Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-04 11:25

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hola!!

Ik ben nu een jaartje in het bezit van een "echte" versterker en "echte" speakers..

Onlangs nog even lopen spelen met de instellingen om mijn geluid beter te krijgen en door dit spelen veel enthousiaster geworden over het hele audio gebeuren..

Nu heb ik 2 Boston Acoustics A25 speakers staan bij mijn tv aangevuld met een subwoofer. Ook al noemt men dit kleine speakers, ik vind ze teveel ruimte innemen op het kastje waar ze staan.
Na wat overleg over hoe de wederhelft er over dacht om ze eventueel op te hangen werd dit goedgekeurd mits ze in de hoeken kwamen te hangen.

Hier kan ik me eigenlijk ook wel in vinden. Alleen hoe nu verder? De speakers wegen volgens de specs zo'n 4.6 kg en hebben een diepte van 22,5 cm.

Nu zag ik deze pricewatch: Vogel's VLB 500 Luidsprekersteun - Wandmodel
Ze gaan tot 5kg, alleen vrees ik een beetje dat het boeltje wat topzwaar kan worden...

Zou dit een goeie keuze zijn? Zijn er wellicht andere opties?? Of moet er helemaal niet opgehangen worden en ben ik vloekende in de kerk??

Tips zijn zeker welkom _/-\o_

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:26
http://www.btechavmounts....wall-mounts/products/bt77

Misschien is dit wat voor jou.
Ik heb deze steunen en het zijn echt hele fijne steunen(naar mijn mening),
Echter als je de speakers echt helemaal in de boven in de hoek wilt hebben,is het aantal graden wat de speakers kantelen te weinig denk ik.

Groot voordeel, je hoeft geen gaten in de speakers te boren bij deze steunen

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Thanks! Ik ga hier eens naar kijken.. Ik zou er inderdaad liever geen gaten in boren..

De hoogte zal rond de 170 á 180 liggen, dus dan red ik het wel qua kantelen.

Maar met die baspoort aan de achterkant zou ik niet in de problemen kunnen komen??
Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/images/dynamic/Enceintes_compactes/articles/Boston_Acoustics/BOSTA25BP/Boston-Acoustics-A25-Noir-Laque_D_1200.jpg

Meen ergens gelezen te hebben dat die wel wat ruimte mocht hebben.. Zie ze ook nergens opgehangen in HT setups etc... Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ja je zult minder strak geluid krijgen(meer laag,rommeliger laag) omdat die poort dichter tegen de muur komt. Baspoort aan de voorkant was beter geweest.

Mijn advies zou zijn, niet te strak in de hoeken van de kamer drukken, zorgt voor rommeliger laag.
Die steunen zijn meer een compromis, tenminste voor mij wel, ik heb als enigste optie om ze aan de muur te hangen.

En dat gaat op zich prima, ik heb trouwens ook speakers met de baspoort aan de achterkant.

Heb je misschien een foto van de opstelling nu bij jou en dan bedoel ik de achter speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
hmmmm echt duidelijk merkbaar?? Ik gok dat ze met deze houders zo'n 20cm van de hoek af komen aangezien je niet strak kan / wil plaatsen..

Foto zoek ik even.. nooit echt een bewuste foto van gemaakt, maar heb vast wel ergens 1.
Achter heb ik (nog) geen speakers..
Ben enorm aan het dubben om mogelijk de Cambridge Minx Min 11 neer te zetten als surround.. of de A23's maar voor achter vind ik ze te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
persoonlijk zou ik echt speakers nemen van hetzelfde merk en dezelfde serie. Anders zou je echt klank verschil gaan horen..

De achter speakers zijn ook van belang in surround.

Is het geen mogelijkheid om de speakers op stands te zetten, voor de voorste speakers in ieder geval, dit geeft juist een verbetering aan het geluid namelijk :)

[ Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Dat zou betekenen dat ik ook A25's achter me moet ophangen??

Dat gaat 'm niet worden :)
áls er al achter speakers komen moeten ze echt kleiner zijn. Mag melkpakkie worden, maar niet veel groter.
Kleine kinderen die over de bank heen stuiteren (die tegen de muur staat) slopen snel zo'n ding van de muur af..

Dan zou ik ze natuurlijk hoger kunnen ophangen, maar dan raak je sowieso je effecten kwijt?

Als het aan mij alleen had gelegen had ik voor zuilen gehad en achter idd de A25's maarjah.. Concessies.. :+

Nu zou ik achter de A23 kunnen doen, die zijn al een flink stukkie kleiner. Maar liever wat kleine sattelietjes..
Volgens HiFi Klubben zou dat prima moeten kunnen, tenzij de kenners hier het echt afraden.. dan leg ik het naast me neer :'(

Standaarden kan helaas niet.. te weinig plek tussen alle kasten :(

Heb niet echt een duidelijke foto zonder kinderen ervoor etc.. Maak er vanavond wel 1..

