Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:55
Ik heb mijn ouders mijn Nexus 7 gisteren meegegeven om te kijken of het iets voor ze is, maar helaas hebben ze het de 1e dag al voor elkaar weten te krijgen om dat ding met een doffe klap onbruikbaar te maken.
De tablet is vanaf de leuning van de bank op de achterkant van de tablet op de grond gevallen.
De tablet zelf functioneert nog wel, alleen het touchscreen doet helemaal niks meer.

Nu een paar vragen:

1. Hoe groot is de kans dat de digitizer defect is(of is dit alleen een losgeschoten kabel)
2. Iemand een idee waar je voor een zacht prijsje tools kan krijgen om de tablet uit elkaar te halen om evt de kabel vast te zetten?
3. Zijn er flinke gebruikssporen na het evt vervangen van de digitizer(heb een goedkope gevonden op ebay)

Input van tweakers die hun Nexus 7 2012 reeds onder handen hebben gehad wordt op prijs gesteld _/-\o_

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 22:34
1. Durf dat niet te zeggen, maar mbv YouTube en een setje met tools is het prima te doen om alle kabels even te controleren. Voor een paar euro heb je zo'n setje op dx.
2. http://www.dx.com/p/ck-5-...-blue-310860#.VLvfL4Lb_MI
3. Alleen de digitizer vervangen is een hels karwei, aangezien deze aan de LCD is vast gelijmd. Zie ook:
[Buildlog] Nexus 7 2012

Heb zelf via dx een LCD/digitizer combi gekocht en het gebarsten scherm vervangen. Eerst 10 x de filmpjes gekeken en toen rustig aan de slag. Was een uurje werk en goed te doen, zo lang je er maar even de tijd voor neemt. Het losmaken van het scherm van de bezel was het meeste werk. Goed föhnen en zodra er een stuk los is er een plectrum van het toolsetje er tussen steken om te voorkomen dat het weer vast gaat zitten. Vervolgens het volgende stuk föhnen en vooral de tape niet beschadigen en ..... rustig aan.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp