Amazon wegfilteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-03 15:20
Is het mogelijk om de prijzen van amazon aan uit te zetten?
dit omdat amazon vaak een lage prijs geeft, maar niet voor iDeal klanten de mogelijkheid biedt om te betalen, oogt een product vaak goedkoper dan daadwerkelijk mogelijk is, voor een iDeal klant.

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Heb je aan de linkerkant van het prijzenoverzicht al de betaalmethode op iDeal gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Van mij mag Amazon, zolang ze geen Nederlandse website heeft, gewoon helemaal weg uit de PW, ze verpest de werking van PW door zogenaamd lage prijzen (komen vaak nog verzendkosten bij en Credit Card betaling).
Als ik een goedkoop artikel (bijvoorbeeld een SSD) zoek in een categorie, vind ik het pas na veel moeite bij een NL webshop goedkoper.

IMHO zouden de prijzen van Amazon sowieso niet meegewogen moeten worden bij de laagste prijsbepaling in de overzichten en liefst ook geen prijsalerts.

HWI heeft het met de prijsvergelijker stukken beter voor elkaar, alleen het aantal filtermogelijkheden is soms wat beperkter.

prompt $p $g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

slb schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:02:
Van mij mag Amazon, zolang ze geen Nederlandse website heeft, gewoon helemaal weg uit de PW, ze verpest de werking van PW door zogenaamd lage prijzen (komen vaak nog verzendkosten bij en Credit Card betaling).
We hebben twee prijzen per winkel staan he? Met en zonder betaal- en verzendkosten. Je moet dan ook niet de prijzen uit de eerste kolom van de ene winkel met die uit de tweede kolom van een andere winkel vergelijken.

Maar als ze in het grijs onderaan staat is die 2e kolom leeg. Er kan per definitie niets berekend worden doordat zo'n winkel de door jou gekozen betaal- en/of verzendmethode niet ondersteunt.

De creditcardbetaling is overigens bij mij altijd gratis geweest bij Amazon. Dus dat komt er niet extra bij.

Mocht je de filters op creditcard + verzenden zetten en dan nog steeds verkeerde verzendkosten bij Amazon zien, dan horen we dat graag. Dan kunnen we daar weer es naar kijken.
HWI heeft het met de prijsvergelijker stukken beter voor elkaar, alleen het aantal filtermogelijkheden is soms wat beperkter.
Waarom is die prijsvergelijker beter? Alleen omdat zij Amazon niet in de prijsvergelijker hebben opgenomen? Of zijn er nog andere redenen dat je ze erbij haalt?

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 09-01-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Je begrijpt mijn punt niet. Amazon heeft nog steeds geen paypal of iDeal betaalmogelijkheid en is dus voor mij (en andere Tweakers zonder creditcard) totaal niet interessant.

Buiten dat, als je naar een porductgroep gaat, je filtert wat en je sorteert op prijs, dan lijken sommige producten goedkoper, maar deze prijzen zijn zonder verzendkosten.
Dan lijken ze goedkoper dan andere producten in dezelfde categorie, maar dat zijn ze niet omdat dat de prijzen bij Amazon zijn en er flink wat verzendkosten bijkomen. Bovendien verzenden sommige Nederlandse webshops gratis/goedkoop, ook bij lage bedragen.

De prijsvergelijker bij HWI is sowieso beter met de volgende punten;
-Je kunt direct filteren op: Verkrijgbaar, Op Voorraad (HEEL HANDIG) en Getest

-Behalve de laagste prijs, zie je ook de gemiddelde prijs (en daar kun je ook op sorteren).

-De prijsvergelijker gebruikt inderdaad geen prijzen van de buitenlandse shops voor de resultaten, maar je kunt de prijzen van buitenlandse shops wel zichtbaar maken door een checkbox aan te zetten.

-Ook kun je voor afhalen kiezen en meteen sorteren op afstand van je eigen (of andere) postcode.
-Het trekbalkje met betaalmethode is handig.

-Filters bij sommige produkten zijn uitgebreider.

