Tickets gekocht wat zijn mogelijkheden tot annuleren?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
Mijn vriendin heeft tickets gekocht voor een show. Echter niet via een "erkende" website.
De tickets zelf zijn nog niet binnen. Deze worden volgens de website aangetekend verstuurd.
Via de website kun je niet annuleren. Als je aangetekend iets weigert wat zijn dan de mogelijkheden?

Ik heb zelf gevonden dat tickets persoonlijk zijn en daardoor niet meer voor een ander bruikbaar zouden zijn en hierdoor heb je dus geen bedenktijd etc.

Op de verkoopwebsite vind je echter bij de veelgestelde vragen: Waarom staat er een andere naam op mijn ticket? Websitenaam is een wederverkoper. Ze kopen kaartjes van particulieren op en verkopen deze weer. Dus het is volgens mij geen persoonlijk product (niet meer).

Het is voor mij voor pakjes erg duidelijk wat je rechten zijn maar voor kaartjes/ tickets is er een grijs gebied en die vind ik erg lastig.

Op de site staat ook de vraag of je kunt annuleren. Dit is niet mogelijk je moet dan je annuleringsverzekering aanspreken als je deze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:43
De wet koop op afstand geldt niet op tickets. Als je ze weigert aan de deur hoeven ze je niks terug te betalen.
Dat is niet omdat ze op naam staan, maar omdat ze tijdsgebonden zijn. Anders zou je bijvoorbeeld ook na het concert kaartjes terug kunnen sturen.

Je kan wel proberen ze door te verkopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@ RocketKoen, zoiets vermoedde ik al. Dat de wet kopen op afstand niet gelde had ik door. Van het weigeren aan de deur twijfelde ik.
Is er een andere optie van toch te kunnen annuleren? De kaartjes worden pas rond de 25e verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De koop en verkoop van concertkaarten valt onder de uitzonderingsbepaling als opgenomen in artikel 7:46i lid 3BW die ziet op vrijetijdsproducten.
Ten aanzien van deze producten is bepaald dat ze niet geretourneerd kunnen worden.
Lijkt me duidelijk, je zal ze dus zelf moeten doorverkopen.
Andere (legale) manieren zijn er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Waarom wil je af van de tickets precies? Omdat ze op een andere naam staan? Dat is vrij gebruikelijk bij doorverkoop van kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Megamind schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:11:
Waarom wil je af van de tickets precies? Omdat ze op een andere naam staan? Dat is vrij gebruikelijk bij doorverkoop van kaartjes.
Het is ivm afspraak geen handig moment en wat ook de prijs is wel erg overdreven hoog (ze was er blind voor). Maar wat me opvalt je hebt voor tickets totaal geen rechten ook al zit er eigenlijk nog een zee van tijd tussen. Ik had verwacht nog iets va x aantal procent ofzo bij een x aantal dagen voor de voorstelling ofzo.

Nu vind ik dit stukje over koop op afstand interessant:

Op het moment dat de wettelijke levertermijn van 30 dagen wordt overschreden heb je het recht om de overeenkomst direct te beëindigen (ontbinden). Je hoeft de verkoper dan geen extra termijn te geven om alsnog te leveren.

Is dit ook voor tickets?

http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Ik zie dat uitgaansgelegenheden (en dat dis dit) een uitzondering heeft. Maar hoe zit het met de levering hiervan? Blijft de regel van 30 dagen staan of niet? Indien namelijk een concert is met een andere verwachte leverdatum dan ben je hierover geïnformeerd. Nu zou naar mijn inzien de 30 dagen gewoon gelden.

[ Voor 40% gewijzigd door Cave_Boy op 06-01-2015 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Cave_Boy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:45:
[...]

Het is ivm afspraak geen handig moment en wat ook de prijs is wel erg overdreven hoog (ze was er blind voor). Maar wat me opvalt je hebt voor tickets totaal geen rechten ook al zit er eigenlijk nog een zee van tijd tussen. Ik had verwacht nog iets va x aantal procent ofzo bij een x aantal dagen voor de voorstelling ofzo.

Nu vind ik dit stukje over koop op afstand interessant:

Op het moment dat de wettelijke levertermijn van 30 dagen wordt overschreden heb je het recht om de overeenkomst direct te beëindigen (ontbinden). Je hoeft de verkoper dan geen extra termijn te geven om alsnog te leveren.

