Toon posts:

Fysieke hardware winkels in Nederland

Pagina: 1
Acties:

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-02 23:00
Vandaag ging ik op pad naar fysieke winkels om producten te bekijken die je niet kan vergelijken online omdat je het moet zien of voelen (toetsenborden, muizen en monitors). Ik was erg teleurgesteld met het aantal winkels en producten die ik kon vergelijken.

In Hilversum kon je om de 50 meter een hardware winkel binnenlopen maar de afgelopen twee jaar zijn alle hardware winkels gesloten:
- Block Electrostore (failliet)
- Decomputerzaak
- Dixons
- Hardware Outlet
- MyCom

Toen ben ik naar Utrecht gegaan. Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar ik vond alleen een MyCom en Mediamarkt. De Mediamarkt in Utrecht is de enigste winkel waar een ruim aantal toetsenborden en monitors naast elkaar staan, maar nog steeds niet geslaagd omdat ze monitoren of toetsenborden die ik wou zien niet hadden.

Dus nu de vraag; Waar is een locatie met veel of grote fysieke winkels?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Heb je zelf al gezocht?
Ik zou zeggen, hooguit de Mediamarkt. Grote computerwinkels met een groot assortiment bestaan niet (meer). Wat je bij de meeste computerwinkels vindt (Mycom, Dixons) zullen hooguit de best verkopende (simpele) spullen zijn voor de normale consument.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Brentolinni
Natuurlijk heb ik zelf gezocht. Ik maak dit topic omdat ik zelf niks meer weet. Op google word je veel te snel verwezen naar de webshops dus zoeken op fysieke winkels is een hel.

Om aan te vullen, plaatsen in mijn buurt zoals huizen, blaricum, hilversum en soest hebben misschien maar een winkeltje en daarmee stopt het.

[Voor 28% gewijzigd door Brentolinni op 05-01-2015 22:17]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fysieke winkels zijn door het internet bijna allemaal weg. Je moet wel internetprijzen hebben wil je iets verkopen, maar je hebt wel veel hogere kosten. Van wat ik zie is er niet meer veel over behalve Dixons, Paradigit en MyCom.

Helemaal als je grote winkels zoekt kom je niet veel verder dan de Mediamarkt. Het is gewoon niet te doen om 20 toetsenborden op demo te hebben staan als de meeste mensen die langskomen alleen kijken om vervolgens op internet naar de goedkoopste shop te gaan. De ruimte die het kost om die 20 toetsenborden te hebben liggen kost veel te veel geld.

Net wat -tom-562 zegt: Grote computerwinkels met een groot assortiment bestaan niet (meer).

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 17:55

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Informatique heeft fysieke winkels en daar ligt altijd wel redelijk wat op demo aan kasten, monitoren, toetsenborden, muizen, etc. Bij Alternate ben ik een aantal jaar geleden een keer geweest en dat was ook wel een flinke winkel met veel spullen op demo. Wellicht dat je daar eens kan kijken.

Mycoms, Dixons en al dat soort tenten kan je beter negeren. Daar ligt bijna niks.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• IcyK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
Alternate is bij lange na niet meer wat het geweest is qua vloeroppervlak.
Ik denk dat ze nog 25% over hebben van wat het was. De lange wanden met monitoren etc zijn helemaal weg, wat er over is ligt voor de helft in vitrines.
Service-terwijl-u-wacht doen ze ook niet meer, het is nu inleveren en over drie dagen terug komen.

Nog wel steeds vriendelijk personeel, een uitgebreid assortiment, en vrij scherpe prijzen. Maar inderdaad, vloeroppervlak kost goud en er is hooguit brons te verdienen. En dan ben je gauw klaar als onderneming.

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

FreakNL

Well do ya punk?

