[KPN] Zakelijk Glasvezel ondernemersvraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-02-2023
Goedendag,

Ben al behoorlijk lang bezoeker(vele jaren) maar nog nooit eerder een post geplaatst, nu ik toch een keer een vraag heb waar hier hopelijk gehoor aan gegeven kan worden eindelijk een keer een account aangemaakt.

Ik heb laatst een server besteld (deze is nog onderweg) alleen zit ik met het probleem dat ik meerdere externe IP adressen nodig heb (wil meerdere websites hosten met mogelijk SSL e.d). Nu heb ik thuis al een prive lijn van KPN glasvezel liggen alleen hier zit nu maar 1 extern IP adres bij (ook nog dynamisch maar daar heb je meerdere oplossingen voor).

Nu is de vraag (hierdoor een ondernemersvraag) kan ik gewoon een KvK nummer aanvragen + BTW nummer om puur en alleen een zakelijke lijn af te nemen bij bijvoorbeeld KPN (hier krijg ik namelijk meerdere vaste externe IP adressen)? Ik weet dat ik dan op een andere manier belastingaangiftes moet doen en ik snap ook dat ik de lijn niet af kan trekken bij de belasting omdat deze dan ook nog steeds grotendeels prive gebruikt word. Maar zijn er nog andere nadelen?

(Mogelijk dat ik dit in het verkeerde forum heb geplaatst, dan alvast excuses hiervoor!)

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties en hulp!

Mvg,

Khus

[ Voor 3% gewijzigd door khus op 06-01-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Waarom denk je meerdere ip adressen nodig te hebben voor meerdere websites? En waarom wil je uberhaupt websites vanuit huis gaan hosten op een eigen server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:33

Freedive

] Ken sent me _

Dit kun je denk ik het beste aan KPN vragen toch?

Tegenwoordig gaat het overigens prima om meerdere ssl certificaten op 1 ip-adres te zetten;
http://en.wikipedia.org/wiki/Server_Name_Indication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khus
Nou het eigenlijke probleem waar ik tegenaan loop is dat ik naast dat ik meerdere websites wil hosten ook een VPN server wil draaien op de server op poort 443 (dit om in ieder geval op de meeste plaatsen een connectie ernaartoe te kunnen maken).

Daarnaast wil ik ook bijvoorbeeld email ontvangen op de server wat ik ook liever op een ander IP adres wil hebben.

Het klopt dat het niet voordelig is om dit op een eigen server thuis te draaien maar ik heb met groot voordeel een leuke low voltage server op de kop kunnen tikken waardoor ik dit toch voor hobby kan doen. Ik wil daarnaast ook wat gaan ontwikkelen wat ik dan ook daarop kan draaien.

Daarnaast weet ik niet zeker hoe KPN op deze vraag zou reageren omdat dit toch een aparte contructie is, nadat ik ze gisteren had gebeld kon ik al niet goed uitgelegd krijgen dat ik meerdere externe IP adressen wilde. Dat ging in ieder geval bij die betreffende medewerker al iets te ver. Dus vandaar dat ik de vraag hier neer zet.

[ Voor 20% gewijzigd door khus op 06-01-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khus
Ik heb nogmaals met KPN gebeld (zakelijke helpdesk) en die melden dat zelfs bij de zakelijke variant van het alles in een pakket van KPN ook GEEN vast IP adressen uitgegeven worden. Als ik deze manier had toegepast zou ik zoiezo gegaan zijn voor het alles in een pakket omdat ik ook TV wil, dus deze hele oplossing om over te stappen op zakelijk heeft bij voorbaat al geen nut meer. Ik zal naar een andere oplossing moeten zoeken.

Ik heb ondertussen een aantal oplossingen gevonden (voor diegene die het mogelijk interessant vinden):
- OpenVPN Port-Share (http://www.vpntutorials.c...webserver-on-port-80-443/)
- SSLH (http://www.rutschle.net/tech/sslh.shtml)

Dit zijn technieken om te zorgen dat je op dezelfde poort toch meerdere services kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:05
Kijk eens bij Heldenvan.nu. Een veel soepeler bedrijf, hier kun je waarschijnlijk zonder KVK wel glas met meerdere IP's aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
khus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:51:
Ik heb nogmaals met KPN gebeld (zakelijke helpdesk) en die melden dat zelfs bij de zakelijke variant van het alles in een pakket van KPN ook GEEN vast IP adressen uitgegeven worden. Als ik deze manier had toegepast zou ik zoiezo gegaan zijn voor het alles in een pakket omdat ik ook TV wil, dus deze hele oplossing om over te stappen op zakelijk heeft bij voorbaat al geen nut meer. Ik zal naar een andere oplossing moeten zoeken.

Ik heb ondertussen een aantal oplossingen gevonden (voor diegene die het mogelijk interessant vinden):
- OpenVPN Port-Share (http://www.vpntutorials.c...webserver-on-port-80-443/)
- SSLH (http://www.rutschle.net/tech/sslh.shtml)

Dit zijn technieken om te zorgen dat je op dezelfde poort toch meerdere services kan draaien.
Of je zet de vpn gewoon op een andere poort.
Pagina: 1