Website verhuizen; Pagerank weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 21:43
Goedenavond,

Ik heb afgelopen week een website overgenomen met 1000-1500 unieke bezoekers per maand. Nou wil ik het domein van deze site verhuizen naar mijn eigen account bij een andere registar. Ik wil van Versio naar Mijndomein.nl

Nu mijn vraag, als ik alleen het domein verhuis (Dus geen hosting, mail etc), raak ik dan mijn vindbaarheid in Google kwijt?

En zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij het verplaatsen? Bijvoorbeeld met Google Adsense etc.

De server (VPS) staat hier volgens mij los va, en ik link het IP gewoon weer via DNS daarna?

Groet.
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het domein blijft dus 'tzelfde maar wordt elders ondergebracht? Dan verandert er niks aan je pagerank o.i.d.
Idem als je de hosting zou veranderen en het domein naar een ander IP zou verwijzen. Enkel wanneer je a.nl naar b.nl zou verhuizen maak je kans op een drop in pagerank, maar dat is prima (grotendeels zo niet helemaal) op te vangen. Daar zijn al zat topics over geweest en is bij google zelf ook zat over te vinden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

En nog een kleine aanvulling: zet de TTL van je DNS op 1 uur. Wacht 48 uur en doe dan de verhuizing. In feite zou je dan in een paar uur al je bezoeker op de nieuwe server ontvangen. Daarna kan de TTL weer omhoog. En als het enigzins kan beide sites live houden tijdens de DNS migratie. En na de overgang eventuele comments of transacties die tijdens de overgang op de oude site zijn binnengekomen migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 21:43
Hoelang duur een verhuizing normaal gesproken dan? Kleine domeinen heb ik gedaan in een paar uur, geen idee hoe dat nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Ligt er aan hoe snel de grotere DNS servers meewerken. Je hebt diverse DNS propagation tools die je vanuit diverse locaties kunnen laten zien aan welk IP je domein gekoppeld is. Zo kun je het live volgen.