Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN Homeplug slechte verbinding. Beter alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 07:37
Hallo,

Bij een kennis wordt er gebruik gemaakt van een KPN Homeplug set om vanuit de meterkast het netwerk te verlengen naar de slaapkamer (tbv digitale tv) dit heeft redelijk gewerkt, de laatste tijd echter is dit drama.

Heeft het zin om een ander setje aan te schaffen of is het resultaat daarvan waarschijnlijk het zelfde?
Ik heb namelijk geen idee of de KPN set een beetje kwaliteit is.

Alvast bedankt!!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Gezien de titel is het een Devolo set, en dat is best een bekende speler in het homeplug veld. Eventueel zou je een wat sneller AV500 setje kunnen proberen en hopen dat er netto meer snelheid over blijft, maar eigenlijk is de beste oplossing gewoon een vaste netwerk kabel.

• Subigo
Hey Nielson, bedankt voor je snelle antwoord.
Kabel trekken gaat een heel moeilijk verhaal worden. Ik had echt gehoopt dat de kwaliteit heel slecht was en dat we met een wat betere set wel een verbinding kunnen krijgen.
De huidige set geeft eigenlijk 80% van de tijd helemaal geen verbinding meer (het "huisje" lampje brand dan helemaal niet.
Gaat een snellere set dan iets uitmaken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Nee, denk niet veel. Je zou nog even kunnen proberen te achterhalen waarom de verbinding ineens een stuk slechter is geworden. Is er extra apparatuur geplaatst oid? En let erop dat je de adapters direct in het stopcontact steekt en niet via stekkerblokken e.d.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zo direct mogelijk, zonder stekkerdozen enz inderdaad.

Als dat nog niet werkt, dan houd het op. Powerline is een hit&miss idee: Als het werkt dan gaat het wel, maar het is van zoveel factoren afhankelijk dat het soms nieteens werkt, of problemen kan geven als ergens stoorsignalen opgepikt worden. Kan al door een brakke adapter ergens in huis.

Enige serieuze alternatieven als je het goed wilt doen is een kabel trekken. Mocht dat niet kunnen, dan is MoCa een optie, mits er dus een coaxkabel ligt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:10

Nox

Noxiuz

Verwijder eens alle apparatuur die paralel aangesloten is, gooi een stekkerblok op de powerline adapter zelf. De KPN setjes hebben volgens mij ook gewoon een stekker waar je meuk op kan aansluiten. Wordt ook geadviseerd in de handleiding volgens mij.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 23:35
ligt er al wel een netwerkkabel naar die verdieping.
ik zou dan zeggen zet de draadloze meuk te koop en investeer in een minimaal 2 managed switch met vlans

ik heb thuis in zowel woonkamer als slaapkamer een managed switch staan gevoed door poe
en in meterkast ook een managed switch en alles werkt hier perfect op 1 gb.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vraag eens aan je kennis of hij recentelijk gloeilampen heeft vervangen voor ledlampen.

Het komt vaker voor dat de blindstroom, het data verkeer stoort, dus je snelheid drastisch verslechterd.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of dat de kerstboom voorzien is van LEDlampjes. Sinds vorig jaar (toen LED kerstlampljes voor het eerst grootschalig verkocht werden) reden voor uitval van IPTV bij erg veel mensen met deze HomeplugAV oplossing van KPN O-)

Oslik blyat! Oslik!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:19:
Of dat de kerstboom voorzien is van LEDlampjes. Sinds vorig jaar (toen LED kerstlampljes voor het eerst grootschalig verkocht werden) reden voor uitval van IPTV bij erg veel mensen met deze HomeplugAV oplossing van KPN O-)
:9~ Ja ik heb ook wel eens vaak grappen daarover gemaakt bij vrienden, maar het is inderdaad HIT or MISS. Kabel trekken gaat misschien moeilijk maar daar krijg je ook wel wat voor terug ;)

• Subigo
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik vond ergens een webpagina met een update voor de homeplug. Ik zal deze proberen te installeren en eens zien of dat werkt.
Zoniet, dan moet ik nog eens heel goed bekijken hoe ik een kabel naar boven kan krijgen.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 16:34
Gebruik wel de versie van de kpn website, want die van Devolo zelf kan je niet gebruiken.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1