[ Voor 9% gewijzigd door RoRoo op 06-01-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02

DjVe

Hatsaflats!

Surround is prima te doen met melkpakjes van een ander merk. Het hoeft alleen maar wat effect geven en dan is een mismatch tussen de andere speakers niet zo erg. Ik heb bijvoorbeeld een set B&W CM1 speakers voor staan met de bijpassende center en twee wat oudere Sony Pascal speakers als surrounds. Ik was best sceptisch, maar het klinkt echt meer dan prima.

Met betrekking tot het ophangen van die A25's. Stop nu eens een doekje in de reflexpoorten en kijk eens of je dat fatsoenlijk vind klinken. Gesloten speakers plaats je ee. stuk makkelijker en blijven ook in moeilijke hoekjes wel strak klinken. Ze gaan in dat geval wel iets minder laag, maar dat kan je opvangen door de crossover van de sub even wat hoger te zetten. Die beugels die freaky35 laat zien, lijke. me wel in orde. Zo kan je ze nog iets indraaien naar je luisterpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ik merkte persoonlijk groot verschil,toen ik de achterste luidsprekers verving voor hetzelde type,vooal de ruimtelijkheid, surround effect word vergroot.

De vraag is natuurlijk wat je belagrijker vind,dat het optisch niet opvalt,of dat je qua geluid inlevert.
Ik blijf erbij dat het wel degeijk wat uitmaakt, in een moderne surround zijn alle kanalen volwaardig.

Die beugels zijn echt super, zeker een aanrader, zeer degelijk en het ziet er mooi uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
DjVe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:47:
Surround is prima te doen met melkpakjes van een ander merk. Het hoeft alleen maar wat effect geven en dan is een mismatch tussen de andere speakers niet zo erg. Ik heb bijvoorbeeld een set B&W CM1 speakers voor staan met de bijpassende center en twee wat oudere Sony Pascal speakers als surrounds. Ik was best sceptisch, maar het klinkt echt meer dan prima.

Met betrekking tot het ophangen van die A25's. Stop nu eens een doekje in de reflexpoorten en kijk eens of je dat fatsoenlijk vind klinken. Gesloten speakers plaats je ee. stuk makkelijker en blijven ook in moeilijke hoekjes wel strak klinken. Ze gaan in dat geval wel iets minder laag, maar dat kan je opvangen door de crossover van de sub even wat hoger te zetten. Die beugels die freaky35 laat zien, lijke. me wel in orde. Zo kan je ze nog iets indraaien naar je luisterpositie.
Goeie tip, gewoon even dicht maken |:( dom van me. Morgen eens uittesten..
freaky35 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:57:
ik merkte persoonlijk groot verschil,toen ik de achterste luidsprekers verving voor hetzelde type,vooal de ruimtelijkheid, surround effect word vergroot.

De vraag is natuurlijk wat je belagrijker vind,dat het optisch niet opvalt,of dat je qua geluid inlevert.
Ik blijf erbij dat het wel degeijk wat uitmaakt, in een moderne surround zijn alle kanalen volwaardig.

Die beugels zijn echt super, zeker een aanrader, zeer degelijk en het ziet er mooi uit :)
Ik geloof je helemaal als je zegt dat het veel mooier klinkt. Er komt nou eenmaal beter geluid uit de A25 dan uit een melkpakje :)

Maar ik denk dat in dit geval het optische gaat winnen.. Maaarrrrrr mogelijk zou een A23 nog net moeten kunnen.. Lever ik niet teveel in, en is het ook niet zo groot als de A25

De beugels staan op de lijst net zoals een rol speaker kabel, ik ga nu wat meer lengte verbruiken om het allemaal netjes te maken. 2,5 mm moet voldoende zijn heb ik al gelezen.

De opstelling is nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IbV7gzo.jpg

Rechts in de hoek staat de subwoofer. Ik wil uiteindelijk de speakers, qua hoogte, net iets boven het midden van de TV links en rechts in de hoeken hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
niet echt de meest ideale setup zie ik al wel(heb ik ook niet hoor trouwwens!).

Maar ik zie ook dat je er niet veel op achteruit gaat als je de speakers aan de muur hangt. De speakers staan al aardig tegen de muur zo te zien.

Maar ik zou inderdaad de positie kiezen de je al aangeeft, in het midden van de tv ,qua hoogte.
Echter dan wel naast de tv(wel wat ruimte tussen de tv en speakers natuurlijk), niet in de hoeken.

