Aankoop advies AC router met goed bereik door huis

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zoek een?
Nieuwe (AC) Router dual band ter vervanging van instabiel wifi netwerk.

Wat is je budget?
100 euro (of 150 als het er 2 moeten zijn)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige opzet is:
  • Master 1: Modem router van Ziggo (Cisco EPC3928AD) waarvan wifi uitstaat (alleen maar 2.4Ghz). Locatie: Gangkast
  • Slave 1: Linksys E2100, heeft een apart wifi netwerk puur voor mijn apple TV. En voor wat extra vaste netwerkaansluitingen. Locatie Gangkast.
  • Slave 2: Linksys WRT610Nv2 met DD-WRT software en 6dBi Antenna Mod Kit. Locatie woonkamer
  • Slave 3: Linksys WRT610Nv2 met DD-WRT software en 6dBi Antenna Mod Kit. Locatie zolder (2e verdieping)
De vaste netwerk aansluitingen in gebruik op Master:
  • Laptop Dell 6530 dock, fysieke CAT45 loopt tot verder in het huis.
  • Slave 1
  • Slave 2
  • Slave 3
Vaste netwerk aansluitingen op Slave 1 (gangkast):
  • Playstation 4
  • Synology NAS
  • HTPC (staat in de gangkast)
Vaste netwerk aansluitingen op Slave 3:
  • HP folio 9470m in docking
  • Game PC
Wifi aansluitingen op Slave 2 & 3:
  • iPhone 5
  • iPhone 5
  • iPhone 5S
  • iPad Mini 2
  • Laptop Dell 6530 (mits undocked)
  • HP folio 9470m (mits undocked)
  • Brother Multifunctional DCP-J4110DW printer
  • Logitech UE Airplay speaker (staat in keuken)
  • Libratone Airplay speaker (staat in woonkamer)
Wifi aansluitingen op Slave 1:
  • Apple TV.
Zoals jullie zien heb ik veelsteveel routers en daar wil ik vanaf. Ook is de hele configuratie instabiel.
Wat opmerkingen hierover:
  • Slave 1 is er een beetje later bijgezet om zo meer fysieke netwerk aansluitingen in de gangkast te hebben en om voor in de woonkamer stabiele verbinding te hebben voor mn apple TV. Slave 2 stond wel in de woonkamer maar die loopt in een U-hoek waardoor er 2 dikke betonnen draagmuren tussen zitten. De verbinding was niet stabiel genoeg.
  • Slave 2 en 3 staan zodaning geconfigureerd om roaming toe te staan (1 SSID naam voor 2.4 en 5GHZ netwerk). Echter sinds ik de antenna mod kit erop heb gezet heb ik wat intermittend problemen. De routers lijken zich soms spontaan te resetten en ben ik de wifi kwijt. De reden voor het gebruik van 2 routers is omdat ik veel beton in mijn huis heb. Dit was de enige manier om tot in de keuken (omgebouwde garage) & tuin een stabiel netwerk te hebben.
  • Er zitten waarschijnlijk teveel concurrent wifi verbindingen op slave 2.
  • Op de eerste verdieping is het bereik het slechtst. Mede hierdoor heeft mijn dochter ipv wifi haar 3G gebruikt voor netflix te kijken en derhalve een belachelijk hoge rekening :( Maar ook mijn vrouw klaagt dat haar iPhone 5 geregeld op 3G zit ipv wifi. Mijn brother printer moet ik om de zoveel tijd opnieuw aanmelden op wifi wat ontzettend irritant is. De twee hoofd wifi routers zijn niet stabiel. Kortom de maat is vol :(
Gaarne jullie advies over het aanschaffen van een (AC) router in deze opzet. Het liefst plaats ik 'm niet meer in de woonkamer en gewoon in de gangkast. Dat ik op zolder er nog een router bij moet houden op de zolder vind ik wel ok (desnoods gebruik ik die E2100 daar nog voor). Stabiele verbinding is ook belangrijk door het streamen via Airplay. Wellicht moet ik 2.4 ghz en 5 ghz toch loskoppelen maar dat doe ik dan met de nieuwe opzet. Ook wil ik beter bereik hebben op de 1e verdieping voor de 5530 laptop. Het aanschaffen van een AC lijkt me nu beter als voorbereiding voor toekomstige wifi apparaten. Echter als er betere n routers met bereik vind ik dat ook goed..

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 06-01-2015 14:16 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Spam
anyone? is de vraagstelling te vaag? Please let me know. Ik heb nu voor proef een pricewatch: Linksys Smart Wi-Fi Router AC1900 aangeschaft. Eens kijken hoe het bereik door t huis is. Andere tips zijn meer dan welkom _/-\o_

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08
Zit met hetzelfde probleem, ben benieuwd of je dit weet op te lossen met 1 goede router :)

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Same problem here...
De pest met Iphones is dat ze niet zo'n sterke antenne lijken te hebben... met de Samsung Tab nooit issues gehad, Router in de gangkast en gaan met dat bereik, door het hele huis.
Het moment dat er 2 Iphones in huis kwam begon het gelazer... constant 3G... heb nu de router in de woonkamer, fysiek anderhalve meter van mijn bed, helaas met een dik betonnen plafond, en zelfs nu heeft die Iphone soms het lef om op 3G over te stappen...

