Playstation 4 - Vertical Standard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste Tweakers,

I.v.m. ruimtegebrek dien ik mijn ps4 verticaal te plaatsen.
Om de kans zo klein mogelijk te houden dat mijn PS4 omvalt ben ik op zoek naar het meest stevige vertical standard. Andere eisen stel ik niet aan het standard. De toevoeging van bijvoorbeeld een usb is voor mij niet interessant.

Ik ben o.a. uitgekomen op deze van sony. Na het lezen van reviews van het product heb ik geen voldaan gevoel: ik krijg niet de indruk dat het product de PS4 veel steviger doet neerzetten, daarnaast lees ik van een aantal gebruikers dat het verticaal plaatsen van de PS4 niet echt goed is.

Kortom: ik verneem graag of het verticaal plaatsen van de PS4 daadwerkelijk zo slecht is en welke standard geadviseerd wordt (lees: het meest stevig is voor de PS4).

Alvast super bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Er is een PS4 topic hiervoor maar om je vraag te beantwoorden.

De officiële vertical stand van Sony is okee qua stevigheid maar niemand raad het je echt aan. De reden is niet dat het niet stevig is maar dat de PS4 qua koeling en airflow gemaakt is om horizontaal te staan. Ja, je kan het apparaat verticaal neerzetten met de stand maar dat komt de koeling niet ten goede. Voel maar eens aan de zijkant als de fan hard staat te blazen, daar is toch echt behoorlijk wat luchtverplaatsing. Als je 'em verticaal gaat zetten blokkeer je die airflow waardoor de fan harder moet gaan blazen.

Mijn vorige PS4 waarvan de fan wonky was had last van oververhitting. Dan maakt je fan een HELS kabaal en de kans dat zich dat gaat voordoen (fan moet harder blazen om de console niet te laten oververhitten) met een vertical stand is een stuk groter. Met zo'n föhn zitten gamen is niet echt lekker. ;)

Daarom, als het effe kan, gewoon horizontaal neerzetten. Koop dan een langere HDMI kabel om 'em ergens op een tafeltje neer te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 06-01-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Duidelijk, het geluid is 1 ding, maar zeg je ook dat het de levensduur van de console beïnvloed?
Tijdens het niet-gamen kan ik de ps4 met de stand mooi opbergen in de kast. Als ik wel ga gamen kan ik hem desnoods horizontaal leggen.

Fijn dat die van sony 'behoorlijk' is. Ik kwam ook nog deze tegen.
Aangezien je hier de PS4 inlegt, spreekt mij dat wel aan; je haalt hem er makkelijk uit om horizontaal te leggen.

Iemand ervaring met de stand van speedlink, of een aanbeveling tussen deze of die van sony?

Alvast weer bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 363533 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:21:
Er is een PS4 topic hiervoor maar om je vraag te beantwoorden.
Losse problemen zijn beter in een apart topic. Hierdoor zijn problemen (en oplossingen) ook beter doorzoekbaar ;)
De officiële vertical stand van Sony is okee qua stevigheid maar niemand raad het je echt aan.
Raadt Sony het ook niet aan? Ik zou het wel heel gek vinden dat een officiële accessoire van Sony ervoor zorgt dat de airflow niet meer goed (genoeg) is? (is een serieuze opmerking en geen sarcastische oid)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Hierboven: het zou een aardig onoverzichtelijke bende worden als iedereen voor ieder apart probleem een nieuw topic opent. Ik ben blij dat dit nu in ieder geval niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Losse problemen zijn beter in een apart topic. Hierdoor zijn problemen (en oplossingen) ook beter doorzoekbaar ;)

[...]