Alternate was sinds 1999 ofzo mijn huisdealer, toen ze nog in het oude pand op de Wagenmakerstraat zaten. Inmiddels hebben Citytec en Autotaalglas daar ook gezeten, grappig om als sysbeheerder bij citytec over de vloer te komen terwijl je daar jaren eerder een matrox millennium kocht ;)

Vind dat ze wel wat achteruit gegaan zijn in de jaren. Ook wat akkefietjes gehad met garantie enzo. Ga inmiddels ook liever naar Informatique. Nieuwe pand is ook erg mooi. Vorige vond ik niet zo en het eerste pand leek wel aan huis te zitten :) (had wel zijn charme)

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:12
Alternate heeft zelf een winkel al kom ik daar zelf liever niet :p
Ik woon in Zeeland en de Mycom hier in vlissingen heeft ook een redelijk aanbod in hardware op voorraad in de winkel een paar Z97 bordjes een breed aanbod aan videokaarten en een paar cpu koelers en soortgelijk spul.

Maar voor toetsenborden en monitoren zul je toch echt naar de Mediamarkt moetten gaan.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 11:57
Ik woon om de hoek bij CD-Rom Land in Breda. Grote fysieke winkel vol hardware.
Verder heb je inderdaad ketens als Media Markt en MyCom, misschien dat Paradigit ook een optie is?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:21
Tsja, iedereen (mijzelf incluis) wil zo min mogelijk betalen en daarmee zijn de fysieke winkels de afgelopen jaren snel weggevaagd. Zelfs een mediamarkt zou het nog wel eens moeilijk kunnen krijgen, er zijn ook zat mensen die daar binnen stappen om een camera te bekijken en dan uit besparing online elders kopen.

Ik heb pas een MacBook gekocht bij a-mac, en bedacht me toen dat dat de eerste keer in minstens 7 jaar is geweest dat ik weer eens elektronica heb gekocht in een fysieke winkel.. nou ja, dan vergeet ik nog een paar lenzen voor mijn camera, die heb ik "afgehaald", dus wel in een winkel maar wel na online bestelling.

Probleem bestaat niet alleen bij electronics natuurlijk. Zo wilde ik vorig jaar een alpine rugzak uitzoeken en dan ligt er bij de bever een handje vol modellen... Evenals met klimschoenen.. voordeel daar is dat je dan wel kan bestellen wat je wilt, het laat bezorgen naar de bever winkel en dan alsnog kan beslissen wat je wel of niet koopt.

[Voor 0% gewijzigd door Valorian op 06-01-2015 09:54. Reden: typo]

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:12
Correct in Rotterdam misschien? Al een tijd niet meer geweest dus ik weet niet hoe uitgebreid hun pc afdeling nu is.
www.correct.nl/

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Valorian schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:53:
Tsja, iedereen (mijzelf incluis) wil zo min mogelijk betalen en daarmee zijn de fysieke winkels de afgelopen jaren snel weggevaagd. Zelfs een mediamarkt zou het nog wel eens moeilijk kunnen krijgen,er zijn ook zat mensen die daar binnen stappen om een camera te bekijken en dan uit besparing online elders kopen..

Ik heb pas een MacBook gekocht bij a-mac, en bedacht me toen dat dat de eerste keer in minstens 7 jaar is geweest dat ik weer eens elektronica heb gekocht in een fysieke winkel.. nou ja, dan vergeet ik nog een paar lenzen voor mijn camera, die heb ik "afgehaald", dus wel in een winkel maar wel na online bestelling.

Probleem bestaat niet alleen bij electronics natuurlijk. Zo wilde ik vorig jaar een alpine rugzak uitzoeken en dan ligt er bij de bever een handje vol modellen... Evenals met klimschoenen.. voordeel daar is dat je dan wel kan bestellen wat je wilt, het laat bezorgen naar de bever winkel en dan alsnog kan beslissen wat je wel of niet koopt.
Ben ook benieuwd of dat ook de bedoeling van de TS is... Zulk soort mensen heb je ook veel Je ziet het ook veel in de motorwereld, veel motorpakken passen bij een motorzaak, en dan voor een paar tientjes goedkoper online bestellen. Smerige gierige mensen zijn dat :X

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Brentolinni schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:02:
Dus nu de vraag; Waar is een locatie met veel of grote fysieke winkels?
Ik weet dat er in Arnhem Centrum een Media Markt zit en naast de MM zit een Mycom. Aan de overkant van de weg zit ook een Paradigit en een Mac Store. Ik denk dat je tegenwoordig niet heel veel meer tegen zal komen als het om dit soort hardware gaat.

