Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd: windows, fotograaf,multimedia en wat gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd op internet van alles te lezen en te zoeken maar ik kom er gewoon echt niet uit.
Op dit moment heb ik een Aspire V5-431, red me er prima mee, maar doe nu steeds meer met fotoshop CC, Lightroom,illustrator en het gaat allemaal niet zo snel. Ik ben eindelijk wat geld aan de kant kunnen leggen en wil dit graag besteden aan een nieuwe laptop. Ik hoef echt niet de allerbeste laptop die er is, maar wil wel een snellere laptop dan ik nu heb, waar voor mijn geld, beter scherm,laptop die komende jaren meekan (ook met nieuwste spellen/progamma's) en een laptop die het goed doet met Adobe.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet vloeiend alle Adobe progamma's kunnen draaien.
Ik bewerk veel foto's en verwacht dat dat alleen maar meer gaat worden.
Ook zit ik regelmatig op internet,Type hier en daar een artikel, kijk ik af en toe een filmpje en houd ik er wel van om soms te gamen.
Het belangrijkste is de fotobewerking, dit moet ik vloeiend en snel kunnen doen.
Voor gamen wil ik best de instellingen iets lager zetten, maar wil nog wel netjes, vloeiend kunnen gamen met een mooi beeld. Owja en het liefst een mat scherm,14/15 inch. 17 vind ik echt te groot en moet een DVD-speler/brander in/op zitten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst +/- 1000euro, goedkoper mag altijd!!!
Eventueel +/-1200 euro, maar liever niet,want het heb er heel hard voor moeten werken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop gaat regelmatig mee naar klanten, andere locaties of word vaak verplaatst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
BTO sprak me erg aan.
IPS of een hele goede kleurechtheid of hoe je dat ook noemt.
Wil het liefst i7, vanwege adobe en dat hij dan nog een hele tijd meekan.
Ik heb liever geen dell of apple.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta voor heel veel open, zolang het maar geen apple is. Liever ook geen dell vanwege slechte ervaringen met de klantenservice.De laptop mag best wat plastic aanvoelen of er simpel uit zien, vind het belangrijker dat mijn programma's goed draaien en ben al blij dat ik netjes kan typen,maar pas me redelijk makkelijk aan. BTO 15cl54 sprak me erg aan vanwege de IPS, maarja snap weinig van computers dus zou niet weten welke videokaart ik zou moeten hebben.

Ook zag ik MSI GS60 2PL-008NL GHOST voorbij komen, maar heb ik genoeg aan 8RAM voor fotoshop,nu heb ik 4RAM en dat is dus al meer dan ik nu heb. hoe is het scherm voor fotoshoppeb en is hij het geld echt waard?

Ook zag ik bij BTO de 15CL16 staan en dat je die flink kan aanpassen en dan nog op een leuk bedrag uitkomt, maarja er moet dan nog een besturingssysteem op, kan dat goedkoper dan via BTO en wat is dan handig om aan te passen? Zelf dacht ik bij de 15CL16 aan i7 engergiezuinig, 1x slot 8gb of heb ik meer nodig?

Andere opties zijn ook goed.
Ik hoor echt niet thuis in dit soort dingen en vind het al heel wat dat ik hierop uit ben gekomen.
Dus beetje lief zijn aub O-) ik ben al heel blij als ik een snellere laptop die vloeiend Adobe draait en een mooi beeldscherm met goede kleuren, vind het zonde om veel geld uit te geven aan iets wat ik niet nodig heb.

Alvast heel erg bedankt allemaal.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Ik denk dat deze aardig aan je wensen voldoet,

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hier weinig ervaringen/testen van terug vinden hoe is het scherm qua kleurweergave?

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat er geen DVD-speler/brander op de acer nitro zit?
Is dit hier een redelijk goedkope oplossing voor?

Verwijderd

http://tweakers.net/price...1jk-cn157h/specificaties/

Is denk ik ook een goede optie.
i7
850M
8 GB RAM (uitbreidbaar tot 16)
IPS scherm (mat)
dvd speler

nadeel is trage HDD, maar je hebt budget over voor een dikke SSD. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel PewPew!

Ik heb na veel lezen BTO van mijn lijstje afgestreept en vind je door jullie genoemde laptops erg interressant.
Ik zit nu erg te twijfelen tussen die 2 en er dan een SSD in te plaatsen voor mijn photoshop en andere grote progamma's. Kan dit ook nog later in de laptop geplaatst worden of maakt dat het lastiger als alles er al op staat? En waar moet ik opletten als een SSD aanschaf en waar kan ik die erin laten zetten?

Ik neig namelijk een beetje naar de Acer omdat die wat platter en iets lichter is en las dat die een 860m heeft ipv een 850m zoals bij de asus of maakt dit weinig uit?

En is er verschil in de kwaliteit van de schermen/kleurweergave tussen de Acer en de asus.

En dan is er natuurlijk nog de DVD speler, de Acer heeft die niet en de Asus heeft die wel.
Nu kan ik natuurlijk een externe DVD speler erbij kopen maar gaat het dan veel slomer dan normaal en is het het geld waard?

Sorry voor al mijn vragen.
Heb heel hard voor het geld moeten werken en vind het echt niet erg om beetje meer uit te geven voor een goede laptop maar dan moet het wel waard zijn en niet dat ik over 2 jaar weer een nieuwe laptop moet kopen omdat het toch niet geschikt blijkt te zijn voor mijn doeleinden.