IMHO is de HWI Prijsvergelijker in de laatste jaren sterk verbeterd itt tot TN PriceWatch, dat zich qua ontwikkeling toch wat conservatiever opstelt. Je kunt bijvoorbeeld nog steeds niet filteren (of sorteren) op aantal shops (dus product minimaal bij x shops verkrijgbaar). Daarmee kun je een hoop bagger wegfilteren, een product met maar 1 shopvermelding is namelijk vaak al helemaal niet meer leverbaar.

Ik vind tegenwoordig bij Prijsvergelijker sneller wat ik zoek dan bij PriceWatch en dat was vroeger omgekeerd.

Laatst zocht ik een SSHD, toen bleek al gauw dat Prijsvergelijker meer en betere resultaten gaf.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Rafe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:44:
Heb je aan de linkerkant van het prijzenoverzicht al de betaalmethode op iDeal gezet?
Kun je me even laten zien waar ik betaalmethode in het overzicht kan vinden?
Bijvoorbeeld op deze pagina?

Dat is juist het manco aan PriceWatch, pas als je op de pagina van een product staat kun je filteren op betaalmethode, en niet in de lijst van produkten (de stap ervoor dus.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat dus ook irritant is, is dat die prijs van amazon vrolijk als laagste in je wenslijst tevoorschijn komt ongeacht je voorkeursinstellingen. Die staan bij mij op Ideal en toch staat daar, in dit geval, een Nokia Lumia 930 als goedkoopste bij amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Slb: ah, dat was me niet duidelijk. Ik dacht dat daar een instelling voor was in je voorkeuren, maar kennelijk toch niet. Zou inderdaad wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Niet om te zeggen "stom idee, stop met zeuren", maar oa hier ACM in "\[pricewatch/feature] voorkeurshops bij zoeken producten" en hier ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop" kan je lezen waarom het in de Pricewatch niet mogelijk (of iig technisch heel moeilijk) is om een gepersonaliseerde prijs te krijgen, binnen bijvoorbeeld productlistings. Of deze redenen anno 2015 ook nog gelden, kan ACM denk ik beter uitleggen, maar ik gok dat de strekking hetzelfde zal zijn.

Nogmaals, deze post is niet bedoeld om deze discussie meteen dood te slaan (in tegendeel, volgens mij is dit een best veel gevraagde feature), maar in ieder geval om alvast wat uitleg te geven waarom we dat tot nu toe niet hebben gedaan. Niet uit onwil, maar juist om praktische/technische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-03 15:20
Bedankt voor de doorverwijzing, het komt er dus op neer dat de database met prijzen daarvoor twee extra/nieuwe kolommen nodig zou hebben, wat veelste veel werk is om door te voeren.

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
slb schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:44:Buiten dat, als je naar een porductgroep gaat, je filtert wat en je sorteert op prijs, dan lijken sommige producten goedkoper, maar deze prijzen zijn zonder verzendkosten.
Dan lijken ze goedkoper dan andere producten in dezelfde categorie, maar dat zijn ze niet omdat dat de prijzen bij Amazon zijn en er flink wat verzendkosten bijkomen.
Verzendkosten bij Amazon van Duitsland naar Nederland: vrijwel altijd gratis, als
  • de verkoop en levering wordt uitgevoerd door Amazon;
  • de verkoop door een derde partij geschiedt maar de levering door Amazon wordt uitgevoerd;
  • Amazon brengt geen transactiekosten in rekening.
Aangezien het grootste deel van het assortiment door Amazon wordt verkocht en/of geleverd betaal je nooit verzend- en/of transactiekosten.
Als er dus staat "Verkauf und Versand durch Amazon" of "Verkauf durch [Naam van verkopende partij] und Versand durch Amazon." dan is de verzending vrijwel altijd gratis.
En om het 100% zeker te weten: als naast de verkoopprijs expliciet vermeld staat "Kostenlose Lieferung" dan is de verkoopprijs ook de te betalen prijs zonder bijkomende kosten.

