Wat is de snelste processor die ik op een Asus P2B kan prikken? Ik snap geen moer van die sloten en sockets. Er zit nu een Celeron 400 in, maar er moet een snellere PIII (op 100mhz) inkunnen... Wie kan mij helpen?
Je moet eerst de nieuwste bios downloaden en flashen, en dan kun je geloof ik tot 700 of 750 Mhz gaan, gewoon even de asus site checken
aAarGhh
Gevonden op de Asus site:
Question:
Which ASUS M/Bs can support PIII 650/700/750/800 (100MHz) CPU?
Answer:
.....
(zie http://www.asus.com/Products/Techref/Cpu/p3cpu.html )
Question:
Which ASUS M/Bs can support PIII 650/700/750/800 (100MHz) CPU?
Answer:
.....
(zie http://www.asus.com/Products/Techref/Cpu/p3cpu.html )
De P2B serie kan tot 8x multiplier en 100MHz FSB.
De meeste kunnen tot 133MHz FSB (niet officieel, met bv SoftFSB) en met wat soldeerwerk tot 150MHz.
De P2B-F kan officieel tot 150MHz (?).
De meeste kunnen tot 133MHz FSB (niet officieel, met bv SoftFSB) en met wat soldeerwerk tot 150MHz.
De P2B-F kan officieel tot 150MHz (?).
Verwijderd
ik heb die moederbord ook en die kan met de nieuwe bios opdate de pen3 copermine aan dus 8x 133mhz dat is uuuuuuuuuuu kan 1064 mhz aan
veel blezie er mee bas
veel blezie er mee bas
Ik heb de laatste revisie van de handleiding gedowned bij Asus en daar staan gewoon jumpersettings in voor 133/33
iOS developer
Verwijderd
Met een bios update en dus ook de juiste multiplier ben je er nog niet altijd. Je mobo moet ook een Vcor kleiner dan 2V kunnen geven(1,65V voor cu'mine P3) en niet alle P2B-F kunnen dit. Check welke revisie je hebt voordat je in een cu'mine investeert...
By the way die multiplyer gaat echt wel hoger dan 8 hoor heb er een 8.5 en een 9 in gehad geen probleem.
O en inderdaad die voltage is shit maar alle pcb moederborden kunnnen 1.8 en hoger leveren en de nieuwste ook onder de 1.8
O en inderdaad die voltage is shit maar alle pcb moederborden kunnnen 1.8 en hoger leveren en de nieuwste ook onder de 1.8
Verwijderd
Wat die muliplier betreft: voor alles boven de 8 word een oude hergebruikt. Zo is 4.5 gewoon hetzelfde als 8.5
Verwijderd
eeeeej .... ik heb dus een asus p3b-f en heb vanmiddag een celeron2 566 gekocht... deze kost maar 330,- en ik kon hem overklokken tot 850 mhz !! dus incl. converter en cooler ben je ongeveer 400,- kwijt, koop daar maar eens een p3 voor.
(k had vandeweek ook een posting geplaatst met ongeveer dezelfde vraag.. en dit is dus wat ik heb gedaan)
(k had vandeweek ook een posting geplaatst met ongeveer dezelfde vraag.. en dit is dus wat ik heb gedaan)
Pagina: 1