Raadt Sony het ook niet aan? Ik zou het wel heel gek vinden dat een officiële accessoire van Sony ervoor zorgt dat de airflow niet meer goed (genoeg) is? (is een serieuze opmerking en geen sarcastische oid)
Hmm. Mjah..in andere forum onderdelen worden sommige mensen weer keihard geflamed als ze een apart topic maken over iets. Ik weet nu ook niet meer wat de policy is. 8)7

Over de airflow. Ja dat is een hele goede vraag. Sony zelf zegt er niks over maar een willekeurige Google search levert een enorme waslijst aan forumposts en websites aan waarin wordt aangeraden om het toch maar liever niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

bram1984 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:39:
@Hierboven: het zou een aardig onoverzichtelijke bende worden als iedereen voor ieder apart probleem een nieuw topic opent. Ik ben blij dat dit nu in ieder geval niet het geval is.
offtopic:
D'r is vast later materiaal, maar dit is wat ik zo snel kan vinden: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Anoniem: 363533 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:02:
[...]
Over de airflow. Ja dat is een hele goede vraag. Sony zelf zegt er niks over maar een willekeurige Google search levert een enorme waslijst aan forumposts en websites aan waarin wordt aangeraden om het toch maar liever niet te doen.
Die is interessant, ik lees juist berichten ala:
icked up Destiny today with a white vertical stand. Previously just left my PS4 standing by itself, and it ran pretty hot and the fan usually kicked in no matter what I was doing. I read about how the vertical stand supposedly improved airflow, but I pretty much brushed it off.
Turns out, it's true. Played Destiny for an hour, WHISPER quiet. Pretty amazing. Unless Minecraft is crazy intensive or i'm experiencing the placebo effect, I highly recommend you buy it if you leave your PS4 vertically. Definitely worth $20.
Anyone else have a similar experience?
Wait you left your ps4 standing vertical before you bought the stand? I thought they recommended using the stand if you wanted to put your ps4 vertical because without it airflow would be restricted on the bottom. That might be why your ps4 was running really hot before.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:48:
[...]

offtopic:
D'r is vast later materiaal, maar dit is wat ik zo snel kan vinden: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

[...]

Die is interessant, ik lees juist berichten ala:

[...]

[...]
toon volledige bericht
Het is inderdaad beter om de vertical stand te kopen als je de PS4 verticaal wil neerzetten. Maar als het even kan, zet 'em horizontaal, de koeling is dan echt veel beter. Voel maar eens aan de zijkant als de fan hard staat te draaien. Daar is een serieuze airflow. Als je de PS4 verticaal neerzet (met of zonder stand, de airflow gaat het niet ten goede komen) blokkeer je die airflow.

Overigens is Destiny niet echt een goede graadmeter m.b.t. geluidsproductie van de fan, dat is één van de minst zware games op het platform, indie games uitgesloten. Probeer het eens met Killzone Shadow Fall zou ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 07-01-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:44

Nemesizz

Untouchable

Had eerst zonder vertical stand vertikaal staan (gesandwitched tussen 2 PS3 phat's zodat ie niet omviel), en nu met vertical stand, en hij blijft gewoon noisy (Killzone, 2e level geloof ik :P ).

Horizontaal nog niet geprobeerd (gebrek aan ruimte ivm 2 PS3's), maar misschien voor de lol eens kijken wat er gebeurt. Zelf verwacht ik er niet zoveel van, bepaalde PS4's zijn gewoon erg noisy op sommige momenten.

Zonder vertical stand is er nog steeds een holle ruimte waar lucht door kan (beetje lastig uit te leggen, maar loopt een 'gleuf' over de hele lengte van de console). De vertical stand heeft een paar kleine gaatjes erin zitten, maar volgens mij heb je dan nog minder airflow dan zonder (heb de stand ook eigenlijk gekocht voor stabiliteit).

Als ik nog een keer tijd heb zal ik eens kijken wat die doet horizontaal, maar ik verwacht dat ie net zo goed gaat blazen (Killzone is een ideale test wat dat betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 07:17
Heb de PS4 staan met een goedkope chinese vertical stand van ebay. Werkt goed, stuk stiller dan zonder vertical stand maar horizontaal blijft wel de stilste oplossing. Voordeel is dat ik de PS4 nu lekker verdekt kan opstellen achter een 55inch tv :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:48
Ik heb ook een vertical stand gekocht van sony en hij koelt ook prima, die is er volgens mij ook voor gemaakt dat die verticaal ook nog lucht kwijt kan.

Hij koelt geiedergeval nu stuk beter als dat die horizontaal in me tv meubel stond.
Pagina: 1