AmazonGlobal bestellbar
Een groter probleem is dat slechts een beperkt deel van het assortiment naar Nederland kan worden verzonden ("AmazonGlobal bestellbar"). Amazon is vaak behoorlijk goedkoper maar dan ontbreekt de mogelijkheid om deze naar Nederland te verzenden maar deze producten hebben ook geen vermelding in de Tweakers Pricewatch. M.a.w. er gaat niets fout in de Pricewatch.

Verkoop via het online platform van Amazon
Wordt een product door een derde partij verkocht (via het online platform van Amazon) en verzonden dan worden er in de regel wel verzendkosten in rekening gebracht maar niet altijd. Dat kan variëren per verkoper. Maar ook per product bij dezelfde verkoper.
Deze producten staan echter niet vermeld in de Pricewatch van Tweakers. Logisch, want dat verschilt namelijk per verkoper en soms per product (bij dezelfde verkoper). Ook op de website van Amazon is hiervoor geen filter beschikbaar. Ook hier geldt: er gaat dus niets fout in de Pricewatch.

Een voorbeeld. Samsung H7000 televisie
Model: UE46H7000
Verkoper: Next Spa
Levering door: Amazon: gratis (naar Nederland)
Geen bijkomende transactiekosten.

Model: UE40H7000
Verkoper: Next Spa
Levering door: Next Spa, bijkomende kosten €27,55
Ik weet niet of er hier transactiekosten in rekening worden gebracht (ik denk van niet) maar degelijke gegevens staan vast keurig vermeld onder de "Detaillierte Verkäuferinformationen" van verkoper Next Spa.

En ja, ik heb de UE46H7000 bij Next Spa bestelt voor €902, zonder bijkomende verzend- of transactiekosten. En weer retourgezonden (ook gratis, zonder discussie, en had snel het geld terugontvangen van Amazon). Aftersales bij Amazon is heel goed: geen gedoe. Zonder morren retourneren gedurende de zichtperiode én tijdens de garantieperiode.

Beste tip: gebruik een debit creditcard (andere benaming: prepaid creditcard).

Het zou een groot gemis zijn als Amazon uit de Pricewatch wordt verwijderd.

[ Voor 25% gewijzigd door ariekanari op 30-01-2015 19:40 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Glaanie schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:41:
Niet om te zeggen "stom idee, stop met zeuren", maar oa hier ACM in "\[pricewatch/feature] voorkeurshops bij zoeken producten" en hier ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop" kan je lezen waarom het in de Pricewatch niet mogelijk (of iig technisch heel moeilijk) is om een gepersonaliseerde prijs te krijgen, binnen bijvoorbeeld productlistings. Of deze redenen anno 2015 ook nog gelden, kan ACM denk ik beter uitleggen, maar ik gok dat de strekking hetzelfde zal zijn.

Nogmaals, deze post is niet bedoeld om deze discussie meteen dood te slaan (in tegendeel, volgens mij is dit een best veel gevraagde feature), maar in ieder geval om alvast wat uitleg te geven waarom we dat tot nu toe niet hebben gedaan. Niet uit onwil, maar juist om praktische/technische redenen.
Daar heb ik uiteraard alle begrip voor en het TN-team moet zelf bepalen wat zij wel of niet implementeert. Ik geef als gebruiker aan wat IMO verbeteringen zouden kunnen zijn. Door feedback zou er ook iemand in het ontwikkelteam een nieuwe oplossing voor het 'probleem' kunnen bedenken.

Heb zelf heel wat code geschreven in diverse omgevingen (van bitneuken in assembler op kleine autonome systemen tot COBOL op grote mainframes) en soms moet een idee even rijpen op de achtergrond voordat een goede oplossing/workaround zich opeens voor de geest ontpopt. In het Duits hebben ze daar een mooie term voor: de Aha-Erlebnis. Daar was ik vroeger min of meer verslaafd aan en zocht daarom juist complexe problemen op. Mijn vader had altijd het motto: "Gaat niet, bestaat niet".

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik ben heel blij met Amazon in de Pricewatch.

