• Bauckel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02-2025
Hallo,

Sinds enkele uren ben ik de eigenaar van een Google Chromecast. Deze werkt naar behoren via mijn Android smartphone. Helaas werkt die op mijn Windows laptop nog niet naar behoren.

Als ik de Chromecast extensie wil toevoegen op mijn Chrome browser op mijn laptop krijg ik de volgende melding:

NETWORD_FAILED

Het kan niet aan mijn router liggen aangezien mijn telefoon met dezelfde verbonden is. Ik heb de nieuwste versie van Chrome en ik heb Windows defender uitgeschakeld.

Wie weet er raad?

BvD

• Bauckel
Het lukt überhaupt niet om met mijn laptop te casten. De laptop vindt de Chromecast wel. Bijvoorbeeld bij Popcorn time. Als ik een film wil afspelen dan laadt hij tot 99 %, maar uiteindelijk geen daadwerkelijk cast.

Mijn probleem heeft dus niet alleen met de extensie te maken, maar gaat verder dan dat.
Wat zou de cast in de weg zitten tussen mijn laptop en de Chromecast.

Telefoon werkt nog steeds uitstekend!

Verwijderd

Eerste hit op google al geprobeerd? Meerdere mensen met dit probleem hebben chrome opnieuw geïnstalleerd en/of addblock extensie uitgeschakeld en hierna werkt de cast extensie wel correct.

• Bauckel
Dank voor je hulp. Het verwijderen en opnieuw installeren in combinatie met het verwijderen van mijn %temp% map heeft geholpen.