plankje nodig hebben graag een mobo aan met M2 slot, puur omdat dat over een jaar of twee erg leuk kan zijn. H97 wordt dat vaak dus, want Z plankjes zijn wat duurder, en een i5 -k is veel duurder, en overklokken is met i5'jes voor gaming niet echt nuttig.

Dat plankje van Stin is prima, maar wat te duur. Onder de 85 is niks roods te vinden. Wel de pricewatch: Asus H97M-E maar die heeft net als alle H97 mATX plankjes een matige layout, waardoor kaarten met backplate ruzie kunnen krijgen met de RAMslots.

pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H is ook een erg goed plankje, maar, het rood is nogal aan de gele kant.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
sjettepetJR. schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:06:
MOET DIT TOPIC HIER OF IN AANKOOPADVIES?
Hoe noem je dit anders? Move naar CAA.

• sjettepetJR.
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3

dit moederbord is best goedkoop, maar alleen jammer genoeg de verkeerde kleur, ik snap niet waarom dit Z97 moederbord zo goedkoop is?

ik ben van plan nu een HD7950 of 280x te kopen, dan later misschien nog één om weer up to date te zijn. dan moet ik wel ook een nieuwe voeding maar dat zie ik dan wel.

ik dacht dat overclocken na bepaalde BIOS-updates ook mogelijk is op sommige B85 bordjes? of kan je daarin geen i5's overclocken?

ik vond een aantal rode moederborden onder €90:
MSI B85M Gaming
MSI B85-G43 Gaming
ASRock Fatal1ty B85 Killer
ASRock Fatal1ty H87 Performance

nog iets waar ik jullie mening over nodig heb:
-een G3258 met HD7950 en later een nieuwe processor kopen.
of
-een i5 4460 met een HD4870 en later nieuwe videokaart kopen.

Verwijderd

net zoals stin00 aangeeft is dat het beste bord voor joun wensen
stin00 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:20:
Helaas nét iets boven je budget maar wel een perfecte match: pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI

- Rode accenten
- Z97 chipset voor overclocken (Alleen Z chipsets zijn overklokbaar, de B85 en H97 bijv. niet)
- SLI / CF compatible
- M.2 slot (toekomstgericht op nieuwe SSDs)
- Goede audiochip: Realtek ALC1150
- Dual UEFI bios

Overigens hoort dit topic inderdaad in het aankoopadvies gedeelte!
Maar naar mijn mening past dit moederbord exact bij je wensen.

• sjettepetJR.
oké, maar hij geeft ook aan dat het iets boven mijn prijslimiet licht, ik kan het wel betalen maar wat raden jullie aan voor onder het prijslimiet?

Verwijderd

Goedkoper als de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI bestaat niet. Dat is namelijk het goedkoopste moederbord met rode accenten en waarmee je CrossFire (of SLI) kan draaien.

Dus dit moederbord, een tweedehands moederbord of je eisen veranderen.

• sjettepetJR.
misshcien ga ik dan toch maar voor het door mij eerder genoemde moederbod met gele accenten van €70, denken jullie dat dat een goed moederbord is? het is in ieder geval wel Z97.

Verwijderd

Voor 70 euro laat je niet alleen de rode accenten vallen, maar ook CrossFire.

Dit zijn geschikte moederborden, geselecteerd op prijs van goedkoop naar duur, zonder rekening te houden te de kleur.

pricewatch: Asus H81-Gamer is nog een leuk budget bordje met rode accenten. Maar veel mag je hier niet van verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 17:00 ]

• sjettepetJR.
er staat toch echt bij de specificaties dat dit moederbord 2-Way Crossfire ondersteunt.

De H81 moederborden zijn echt te slecht, ik wil niet Crossfire, geheugen uitbreidbaarheid en stabiliteit wegdoen om rode accenten te krijgen, dat gaat te ver.

ik zal de moederborden even bekijken.

[ Voor 45% gewijzigd door sjettepetJR. op 07-01-2015 22:12 ]

• sjettepetJR.
de Gigabyte GA-Z87-HD3 is nog een optie, neutraal zwart, alleen gooi ik Crossfire dan zo goed als de deur uit, aangezien ik anders een videokaart op een x4 slot moet gaan draaien.

edit: laat maar,de enige winkel waar het moederbord zo goed koop is is Bol.com, daar is ie uitverkocht.

[ Voor 23% gewijzigd door sjettepetJR. op 07-01-2015 22:16 ]

Verwijderd

sjettepetJR. schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:10:
er staat toch echt bij de specificaties dat dit moederbord 2-Way Crossfire ondersteunt.
CrossFire met één PCI-e 2.0 x4 slot wordt niks
ik wil niet Crossfire
CrossFire is gewoon duur en valt sowieso buiten je gestelde budget
geheugen uitbreidbaarheid
Moederbord heeft gewoon vier geheugensloten.
stabiliteit wegdoen
Instabiliteit betekend dat er iets stuk is of niet compatible en dus niet goed werkt. Dat heeft in principe niks te maken met de prijs van het moederbord.

Enige wat de pricewatch: Asus H81-Gamer niet heeft is CrossFire ondersteuning. Wil je dat wel dan kom je eigenlijk gelijk bij de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI uit, je kan eventueel nog 15 euro besparen door de pricewatch: MSI Z87-G55 te nemen, maar goedkoper zal het niet worden.

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
V&A aangeboden: MSI Z97-G43 GAMING + Doos + Garantiebewijs
89 euro, rood, maar zonder 2de x16 slot.

• sjettepetJR.
SiC123
- dit had ik ook al gezien, en overweeg ik ook, maar daarin kan ik dus ook niet goed Crossfire gaan gebruiken, als ik dat dan niet kan, neem ik liever een nog goedkoper bord.

-The_Mask-
-dat setje is voor mij op het moment te duur, maar in februari ben ik jarig, misschien kan dan toch beter maar even door sparen.
Pagina: 1