Hoewel ik vanzelf al ga kijken of het nog goedkoper is bij Amazon.de

Gezeur over het ontbreken van iDeal, nogal wiedes want iDeal is alleen voor NL. En ik heb al jaren een creditcard, dus om Amazon te schrappen vanwege geen PayPal betaalmogelijkheid, jemig hoe verzin je het?

Ik vind het dus geen goed plan Amazon uit de PW te schrappen.

Grappig trouwens dit;
(komen vaak nog verzendkosten bij en Credit Card betaling).
slb schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:44:
Amazon heeft nog steeds geen paypal of iDeal betaalmogelijkheid en is dus voor mij (en andere Tweakers zonder creditcard) totaal niet interessant.
Ik heb nog nooit gezien dat er kosten bijkomen bij betaling via CreditCard. SLB ook niet, want hij/zij heeft geen CreditCard.

Toch beweert SLB dat het duurder is bij betaling via CreditCard :?

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 30-01-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Hier ook een Tweaker die blij is met Amazon in de Pricewatch. Vaak is het in Duitsland/Amazon.de goedkoper en ik bestel hier dan ook relatief vaak. Zou voor mij dus ook een groot gemis zijn als Amazon uit de PW gaat.

Aangezien de prijzen vaak scherp zijn is het ook handig voor andere Tweakers, die nooit nagedacht hadden dat zij ook bij Amazon kunnen bestellen. Lagere prijzen is alleen maar beter toch?

Waarom moeten mensen met creditcard de dupe zijn van mensen zonder creditcard? Prima dat je geen creditcard hebt, maar dat betekent niet dat de mensen met creditcard daar ook niet willen of kunnen shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er staan ook winkels in de pricewatch waar ik niet met mijn cash knaken kan betalen. Mogen die aub. ook verwijderd worden?

Kortom, dat mensen voorkeuren hebben voor iDeal of PayPal is leuk, maar als zij ervoor kiezen exclusief gebruik te maken van deze betaalmethoden moeten ze de consequenties daarvan ook accepteren, namelijk dat je er niet overal mee terecht kan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Bij produkten onder de € 20 betaal je bij Amazon toch ook verzendkosten? In Nederlandse shops is het dan vaak goedkoper.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb ook geen credit card en wil ook geen credit card omdat ik me geheel niet kan vinden in het betaalprincipe en de policy van credit card-maatschappijen. De winkel krijgt niet het volledige aankoopbedrag dat jij betaalt, credit card-maatschappijen trekken namelijk hun provisie (tussen de 2 á 5%) eraf.

Wanneer je bijvoorbeeld iets van € 1030 met je credit card koopt, gaat er € 30 naar de credit card-maatschappij. Dat zijn kosten die jij niet ziet, maar de winkel wel. Daardoor heeft credit card-gebruik een prijsopdrijvend effect. LINK en LINK Maar ik zal wel net iets teveel nadenken over dit soort dingen.

Bij sommige winkels heb je daarom ook een opslag bij credit card-betalingen.

Als ik kan kiezen tussen € 987 voor de UE40H7000 postorder TV uit Duitsland of € 1074 in een fysieke winkel in Nederland (foto Klein), kies ik toch voor het laatste ook al ben ik bijna 10% duurder uit. Bovendien lukt het ook vaak om nog iets van de prijs af te krijgen of iets extra's te krijgen.

Noem mij ouderwets, maar ik probeer het geld toch een beetje in Nederland te houden en de eigen economie een beetje op gang te houden. Als Nederlandse winkels minder verdienen (omzetdaling) zullen zij minder uitgeven aan andere produkten/huisvesting en misschien zelfs inkrimpen/sluiten met alle gevolgen van dien. Maar dat is een heel andere discussie.

Amazon hoeft niet geschrapt te worden, maar het zou wel zo prettig zijn om te kunnen filteren zoals dat bijvoorbeeld in de HWI prijsvergelijker wel kan.

