Ik zoek een?
Nieuwe (AC) Router dual band ter vervanging van instabiel wifi netwerk.
Wat is je budget?
100 euro (of 150 als het er 2 moeten zijn)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige opzet is:
Wat opmerkingen hierover:
Nieuwe (AC) Router dual band ter vervanging van instabiel wifi netwerk.
Wat is je budget?
100 euro (of 150 als het er 2 moeten zijn)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige opzet is:
- Master 1: Modem router van Ziggo (Cisco EPC3928AD) waarvan wifi uitstaat (alleen maar 2.4Ghz). Locatie: Gangkast
- Slave 1: Linksys E2100, heeft een apart wifi netwerk puur voor mijn apple TV. En voor wat extra vaste netwerkaansluitingen. Locatie Gangkast.
- Slave 2: Linksys WRT610Nv2 met DD-WRT software en 6dBi Antenna Mod Kit. Locatie woonkamer
- Slave 3: Linksys WRT610Nv2 met DD-WRT software en 6dBi Antenna Mod Kit. Locatie zolder (2e verdieping)
- Laptop Dell 6530 dock, fysieke CAT45 loopt tot verder in het huis.
- Slave 1
- Slave 2
- Slave 3
- Playstation 4
- Synology NAS
- HTPC (staat in de gangkast)
- HP folio 9470m in docking
- Game PC
- iPhone 5
- iPhone 5
- iPhone 5S
- iPad Mini 2
- Laptop Dell 6530 (mits undocked)
- HP folio 9470m (mits undocked)
- Brother Multifunctional DCP-J4110DW printer
- Logitech UE Airplay speaker (staat in keuken)
- Libratone Airplay speaker (staat in woonkamer)
- Apple TV.
Wat opmerkingen hierover:
- Slave 1 is er een beetje later bijgezet om zo meer fysieke netwerk aansluitingen in de gangkast te hebben en om voor in de woonkamer stabiele verbinding te hebben voor mn apple TV. Slave 2 stond wel in de woonkamer maar die loopt in een U-hoek waardoor er 2 dikke betonnen draagmuren tussen zitten. De verbinding was niet stabiel genoeg.
- Slave 2 en 3 staan zodaning geconfigureerd om roaming toe te staan (1 SSID naam voor 2.4 en 5GHZ netwerk). Echter sinds ik de antenna mod kit erop heb gezet heb ik wat intermittend problemen. De routers lijken zich soms spontaan te resetten en ben ik de wifi kwijt. De reden voor het gebruik van 2 routers is omdat ik veel beton in mijn huis heb. Dit was de enige manier om tot in de keuken (omgebouwde garage) & tuin een stabiel netwerk te hebben.
- Er zitten waarschijnlijk teveel concurrent wifi verbindingen op slave 2.
- Op de eerste verdieping is het bereik het slechtst. Mede hierdoor heeft mijn dochter ipv wifi haar 3G gebruikt voor netflix te kijken en derhalve een belachelijk hoge rekening
Maar ook mijn vrouw klaagt dat haar iPhone 5 geregeld op 3G zit ipv wifi. Mijn brother printer moet ik om de zoveel tijd opnieuw aanmelden op wifi wat ontzettend irritant is. De twee hoofd wifi routers zijn niet stabiel. Kortom de maat is vol
[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 06-01-2015 14:16 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !