Offtopic is relevanter dan geen score?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpgekko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-07 09:13
Ik was een beetje rond aan het klikken naar aanleiding van de nieuwe sortering van reacties, en het viel me op dat offtopic reacties (geel) boven reacties zonder score (grijs) worden gezet. Naar mijn idee is dat geen logische volgorde, aangezien van offtopic reacties al vastgesteld is dat ze niet relevant zijn, terwijl dat bij de reacties zonder score nog niet bekend is (en dus een hogere kans dat de reactie wel relevant is).

[ Voor 15% gewijzigd door gpgekko op 06-01-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is op zich wel een goed punt. Ongemodereerde reacties werden eigenlijk altijd al als 0 behandeld (tot een tijdje terug ook in de gemiddelde reactiescore van een gebruiker) maar daar had je normaliter geen last van als gebruiker.

Nu valt het wel wat meer op ja. Je zou ze nu wellicht tussen de +1 en 0 verwachten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als het goed is staan grijze en gele nullen op gelijk niveau en worden ze alleen op tijd gesorteerd. Omdat de gemodereerde reacties vaak ouder zijn, zullen die dus bovenaan staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maar het lijkt me wel een goed idee om ongemodereerde reacties hoger in de lijst te zetten dan reacties die al op 0 staan. Zoals de topicstarter aangeeft is van 0-reacties al vastgesteld dat ze niet relevant zijn en ook ontdek je sneller ongemodereerde reacties als die hoger staan dan de irrelevante reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Ik zou ze eigenlijk ook op +1 niveau verwachten....

En wel voor 2 redenen:

1) Omdat het gros van de reacties een +1 kunnen verwachten. Dus ongemod op +1 lijkt een goede gok.
2) Omdat ze dan nog genoeg in beeld blijven, dat ze ook nog in de toekomst gemodereerd worden. Als je ze té ver naar onder zet, dan leest niemand ze nog. En dan blijven potentielen +2 en +3 post wellicht ook ongemod.

Vooral de tweede reden lijkt me best een belangrijke....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 06-01-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik sluit mij aan bij Cloud en RoD, mij lijken ongemodereerde berichten belangrijker dan berichten waarvan we al hebben besloten dat ze niet on-topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 16:11

pietje63

RTFM

Of geef ze - voor de sortering - het gemiddelde van de vorige scores van de poster. Van een poster met een hoge score verwacht je (iets met resultaten uit het verleden en garantie voor de toekomst) gemiddeld een hogere score.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Die laatste vind ik een leuke oplossing. Na de tiende first post komt je first post automatisch last.

👑

Pagina: 1