Beste Tweakers,
Graag advies bij het volgende systeem. Voornamelijk twijfel ik nog over een ATX of mATX opstelling.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaardwerk als surfen/internet/mail. Daarnaast enthousiast fotobewerking met CS6. Beginnend (GoPro) videobewerking met GoPro's eigen software of weer producten uit de CS6 range. Af en toe 1-2 VM's om met andere OS'en te knoeien. Nauwelijks gamen, al hoop ik wel Just Cause 3 te gaan spelen, maar dat hoeft niet op ultra-settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500.. en heel hard is dat budget ook niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles buiten de kast is al voorzien. Voor opslag verhuizen er een tweetal WD RED 2TB's mee uit een ander systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na langdurig lezen op dit forum ben ik in ieder geval op de volgende wensen uitgekomen:
I7-4790K, 16GB ram, GTX970 videokaart en M500 SSD. Dit is waarschijnlijk overkill voor wat ik ermee wil gaan doen, maar het budget is ervoor en zo is het allemaal een paar jaar future-proof
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil als mogelijk, en praktisch gezien kan ik een mATX kast veel beter kwijt dan een ATX kast. Maar uiteindelijk is geluidsniveau/koeling belangrijker dan het formaat van de kast.
Ga je overklokken?
Nope
Hieronder de 'must-have' basis dingen... en dan opties voor mATX of ATX.
ATX:
mATX:
Graag uw commentaar!
Graag advies bij het volgende systeem. Voornamelijk twijfel ik nog over een ATX of mATX opstelling.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaardwerk als surfen/internet/mail. Daarnaast enthousiast fotobewerking met CS6. Beginnend (GoPro) videobewerking met GoPro's eigen software of weer producten uit de CS6 range. Af en toe 1-2 VM's om met andere OS'en te knoeien. Nauwelijks gamen, al hoop ik wel Just Cause 3 te gaan spelen, maar dat hoeft niet op ultra-settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500.. en heel hard is dat budget ook niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles buiten de kast is al voorzien. Voor opslag verhuizen er een tweetal WD RED 2TB's mee uit een ander systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na langdurig lezen op dit forum ben ik in ieder geval op de volgende wensen uitgekomen:
I7-4790K, 16GB ram, GTX970 videokaart en M500 SSD. Dit is waarschijnlijk overkill voor wat ik ermee wil gaan doen, maar het budget is ervoor en zo is het allemaal een paar jaar future-proof
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil als mogelijk, en praktisch gezien kan ik een mATX kast veel beter kwijt dan een ATX kast. Maar uiteindelijk is geluidsniveau/koeling belangrijker dan het formaat van de kast.
Ga je overklokken?
Nope
Hieronder de 'must-have' basis dingen... en dan opties voor mATX of ATX.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 315,81 | € 315,81 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,69 | € 349,69 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 EN OEM 64-bit | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 135,95 | € 135,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 186,55 | € 186,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.160,80 | |
ATX:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 87,- | € 87,- |