Toon posts:

Dondervogel 89 graden!! HELP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren m'n nieuwe TB 1200 266Fsb AXIA ingebouwd. Cooler zit er goed op en loopt als een trein. Na het aanzetten van m'n PC loopt de temperatuur in 3 minuten op van 45 graden naar bijna 90 graden!! Wat kan er mis zijn? Tot gisteren had ik een Duron 700; 40 graden met dezelfde cooler... HELP?:'(

Specs systeem: zie signature.

CPU: Vcore: 1,75 V
I/O V: 3,30 V
12x 100/33 Mhz

System temp. : 26 graden :)
CPU temp. : 89 graden :(

Fan1 : 5957 Rpm
Fan2 : 4647 Rpm
Xtra Case-Fan: 5521 Rpm

Wat is er mis? :?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die Mini-Super Orb is ook een zuigkoeler...neem een andere zou ik zeggen. En is ie verder goed ge-installeerd, koelpasta netjes erop?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 10:11 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Die Mini-Super Orb is ook een zuigkoeler...neem een andere zou ik zeggen. En is ie verder goed ge-installeerd, koelpasta netjes erop?
klopt alles orbs zijn zuig koelers heb zelf een spire die is helemaal van koper en houd mijn dondervogel op 41 graden

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

waar heb je die gekocht??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

mijn spire ?
gewoon by de computerlad in eindhoven
ze kosten wel 69 piek en zijn best zwaar maar hij doet zijn werk prima

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01-2024

Rhino

Dat ben ik

Sommige koelers koelen niet best boven de 1Ghz.... probeer een andere. Check inderdaad ook ff of je koelpasta d'r wel op zit.

Enne... haal je temperatuursensor eens los van je koelblok en kijk dan wat ie aangeeft (misschien is dat ding wel gefuckt?)

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Verwijderd

Topicstarter
Enne... haal je temperatuursensor eens los van je koelblok en kijk dan wat ie aangeeft (misschien is dat ding wel gefuckt?)
[/quote]

Hoe haal ik de temperatuursensor los? Ben wat dat betreft echt een leek! |:(

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op donderdag 14 juni 2001 10:16 schreef Rhino het volgende:
Sommige koelers koelen niet best boven de 1Ghz.... probeer een andere. Check inderdaad ook ff of je koelpasta d'r wel op zit.

denk dat t niet kan, tempsensor zit op mobo onder proc dus is lastig loshalen ;)

Verwijderd

ik heb deze nu heel fijn ding
http://www.spire.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5e33b3.gif

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 10:08 schreef Prophet_2001 het volgende:
Gisteren m'n nieuwe TB 1200 266Fsb AXIA ingebouwd.
*knip*

... in 3 minuten op van 45 graden naar bijna 90 graden!! Wat kan er mis zijn? Tot gisteren had ik een Duron 700; 40 graden met dezelfde cooler... HELP?:'(
*knip*
Wat is er mis? :?
Op zich is het niet zo vreemd, die nieuwe CPU verbruikt op vollast bijna 2x zoveel vermogen..

En ik vermoed dat je niet die kauwgum hebt vervangen door koelpasta ? Die koelers worden in het algemeen met een 'thermal pad' geleverd. Dat werkt wel, maar als de koeler er eenmaal afgaat, moet je de boel schoonmaken en koelpasta (locale electronica boer F 5,= voor een tube) er tussen smeren, dun laagje...

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Waarom draai je hem niet op 9x133 itt 12x100

Het is tenslotte een 266Mhz !!

:o Succes

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 10:50 schreef Sangara het volgende:

ja precies 266 rulez

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 10:50 schreef Sangara het volgende:

Abit KT7-raid is toch een 200 Fsb plankje? Kan die op 266 Fsb dan?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 11:46 schreef Prophet_2001 het volgende:

[..]

Abit KT7-raid is toch een 200 Fsb plankje? Kan die op 266 Fsb dan?
Klopt,
je kunt wel de memspeed op 133 zetten maar de FSB niet. Als je dat doet, stopt het systeem er mee.