[ Voor 37% gewijzigd door slb op 31-01-2015 03:32 . Reden: linkjes ]

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar trek je dan de lijn? Moeten Media Markt en Redcoon ook maar wegfilteren omdat het buitenlandse bedrijven zijn?
iDEAL is daarbij ook niet gratis voor de winkel, zakelijke banktransacties ook niet, cash stortten ook, niets is gratis.

Over creditcards is al vaak genoeg gediscussieerd, maar de persoonlijke voorkeur (of beter afkeur) jegens bepaalde betaalmiddelen heeft niks te maken met welke winkels wel of niet in de pw thuishoren.

Natuurlijk kan je zelf bepaalde ideeën hebben over waar je wel of niet je geld uit wilt geven. Maar het is natuurlijk totaal geen doen om voor ieder zijn wensen een filter te maken. Als jij graag je geld naar de winkel in de buurt brengt, waarvoor heb je dan überhaupt de pricewatch nodig ;)

[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 31-01-2015 03:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
Het is voor mij als consument irrelevant hoe hoog de transactiekosten van een betaalmiddel zijn voor een verkoper. Elke betaalwijze brengt transactiekosten (iDeal, Bancontant/Mister Cash, PayPal, etc.) met zich mee. Het is aan de verkoper hoe hij deze doorberekend aan de consument.
Normaliter zijn alle transactiekosten (net als andere eventueel bijkomende kosten) gewoon in de verkoopprijs opgenomen. Zo als het hoort. En wat altijd het geval is bij de meest gebruikelijke betaalwijzen (bijv. iDeal voor NL).
Bij minder gangbare (voor Nederland en/of België) of exotische betaalmiddelen kan de verkoper er voor kiezen de transactiekosten (deels) expliciet in rekening te brengen middels een kostenopslag en de betalingswijze hiermee te ontmoedigen.

Het is bekend dat creditcardmaatschappijen forse transactiekosten in rekening brengen.
slb schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:09:
Bij produkten onder de € 20 betaal je bij Amazon toch ook verzendkosten? In Nederlandse shops is het dan vaak goedkoper.
Net als bol.com.
Het gebruik van een prijsvergelijker betekent niet dan je niet meer hoeft na te denken waar je een product moet bestellen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

fsfikke schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:32:
Waar trek je dan de lijn? Moeten Media Markt en Redcoon ook maar wegfilteren omdat het buitenlandse bedrijven zijn?
iDEAL is daarbij ook niet gratis voor de winkel, zakelijke banktransacties ook niet, cash stortten ook, niets is gratis.
...
Natuurlijk kan je zelf bepaalde ideeën hebben over waar je wel of niet je geld uit wilt geven. Maar het is natuurlijk totaal geen doen om voor ieder zijn wensen een filter te maken. Als jij graag je geld naar de winkel in de buurt brengt, waarvoor heb je dan überhaupt de pricewatch nodig ;)
A. Om winkels in Nederland te vinden waar hardware voor een nette prijs wordt aangeboden. Als het prijsverschil met een winkel in de regio gering is (en dat is een relatieve waarde) dan haal ik het bij een winkel in de regio, zo niet, bestel ik het bij een winkel met een lagere prijs.
B. Betrouwbare produkt- en shopreviews helpen mij in mijn aankoopbeslissing.
C. Om hardware te vinden die aan bepaalde specs voldoet.

Zoals ik al eerder stelde; bij creditcardtransacties zijn veel hogere transactiekosten dan bij andere vormen van betaling (m.u.v. Paypal). Vaak vele malen hoger dan de gangbare betaalmethoden (iDeal, bankoverschrijving, contant). Dit verschil zal ergens vandaan moeten komen en drijft de prijzen op. Daar werk ik niet aan mee. Noem mij maar naïef, maar voor mij is het een stuk prettiger niet mee te werken aan systemen die ik afkeur. Zo hou ik ze tenminste niet in stand.

Ook bij mij op de zaak accepteren we geen creditcards. We hebben overwogen het wel te doen, maar daar zouden of andere klanten de dupe van worden (hogere prijzen), of klanten met een creditcard (opslag). En toch nog toe hebben de klanten die aanvankelijk met creditcard wilden betalen de facturen op een andere wijze betaald. Zij begrijpen dat het ook in hun belang is dat wij creditcards weren.