Heel erg bedankt als jullie mijn laatste vragen kunnen beantwoorden,
dat maakt voor mij de knoop doorhakken makkelijker en weet ik zeker dat ik heb gekocht wat ik nodig heb.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:48:
Dank je wel PewPew!

Ik heb na veel lezen BTO van mijn lijstje afgestreept en vind je door jullie genoemde laptops erg interressant.
Ik zit nu erg te twijfelen tussen die 2 en er dan een SSD in te plaatsen voor mijn photoshop en andere grote progamma's. Kan dit ook nog later in de laptop geplaatst worden of maakt dat het lastiger als alles er al op staat? En waar moet ik opletten als een SSD aanschaf en waar kan ik die erin laten zetten?

Ik neig namelijk een beetje naar de Acer omdat die wat platter en iets lichter is en las dat die een 860m heeft ipv een 850m zoals bij de asus of maakt dit weinig uit?

En is er verschil in de kwaliteit van de schermen/kleurweergave tussen de Acer en de asus.

En dan is er natuurlijk nog de DVD speler, de Acer heeft die niet en de Asus heeft die wel.
Nu kan ik natuurlijk een externe DVD speler erbij kopen maar gaat het dan veel slomer dan normaal en is het het geld waard?

Sorry voor al mijn vragen.
Heb heel hard voor het geld moeten werken en vind het echt niet erg om beetje meer uit te geven voor een goede laptop maar dan moet het wel waard zijn en niet dat ik over 2 jaar weer een nieuwe laptop moet kopen omdat het toch niet geschikt blijkt te zijn voor mijn doeleinden.

Heel erg bedankt als jullie mijn laatste vragen kunnen beantwoorden,
dat maakt voor mij de knoop doorhakken makkelijker en weet ik zeker dat ik heb gekocht wat ik nodig heb.
1) Later in de laptop plaatsen kan altijd | Letop! je wilt je windows van de SSD draaien, dit betekent dat je in dat geval een volledige backup moet doen en een herinstallatie van je windows op de nieuwe SSD.

@SSD: de meeste mensen kopen een Crucial MX 100 256 GB

2) de 860M is uiteraard sneller dan de 850m in de Asus

3) wie heeft er tegenwoordig nog een optische drive nodig :X

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Beste Vidra,

Heel erg bedankt voor je antwoorden.

Ik laat het dan door iemand anders doen maar dan wacht ik nog even met de aankoop van de SSD.

Ik brand regelmatig dvd-tjes voor klanten, merk dat nog veel klanten toch nog liever een dvd hebben dan een usb, dus vandaar de optische drive. Het is niet de doorslaggevende optie hoor, zag ook dat een externe drive niet zo heel duur is.

Dan heb ik nog 2 vragen en dan ben ik eruit voor mezelf.

1) zou het veel verschil maken voor mijn doeleinden of ik nou 860M of de 850M neem?
2)Hoe groot is het verschil in kwaliteit in beeldschermen/kleurweergave/SRGB?
Dan bedoel ik niet de cijfertjes maar echt hoe groot is het verschil in gebruik voor met photoshoppen?

Sorry ben echt niet thuis in dit soort dingen en zit al uren het internet af te lezen/zoeken maar kom er toch niet helemaal uit hoe het nou zit.
Dit zijn echt de laatste vragen.

Heel erg bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb het volgende kunnen vinden
http://www.tlbhd.com/asus-n551jk-review-19227/
en
http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html

Dan heb je dus
asus: Coverage: 100% SRGB, 73% NTSC, 79% AdobeRGB;
Acer: Coverage rates of 55% (AdobeRGB) and 75% (sRGB)

De specificaties liggen dus best wel uit elkaar op dat gebied volgens mij.
Is het scherm van de Asus veel beter voor photoshoppen hierdoor?

Ik neig qua uiterlijk en vanwege de videokaart naar de Acer, maar door de net gevonden specificaties weet ik niet of ik hier nou goed aan doen voor mijn beeldbewerking.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 22:40 ]

Verwijderd

Het scherm van de Asus is iets beter.
De videokaart van de Acer is iets beter.

Wel is bij de Asus de hardware makkelijker toegankelijk, dus je kan simpeler RAM of een SSD bij plaatsen.
Ook is de koeling van de Asus prima (en ik denk beter dan van de Acer).

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 12:50
Op het moment is de asus n551 bij MyCom het goedkoopst. Ook de Crucial 256 HDD is daar niet duur.
Ik las in een ander topic dat er bij MyCom service verleend wordt. Als je nu in de gelegenheid bent, ga er dan langs en vraag of zij een SSD in het systeem kunnen zetten en er voor zorgen dat Win8 werkt.
Dan ben je voor minder dan 1000 euro klaar en kan je systeem weer geruime tijd mee, hoef je niet later alles weer om te gooien om er een SSD in te zetten.
Dan kan je wel later er nog voor kiezen de DVD speler eruit te halen en de overgebleven HDD dmv een caddy in het systeem te plaatsen.
Je kunt natuurlijk ook ergens een behuizing voor de HDD kopen en die extern blijven gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal.
Ondanks dat ik de Acer mooier vind heb ik toch gekozen voor de Asus.
Het beeldscherm was voor mij doorslaggevend.
Ik laat er een SSD inzetten en dan de HDD in een behuizing zetten.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1