Hopelijk kan iemand een goede (sterke) router aanbevelen.

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb het zelfde probleem en overweeg nu de onderstaande routers op basis van reviews van gerenommeerde expert sites maar ook bijvoorbeeld Amazon.com en Amazon Duitsland en dan kom ik uit op:

- Asus AC68U
- Asus AC87U
- TPLINK Archer C9
- Netgear r7000 Nighthawk

Advies nog steeds welkom maar met name de Asus 68u en Nighthawk wordt door experts al betere gezien maar Amazon USA geeft hoog op over TPLink C9

• Spam
Hier ff een update. Inmiddels de pricewatch: Linksys Smart Wi-Fi Router AC1900 geinstalleerd. Deze heeft Slave 1 vervangen. Ik kwam erachter dat deze router maar 100MB/s doorgaf en daardoor had ik geen puur 1 GB netwerk. Verder geeft Master 1 geen wifi netwerk meer door (Slave 1 staat er namelijk naast) en heb ik slave 2 afgevoerd. Slave 3 blijft nog op zolder staan omdat ik anders geen bereik heb.

Alles werkt redelijk goed; bereik door het huis is op zich goed (hopelijk stabieler, tijd zal het leren). Echter heeft de Logitech UE Airplay speaker in de keuken geen goed bereik meer. Airplay werkt niet stabiel.

Nu had ik een wifi range extender willen plaatsen van ASUS die ik nog in de lade had liggen; pricewatch: Asus RP-N53 N600. Echter krijg ik 'm met geen mogelijkheid geconfigureerd. Hij verliest constant het contact met Slave 1 :(

De enige mogelijkheid is 'm in de studeerkamer (naast de keuken) plaats en hem via een fysieke kabel als AP laat fungeren. In feite heb ik daarmee Slave 2 weer terug, alleen dan iets kleiner en op een andere plek (slave 2 stond nogal pontificaal in de huiskamer, vrouw nicht blij :P )

Al met al ben ik er eigenlijk geen reet mee opgeschoten 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 19-01-2015 20:49 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Die wifi extender had je toch niet via wifi aangesloten maar met een draadje hoop ik?

Hoi!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Probleem wat je vooral hebt is het beperkte zendvermogen. Zoveel dbi en zoveel mW, daar kom je gewoon niet ver mee.

Ik heb zelf een Zonet Chineesje staan die zowat een watt uitzend met 7dBi antennes, dat is al een heel stuk beter.

Maar hier zit een heel stuk theorie en alles achter. Om je een idee te geven:
http://youtu.be/gGrf0Q4-9XU

Die hebben wel meer handige info en video's, zocht eigenlijk de aflevering waar ze naar Amerikaanse regels gingen rekenen en daarmee een combo maakten met zendvermogen en antenne. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Spam
EWK schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:51:
Die wifi extender had je toch niet via wifi aangesloten maar met een draadje hoop ik?
Nou ja ik had eigenlijk dat wel eerst geprobeerd want dan kan ik verder in de keuken/garage komen en goed bereik hebben in de tuin. Een collega suggereerde een internet over stroomnet homeplug te gebruiken en en dan daar de repeater fysiek aan te hangen.

Aan de RJ45 aansluiting doet ie het wel prima maar dan ben ik eigenlijk net zo slecht af en kan ik net zo goed m'n oude slave 1 weer aansluiten omdat ik dan meer aansluitingen over heb (voor bijvoorbeeld laptop of printer)..
Joopieboy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:07:
Probleem wat je vooral hebt is het beperkte zendvermogen. Zoveel dbi en zoveel mW, daar kom je gewoon niet ver mee.

Ik heb zelf een Zonet Chineesje staan die zowat een watt uitzend met 7dBi antennes, dat is al een heel stuk beter.

Maar hier zit een heel stuk theorie en alles achter. Om je een idee te geven:
http://youtu.be/gGrf0Q4-9XU

Die hebben wel meer handige info en video's, zocht eigenlijk de aflevering waar ze naar Amerikaanse regels gingen rekenen en daarmee een combo maakten met zendvermogen en antenne. :)
heb je een linkje van dat ''chineesje" ? 8)7

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zat te zoeken maar kom hem zo niet meer tegen. :/

Wat ik wel tegenkom, en ook mede omdat jij schrijft dat je graag een gigabit netwerk zou willen:
http://www.wifishop.nl/en...b-poort-11b-g-n/pid=27434

En als set met een sterkere zender/ontvanger erbij:
http://www.wifishop.nl/en...h-usb-ontvanger/pid=33162

Zelf geen ervaring mee maar gezien de specs en 800mW op 54mbit, is dat niet zo heel slecht. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48

3DDude

I void warranty's

Ik ben bezig met een review over de TP-Link C9..

Ik zal binnenkort die maar is publiceren, ik vergelijk hem met de Dlink DIR 868L .

Zelf zou ik denk een Asus variant kopen, met de Merlin firmware is het een en ander aan te passen :).

De C9 is ook wel een tof ding maar 150 voor 2, gaat je dan niet lukken.

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1