Voor bepaalde produkten heb ik sowieso vaste leveranciers (batterijen NKON, SDkaartjes en USB-sticks Data-IO, etc) die over het algemeen zeer goed scoren in de PW.

Maar de betaalmethode is maar één van de redenen waarom Amazon weggefilterd zou moeten kunnen worden en nu wordt in deze discussie daar de focus op gelegd.

Voorlopig heeft Amazon i.t.t. Redcoon, Mediamarkt, Conrad en Saturn vziw geen Nederlandse vestiging.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

slb schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:01:
[...]

A. Om winkels in Nederland te vinden waar hardware voor een nette prijs wordt aangeboden. Als het prijsverschil met een winkel in de regio gering is (en dat is een relatieve waarde) dan haal ik het bij een winkel in de regio, zo niet, bestel ik het bij een winkel met een lagere prijs.
B. Betrouwbare produkt- en shopreviews helpen mij in mijn aankoopbeslissing.
C. Om hardware te vinden die aan bepaalde specs voldoet.

Zoals ik al eerder stelde; bij creditcardtransacties zijn veel hogere transactiekosten dan bij andere vormen van betaling (m.u.v. Paypal). Vaak vele malen hoger dan de gangbare betaalmethoden (iDeal, bankoverschrijving, contant).
Zo lijkt het alsof credit cards een heel nieuw betaalmiddel is, maar het is de langst en meest gebruikte betaalmethode op het internet. Dat er voor de winkels hoge kosten aan verbonden zitten klopt. En dat die erg hoog zijn ben ik het ook met je eens. Maar daarmee stop ik de credit card nog niet in het verdomhoekje, want ik ben geen winkel, ik ben een klant en voor mij levert het een tal van voordelen op om met een credit card te betalen tov iDeal e.d.
[...]
Maar de betaalmethode is maar één van de redenen waarom Amazon weggefilterd zou moeten kunnen worden en nu wordt in deze discussie daar de focus op gelegd.

Voorlopig heeft Amazon i.t.t. Redcoon, Mediamarkt, Conrad en Saturn vziw geen Nederlandse vestiging.
Het is een van de twee redenen? De andere reden is de locatie van de winkel. Maar als je bij Conrad iets koopt komt het ook gewoon uit Duitsland vandaan geleverd. Redcoon heeft een kantoortje in Nederland, maar volgens mij komen de producten daar ook gewoon uit het centrale magazijn uit Aschaffenburg (D). Het is voor Tweakers.net lig heel lastig daar een lijn te trekken.
Newegg wilt naar Nederland komen (nieuws: Amerikaanse computergigant Newegg komt eind juni naar Nederland) moeten we die ook uit de PW weren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Aangezien de prijzen vaak scherp zijn is het ook handig voor andere Tweakers, die nooit nagedacht hadden dat zij ook bij Amazon kunnen bestellen. Lagere prijzen is alleen maar beter toch?

Waarom moeten mensen met creditcard de dupe zijn van mensen zonder creditcard? Prima dat je geen creditcard hebt, maar dat betekent niet dat de mensen met creditcard daar ook niet willen of kunnen shoppen.
Je kunt het ook omdraaien; Waarom moeten mensen zonder creditcard de dupe zijn van mensen met creditcard? (hogere prijzen)

Lagere prijzen is alleen maar betertoch?..... nou.... nee. lees

Lagere prijzen moeten sowieso ergens vandaan komen. Lagere prijzen voor kleding bijvoorbeeld leidt tot wantoestanden, niet alleen in de produktie van kleding, maar ook bij bijvoorbeeld katoenplukkers, kinderen die gevlucht zijn uit Syrië. Maar ook bij hardwareproduktie dit en dit

Je kunt ook proberen verder te kijken dan je eigen portemonnee. Elke keuze die je maakt heeft gevolgen. Een beetje nadenken over de gevolgen van je acties, daar wordt iedereen beter van.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

