NAS aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:00
Ik heb sinds deze wee een MiniMX NEO 8 een leuk apparaat, maar ik mis toch wat zaken als het gaat om films. Er zijn natuurlijk oplossingen met Popcorn etc., maar ik ervaar toch te veel issues waardoor dit niet echt gebruiksvriendelijk werkt.

Ik ben dus aan het overwegen om een NAS aan te schaffen met de volgende eisen:

- Snel genoeg om Full HD materiaal richting MiniMX Neo 8 te streamen
- Zo energie zuinig mogelijk
- Op afstand benaderbaar, liefst met app voor IOS
- Mogelijkheid om middels nieuwsgroepen te downloaden en eventueel met behulp van Sickbeard geautomatiseerd verwerken
- ik hoef er eigenlijk maar 1 schijf in te doen; hecht verder geen directe waarde aan backup.

Na wat zoekwerk kom ik tot nu toe op deze NAS

Hebben jullie nog tips

PSN ID Binloading_nl

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:22
Dat kan er allemaal mee.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ben bevooroordeeld, ik heb zelf een Synology (DS1812+).
Ik zal je dan ook een Synology aanraden, welke is afhankelijk van jouw budget.
De goedkopere zijn goed voor een fileserver en de duurdere zijn beter in het downloaden (met rarren en parren).

Een ander merk wat ik misschien wel zou kunnen aanraden is Qnap. Ik heb hier verder geen ervaring mee, dus doe ik het ook liever niet. Maar Syno en Qnap zijn de grootste en dat is niet zonder reden. In vergelijking met de rest zijn ze misschien iets duurder, maar dat is ook omdat ze beter zijn en meer kunnen. En geloof mij, als je een Syno koopt zul je hier echt geen spijt van hebben (had ik wel, omdat mijn 1e maar 2 bays had en nu heb ik er 8 ).

[ Voor 0% gewijzigd door Petertyuh op 07-01-2015 21:02 . Reden: Een 8 en een ) samen is niet meer leesbaar 8) ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je op zoek bent naar een NAS zou ik zeggen ga voor een Qnap, Asustor of Synology. Dit zijn in mijn ogen toch de merken die de meest complete producten op de markt zetten. Heb zelf 2 Synology modellen in gebruik en deze bevallen prima.

Verder nog een schopje naar CAA, daar is dit topic imho beter op zijn plek.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:22
Zelf heb ik een MyBook Live. Toen gekocht omdat ik me niet had in gelezen en dit een goedkope oplossing was. Nooit geweten dat je dergelijke apparaten voor meer kon gebruiken dan dataopslag. Als ik dat had geweten, dan was ik waarschijnlijk ook voor een Synology gegaan.

• steefje
  • Laatst online: 14:00
Alles bedankt voor jullie suggesties.
Ik ga denk ik in eerste instantie toch voor de ZyXEL NSA325 V2. Inmiddels namelijk van andere gebruikers begrepen dat deze NAS aansluit op mijn wensen.
Ik heb namelijk nog geen ervaring met een NAS. Aangezien de hdd duurder zijn dan de ZyXEl zelf kan ik later altijd nog overstappen op een Synology indien die beter bij mijn wensen past of mijn wensen veranderen.

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

*knip* Hijacken doen we niet, wel aan punten, komma's, hoofdletters en wat dies meer zij. Ik wijs je daarbij graag op Het algemeen beleid en Forum FAQ.

[ Voor 110% gewijzigd door br00ky op 19-01-2015 11:39 ]

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:19
Daan: punten en komma's en hoofdletters verduidelijken een heleboel. Ik snap geen biet van wat jij bedoelt.
Daarbij komt ook nog eens dat je een topic van een ander kaapt om zelf wijzer te worden. Gezien het moment van profielaanmaak, denk ik dat je het forum nog niet echt bestudeerd hebt.
TIP: ga eerst eens op onderzoek uit en stel dan, als je het antwoord niet kunt vinden, een eigen topic op.

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 19-01-2015 11:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.