Dat is namelijk qua geluid verre van ideaal, als de linker helemaal in de andere hoek staat.
Plus optisch zal het dan ook beter ogen, anders zie je maar 1 speaker hangen, zal er wat apart uit zien, maar goed, dat denk ik dan

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Nope, verre van ideaal hahaha.
Op zich zullen beide speakers vol in beeld zijn als ze in de hoeken zitten hoor. Het is een soort van nis tussen trapkast (links) en buitenmuur (rechts).
Ik zit ook te denken om de tv meer naar het midden van die wand te schuiven.
Moet net kunnen zonder gaten zichtbaar te krijgen (hoop ik)
Dat oogt dan net even wat fraaier.
Stom dat het me nooit stoorde tot recent :P
Hangt echt al jaren zo hahaha

De speakers staan op zich dicht tegen de muur. Ongeveer 25cm speling.
Als het geluid daarvan ongeveer gelijk zal blijven zal ik niet snel klagen :)
Heb geen absoluut gehoor dus moet goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik zou dan inderdaad de a23 als achter speakers doen!
Ik zou ze dan niet in de hoeken drukken,dat gaat wel ten koste van het geluid.

Maar ophangen zou niet zoveel moeten schelen,anders wat je nog kan doen is de chossover in de reciever zo instellen dat de subwoofer meer of zelfs al het laag regelt.

Maar tv naar het midden zou zeker helpen om het optisch er mooier uit te laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Ik heb mijn A25's als surround aan/op deze jongens hangen: http://www.vogels.com/vlb-200-luidsprekersteun-2x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
freaky35 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:47:
Ik zou dan inderdaad de a23 als achter speakers doen!
Ik zou ze dan niet in de hoeken drukken,dat gaat wel ten koste van het geluid.

Maar ophangen zou niet zoveel moeten schelen,anders wat je nog kan doen is de chossover in de reciever zo instellen dat de subwoofer meer of zelfs al het laag regelt.

Maar tv naar het midden zou zeker helpen om het optisch er mooier uit te laten zien!
Dan gaan we maar op zoek naar een setje voor een redelijke prijs :P
achter kan het eventueel wel op een standaard.
Crossover staat op 100 en dat is voor mij goed te doen qua laag. zeker bij muziek als het wat zachter staat..

steunen gaan besteld worden, en dan ga ik alles netjes ophangen.. Foto zal zeker volgen :)
Thanks!
Ben ik ook al tegengekomen, alleen was ik niet zo gecharmeerd van de methode van klemmen.

Maarruuh.. heb je misschien foto hoe het eruit ziet als ze hangen? wellicht met iets / iemand in beeld ter referentie voor de grootte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dit is mijn mission speakertje,wat ik qua formaat zag, gelijkwaardig aan de a25

http://i60.tinypic.com/107np7c.jpg

http://i61.tinypic.com/2w4z7yg.jpg

om je dus een idee te geven,ik hoop dat je er wat aan hebt :)

En het klopt dat mijn speaker in de hoek hangt,meer ruimte heb ik niet helaas :X

[ Voor 133% gewijzigd door freaky35 op 08-01-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Dat ziet er prima uit toch??
zo zal het bij mij ook komen te hangen.. Wel hoger alleen..
Wederhelft zag het niet zitten om de speakers in het midden v/d muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ik heb even andere foto's gemaakt met een camera ,ziet er wat beter uit zo,ik hoop dat je er wat aan hebt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Nou, ik ben benieuwd. Gisteren de beugels besteld..
Soepannund!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
En heb je ze binnen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Nope, nog niet.
heb ze naar mijn werk laten sturen, dus zal ma of di wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Eindelijk tijd om ze op te hangen!

Het was even puzzelen (ben klustechnisch nogal gehandicapt) maar ze hangen.
Netjes op de hoogte aangegeven door mijn vrouw, terwijl ik een compleet gemonteerde beugel + speaker op diverse hoogtes hield zodat ze kon zien hoe het eruit zag.

Ze ging weg en ik met de kids op de achtergrond klussen....

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/rw1jb7.jpg

Plinten losgehaald en ze daar achter geprakt. Achter de kast komen ze uit de plint door een gaatje in het midden. Vond ik net wat mooier dan boven de plint uit laten komen.

Morgen nog ergens grijze kabelgootjes zien te scoren en dan is het helemaal af..

Ik ben er tevreden mee! En het geluid is nu veeeel ruimtelijker dan wanneer ze zo dicht op elkaar stonden.

Leuk bijkomend detail.. Ze heeft nu spijt van haar beslissing en vond mijn idee toch beter......

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
kijk aan,mooi dat het gelukt is en je tevreden bent!!

En op zich niet vreemd nee dat ze beter klinken nu dat ze meer uit elkaar staan, mooi dat er juist een verbetering is qua geluid! :)

Wat was jou idee?
Zekers de speakers wat verder omlaag??? :)

Ze vallen juist meer op, hoe hoger ze hangen,in het midden was het minder opvallend geweest

[ Voor 55% gewijzigd door freaky35 op 25-01-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Mijn idee was om ze ongeveer halverwege de wand te hangen ja...

Dus ze baalt nu best wel eigenlijk. naja.. hang ze wel lager als we het wandje weer een keertje opnieuw gaan doen :)

Heb 4 gaten per beugel gemaakt... Ga je echt wel zien nu :P

Pagina: 1