Ik zou niet weten waarom er geweerd zou moeten worden.
En nogmaals: het gaat mij er niet om om bedrijven uit PW te weren, maar om de mogelijkheid ze te filteren. Net zoals jebijvoorbeeld DDR3 kunt wegfilteren wanneer je op zoek bent naar DDR4 plakjes.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:59

KrazyJay

Ik zou graag winkels met roze logo's er uit willen kunnen filteren omdat mijn buren anders rare gedachten kunnen krijgen. :+

Als ik echt heel oprecht mag zijn: ik snap jouw hetze niet. Het lijkt wel een persoonlijke kruistocht tegen Amazon met het aanhalen van al die -in mijn ogen- ongestaafde drogredenen.
Mijn advies: gebruik toch gewoon de vergelijker van beslist, HW, of advies van familieleden als de Pricewatch je zo stoort. Ik koop wèl bij Amazon, vandaag nog gedaan, met gratis transport, zonder extra kosten voor het gebruik van mijn creditcard, zoals ik van Amazon gewend ben, en wat dat betreft maakt het me niet uit of ik dan de lokale economie oversla, werkgelegenheid het land uit drijf, of een CO2-probleem veroorzaak door het internationale transport. Het gaat me er om dat ik bij een betrouwbare leverancier met correcte toepassing van het consumentenrecht mijn inkopen kan doen voor een mooie prijs. En daarvoor lijkt het me niet minder dan normaal dat een Amazon meegenomen wordt in een prijsoverzicht bij het selecteren van een product, zeker als je beseft dat ik bijvoorbeeld als Belg geen iDeal kan gebruiken (en nee daar wordt niet speciaal voor mij op gefilterd, en dat hoeft ook niet voor een gratis dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

slb schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:09:
Lang niet altijd, zo heb ik het hoesje voor m'n nieuwe telefoon bij Amazon gekocht, goedkoper en daarnaast gratis verzenden.
Bij sommige winkels heb je daarom ook een opslag bij credit card-betalingen.
Niet bij Amazon.de

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 01-02-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb

slb

Bwoah......

KrazyJay schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:03:
Als ik echt heel oprecht mag zijn: ik snap jouw hetze niet. Het lijkt wel een persoonlijke kruistocht tegen Amazon met het aanhalen van al die -in mijn ogen- ongestaafde drogredenen.
Mijn advies: gebruik toch gewoon de vergelijker van beslist, HW, of advies van familieleden als de Pricewath je zo stoort.
Hoe goed je advies ook bedoeld is, ik sla hem in de wind. Ik gebruik TN pricewatch al vanaf het ontstaan en doe hier suggesties ter verbetering. Het gaat hier om filtermogelijkheden die bij andere vergelijkingssites wel aanwezig zijn.

Ik ben op PW-gebied een redelijk actief member en geef regelmatig onrechtmatigheden in prijs en specs van produkten door. Ik zie TN als community en probeer mijn kleine bijdrage te leveren. Zo ook hier. Als jij dat als hetze met drogredenen bestempelt, prima. Ik zie het als feedback. Als jij andere redenen in je aankoopbeslissing meeweegt dan ik, ook prima, dat is jouw keuze en mijn keuze.

Ik heb niets tegen Amazon of mensen die bij Amazon kopen, maar ik kies er niet voor om redenen die ik al heb genoemd. Daarom zou ik (en ook anderen waaronder de TS) het handig vinden om vooraf te kunnen filteren. Bij PW gebeurt dat filteren (nog) niet, bij andere prijsvergelijkers wel.

EDIT:
Ik vergeet de hele tijd ariekanarie te bedanken voor zijn goede tip:
ariekanari schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:06:
[...]
...
Beste tip: gebruik een debit creditcard (andere benaming: prepaid creditcard).
...
Ik was niet op de hoogte van het bestaan van de debit creditcard, TNX!

[ Voor 12% gewijzigd door slb op 01-02-2015 22:43 . Reden: ariekanarie bedankje ]

prompt $p $g

Pagina: 1