Verwijderd

Topicstarter
Absoluut off-topic, k'weet het! Maar vraag het toch eventjes: Ik woon nu een maandje in Apeldoorn, en heb nog geen één fatsoenlijke pc-shop gevonden. Zie ik er ééntje over het hoofd? Mocht je er ééntje weten in de buurt van dit dorp, laat het me dan even weten! THANX;)

Verwijderd

Pffhh..
Gouden Gids online al geprobeerd ? Kamer van Koophandel ?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

[offtopic-answer]
kijk eens in de gouden gids, of in het telefoonboek-roze bedrijven gedeelte. wellicht dat dat uitkomst bied.
[/offtopic-answer]
edit:
damn, hooi was me voor

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #7

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

of post een topic waarin je mensen naar goede ervaringen met een winkel in apeldoorn vraagt ?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
AMD @ his best

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

//offtopic
mijn dual pIII'tjes866@>1ghz worden niet warmer als 32*C met twee beverwijk-koelers van 13,50 per stuk. (vond ik al meer als genoeg. :+ ..)
//offtopic

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Voelt je koelblok ook gloeiend heet aan? Nee, dat dacht ik al. Je core maakt geen goed contact met je heatsink. Jawel??huh, niet verwacht Je fan is geen ruk waard.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dat een koeler geen goed contact maakt met de processor heb ik ook wel is gehad

Op een msi -> 81 graden met orb
op een ECS -> 39 graden met orb

Als ik de koeler op de msi iets aandrukte dan zakte de temperatuur ook wel weer dus hij maakt waarschijnlijk geen contact

Ga nou niet liggen kloten met beugeltjes verbuigen want dan weet je zeker dat je je core verneukt

Ik heb nou op die pc een no name cooler zitten en dan blijft ie op 42 graden idle en 49 stressed (oke kan makkelijk een stuk koeler maar zo doet ie het ook best) en ik heb op dat systeempje een TB 800@1000 zitten

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• borgdaville
  • Laatst online: 07:45
raar die problemen met Athlon. Ik heb mijn tbird 700@770 al meer als een half jaar goed lopen. Hoe warm ie word, ik heb geen flauw idee, mijn ak33 heeft geen termometer onboard. Maar werken die tbirds slecht op hoge snelheden? dat vraag ik me af. Het zou toch kunnen dat ze gewoon zo warm draaien. Mijn videokaart/nics/hdd worden ook gloeiend warm maar dat maakt toch niet uit zolang het maar werkt?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 15 juni 2001 19:31 schreef borgdavile het volgende:
Maar werken die tbirds slecht op hoge snelheden? dat vraag ik me af.
Nee hoor, gewoon goed
Het zou toch kunnen dat ze gewoon zo warm draaien.
Boven de 70 zit je goed fout (als de sensor correct is), maar eigenlijk moet je bij 60 al achter je oren gaan krabben.
Mijn videokaart/nics/hdd worden ook gloeiend warm maar dat maakt toch niet uit zolang het maar werkt?
Als je niet overklokked kan vaak weinig kwaad, maar je moet het allemaal wel aan kunnen raken, anders is het echt veel te heet.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zo laag systeem temp maar zo hoog cpu temp dat kan toch niet!!, als je cpu echt 89graden is dan is je case zeker wel minimaal 35C

Verwijderd

Dit klinkt toch echt als een niet goed gemonteerde koeler, of een koeler met veel te weinig koelcapaciteit.

De koeler moet echt goed contact maken met de core (lucht werkt als isolator). Gebruik een *heel* dun laagje koelpasta, dit is alleen om eventuele oneffenheden weg te werken. Dit laagje moet echt zo dun zijn dat je er gewoon door heen kunt kijken.

Overigens heb ik mijn TB 1GHz gewoon luchtgekoeld met een simele SPIRE MA324-15 op 1350 MHz lopen; 44 graden idle, 48 graden stressed. Ik heb dan wel een erg goede kast, een Antec SX830 met 3x 80mm fan. Om mijn processor heen blijft dan ook geen warme lucht hangen, mijn board temperatuur is ook maar ca 1 graad hoger (21,3 graden momenteel) dan de kamertemperatuur.

Overigens zit er ook wel veel afwijking in temperatuurscensoren, vooral asus mainboards geven nog wel eens een hogere temp aan.

Succes!

Verwijderd

Koelpaste.. er moet iets niet goed zitten

Verwijderd

Topicstarter
Ben terug gegaan met m'n TB'tje... Sys liep constant vast! Heb nu een 1333 (AXIA) GEKREGEN (!!) Case: 26 graden CPU: 29 graden (48 graden stressed) Ben tevreden nu, alleen nog een nieuwe Epox mobo'tje!

P.s. voor de zekerheid een nieuwe cooler gehaald... :)

Iedereen bedankt voor jullie postings...

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:38

Potatoman

koniwa

Volgende keer screenshotje graag, heeft een veel grotere waarde voor het publiek :D

The cyclographing developer

Verwijderd

Op sommige coolers zit er standaard een blauw stukje plastic op de plek waar de cooler en de cpu elkaar raken. Haal dat eraf.
en smeer een heeeeeeel dun laagje coolpasta.
Pagina: 1