Toon posts:

Temperatuur TB 1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb gisteren mijn nieuwe TB systeem in elkaar geknutselt, en wat merk ik ? 52 graden cpu idle, 58 na een uurtje gamen.

Hier op het forum dat er mensen zijn die onder de 40 graden idle draaien.

Heb ik een probleem en kan ik beter achter een nieuwe en betere cooler hollen of zit ik nog safe.

De cooler die er nu opstaat is een wit product met Arctic silver paste ertussen.

Kast is een midi tower en de temp van het mobo is 42 graden, das ook al hoog vind ik.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vertel eerst eens wat voor koeler je op je beestje hebt zitten.

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik vind het wel meevallen. Officieel kunnen die ding wel tot 80 graden aan, ofzoiets. Ok de temp kan natuurlijk beter maar als je niet gaat overclocken is dit geen probleem. Wat ook altijd goed help is een goede airflow in je kast.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 21:13
Een TB1400 wordt gewoon HEET...

Oftewel: met een flutkoeler (wat je nu hebt) mag je blij zijn als ie onder de 60C full-load zit.
Met betere koelers kan de temperatuur verder zakken. En kijk niet naar de idle temperatuur, maar naar de full-load.

Een Swiftech MC462 kan een 1.5 GHz TBird op 1.85V onder de 40C houden op full-load.
Maar ja, daar staat wel een bak herrie tegenover.
Je moet een beetje er tussenin kiezen.
Kom je automatisch bij een ThermoEngine (niet met Delta HP), een Silverado, een Millennium Glaciator of ....
Reken wel of "forse" prijzen. Dus ergens tussen f 75,- en f 175,-

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ech nie, gewoon een Molex Radial Fin cooler (medium fan speed model, het high-speed fan model maakt herrie).

Prijs is hooguit F 75,- en doet het erg goed.
Het ding heeft een koperen core met alu vinnen waar een fan door heen blaast.

Tomshardewaren heeft em laatst meegenomen in een grote cooler test.

Verwijderd

tip: silverado..
op 12 volt MET een beetje case-ventilatie kom je full load tot 54-55 graden...
ik heb nu dat ding op 10 volt, alle fans op 8 volt en tb op 1,33 50 C...
als ik burnmmx 30 minuten draai haal ik 58 C

en muisje stil!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

Tylen

Neem mij niet te serieus

Tip 2:) Spire www.spire.nl en die type: 5E31B3 ik heb die cooler voor Fl 20,- gulden bij www.icp.nl en cooled mijn Athlon 1000Mhz (266Mhs FSB) stressed op 43 Graden... :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
hehe heb een 1400 op 47C full-load en heb een alpha pal6035(geloof ik)met delta hp op 7v, je hoort niet veel en t koelt goed

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt mensen, ik ben al wat gerust gesteld :) en dit week-end ga ik eens shoppen voor een betere cooler, eentje die niet teveel lawaai maakt.

Verwijderd

Je moet wat doen aan je airflow in je kast dus casefan's plaatsen,1 die aan de voorkant(onderin)lucht naar binnen blaast en 1 die aan de achterkant(bovenin) de warme lucht weer naar buiten blaast.
Je moederbord is al 42 graden en je processor 52 graden dus je koeler is nog niet zo slecht(10 graden verschil),bij mij is het moederbord 28 graden en de processor(TB1200@1333) 47 graden.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb de tb1.4 op 52 graden en mobo op 44 , coolermaster erop in een big tower, de temp is goed

...

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 10:22 schreef bwe het volgende:
tip: silverado..
op 12 volt MET een beetje case-ventilatie kom je full load tot 54-55 graden...
ik heb nu dat ding op 10 volt, alle fans op 8 volt en tb op 1,33 50 C...
als ik burnmmx 30 minuten draai haal ik 58 C

en muisje stil!
Ik heb nu 53 stressed, met simpele coolermaster tot 1.5GHz (2 casefans ernaast en ervoor, maar toch)...

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Silverado is gewoon goed... Alleen moet ik nog even 2 casaefans inbouwen en dan wordt tie helemaal niet heet. Dan kan ik mijn pc misschien gebruiken voor airco in mijn kamer >:) !!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Djeeeeeeeh, ik kan maar niet wennen aan die gruwelijk hoge temperaturen van die AMD processoren.

Waar stond AMD ook al weer voor ?
Was het niet Advanced Microwave Devices ... :D ;)

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-08 11:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Op donderdag 14 juni 2001 10:28 schreef maddog_rvo het volgende:
hehe heb een 1400 op 47C full-load en heb een alpha pal6035(geloof ik)met delta hp op 7v, je hoort niet veel en t koelt goed
Ik heb dezelfde cooler (delta fan zelfs op 12V), 2 casefans en mijn temp. komt stressed uit op zo'n 58 graden. :( |:(

Godfather Bodybuilding topic reeks

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik vraag me wel eens af of al die sensors wel goed meten. Ik VOEL gewoon aan de koeler, en als ik mijn poten brand, is ie te warm, zo niet, en hij loopt niet vast, is het wel best :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1