Is dit ook voor tickets?

http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Ik zie dat uitgaansgelegenheden (en dat dis dit) een uitzondering heeft. Maar hoe zit het met de levering hiervan? Blijft de regel van 30 dagen staan of niet? Indien namelijk een concert is met een andere verwachte leverdatum dan ben je hierover geïnformeerd. Nu zou naar mijn inzien de 30 dagen gewoon gelden.
De hele wet koop of afstand is niet van toepassing, niet alleen dat stukje over retourrechten.
Let op! Een aantal zaken vallen NIET onder de regeling 'koop op afstand'. De belangrijkste uitzonderingen zijn:

reizen, hotels, vervoer, restaurants en vrijetijdsbesteding (bijvoorbeeld bioscoop- en musicalkaartjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de verkoper al eens gebeld of gemailed? Misschien doen ze er niet moeilijk over. Je hebt er weliswaar geen recht op, maar wie zegt dat de verkoper niet heel coulant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
TERW_DAN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:23:
Heb je de verkoper al eens gebeld of gemailed? Misschien doen ze er niet moeilijk over. Je hebt er weliswaar geen recht op, maar wie zegt dat de verkoper niet heel coulant is?
De verkopende partij is strak en erg beroemd bij programma's als Kassa en Radar.

Vermoed dat gewoon slikken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:20
Je afspraak verzetten en heengaan is geen optie? Je vriendin wil graag heen zo te lezen aangezien zij ze ook (tegen hogere prijs) gekocht heeft en dan is het een uitgave waar je in ieder geval van geniet? Of haar met iemand anders laten gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 06-01-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
lubbertkramer schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:31:
Je afspraak verzetten en heengaan is geen optie? Je vriendin wil graag heen zo te lezen aangezien zij ze ook (tegen hogere prijs) gekocht heeft en dan is het een uitgave waar je in ieder geval van geniet? Of haar met iemand anders laten gaan?
Dat 1e gaat het ook worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:08

LankHoar

Langharig tuig

Al zou deze regel van toepassing zijn (dat is ie niet), dan nog ben je daar van te voren waarschijnlijk mee akkoord gegaan, omdat je nu al weet dat ze pas zo laat geleverd worden. Als dat bij de koop duidelijk vermeld staat, dan vervalt dat recht, omdat je er dan mee akkoord gaat door de koop door te laten gaan. Dat geld niet voor allerlei (vreemde) voorwaarden, maar in dit geval wel.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LankHoar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Al zou deze regel van toepassing zijn (dat is ie niet), dan nog ben je daar van te voren waarschijnlijk mee akkoord gegaan, omdat je nu al weet dat ze pas zo laat geleverd worden. Als dat bij de koop duidelijk vermeld staat, dan vervalt dat recht, omdat je er dan mee akkoord gaat door de koop door te laten gaan. Dat geld niet voor allerlei (vreemde) voorwaarden, maar in dit geval wel.
De verwachte verzenddatum krijg je pas te zien na betaling? Dit is dus na de koop pas bekend. Op andere sites is deze binnen 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:08

LankHoar

Langharig tuig

Cave_Boy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:45:
[...]

De verwachte verzenddatum krijg je pas te zien na betaling? Dit is dus na de koop pas bekend. Op andere sites is deze binnen 1 week.
In dat geval heb ik niets gezegd :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariantje1991
  • Laatst online: 05-07 14:27
Je kan ze proberen te verkopen op Ticketswap.nl of op marktplaats? Geen idee hoe populair het gene is waar je tickets voor gekocht hebt, maar blijkbaar wil je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 10:28
Ticketswap is echt een geweldig systeem!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031881

Ik heb een vraag.
Ik heb voor de eerste keer concertkaartjes gekocht online bij topticketmaster.
Ja ik weet het niet slim van mij. :|
Nu heb ik nog niet betaald en de kaartjes zijn ook nog niet binnen. Kan ik nog annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:05

Perkouw

Moderator General Chat
Een topic kicken van zo'n 3 jaar oud is niet echt de bedoeling. Dit topic krijgt een slotje. Het staat je uiteraard vrij om een nieuw topic te openen, maar let hierbij wel op dat we wel wat meer inzet verwachten dan alleen het plaatsen van een vraag of je iets wel/niet kan annuleren. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.