De kleinere retailers hebben het moeilijk en verliezen vaak de prijzenoorlog van de grote jongens en de webshops.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:23
De hele reden van de wet retour aankoop op afstand is juist dat je het product kan proberen. Waarom bestel je niet online de modellen die je wilt hebben en stuur je alles op één na terug? Kost je alleen de retourverzendkosten.

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
-tom-562 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Ben ook benieuwd of dat ook de bedoeling van de TS is... Zulk soort mensen heb je ook veel Je ziet het ook veel in de motorwereld, veel motorpakken passen bij een motorzaak, en dan voor een paar tientjes goedkoper online bestellen. Smerige gierige mensen zijn dat :X
Het is toch normaal dat je het zo goedkoop mogelijk wilt kopen? Niks gierigs aan vind ik... Maakt niet uit wat ik koop maar het gaat eerst door google heen voor mogelijke goedkopere winkels.

Op deze manier bespaar ik lettelijk honderden euro's zeker met bv de inrichting van mijn huis waar ik nu mee bezig ben.

Ontopic: Wat ik doe als ik het niet kan zien is het gewoon bestellen online en als het niet bevalt kan je het weer terug sturen via wet koop op afstand. Heb ik bv gedaan met mijn razer naga 2014 muis, ik heb redelijk kleine handen dus wist niet zeker of hij geschikt was voor mij. Stond dus in de winkel bij Alternate maar kon/mocht het niet testen, ze beveelden zelf aan om dan via de webshop te kopen dan waren de regels wat soepeler bij ivm terug brengen.

EDIT: Sommige webshops hebben zelfs gratis retourneren, alleen de eerste verzendkosten betaal je dan. Het is niet ideaal omdat het toch geld kost maar veel andere opties heb je niet.

[Voor 7% gewijzigd door Facenoise op 06-01-2015 11:01]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03

BaRF

bijna kerst

Dat de fysieke winkels klanten verliezen aan online shops, komt mede ook omdát ze dus geen dingen meer op voorraad/als demo hebben. Het is helaas een vicieuze cirkel... Je kan natuurlijk vragen of een winkel bv een aantal modellen van je short-list vrijblijvend kunnen bestellen om ze eens te zien/voelen. Als een winkel dat niet wil dan graven ze gewoon hun eigen graf en zullen ze het ook niet snel meer winnen van de webshops.

Maar zoals gezegd kun je natuurlijk bv ook 4 modellen online bestellen en de 3 ongewenste retourneren (hou alles dan wel netjes, wel zo fijn voor die shop)

"The space between what's wrong and right, is where you'll find me hiding, waiting for you"

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ga zelf ook vaak voor de laagste prijs met de hoogste kwaliteit van service (waar nodig). Bij winkels als de BCC en MM concurreren ze vaak ook dmv laagste prijsgarantie (wel met uitzondering van bepaalde webshops), waardoor ik daar regelmatig wat koop voor de laagste prijs.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Koppensneller

winterrrrrr

erikvandenberg schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Het is toch normaal dat je het zo goedkoop mogelijk wilt kopen? Niks gierigs aan vind ik... Maakt niet uit wat ik koop maar het gaat eerst door google heen voor mogelijke goedkopere winkels.
Als je gebruikt maakt van de features van een fysieke winkel (passen, uitzoeken, proberen) en vervolgens bij een webwinkel bestelt voor de lage prijs die ze kunnen bieden júist doordat ze geen showroom hebben, vind ik dat inderdaad gierig. Alsof je naar de slager gaat om alle soorten ham te proeven en vervolgens bij de supermarkt een voordeelverpakking koopt.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik koop al heel veel jaren on-line via internetwinkels.
Vroeger kon je zowat blindelings gaan kopen, omdat je zeker weet dat je dan goedkoper uit bent.
Maar wat ik zie is dat ook de prijzen daar zijn gestegen, tot op een punt waar het bijna gelijk is.
De verzendkosten zijn ook al verhoogd.

Tegenwoordig moet je eerst in de pricewatch kijken waar het goedkoper is en kan het zomaar zijn dat een winkel goedkoper is als je de verzendkosten meerekent.
Webshops hebben altijd een voordeel: minder huur, minder personeel, etc. dus ze kunnen ver zakken met hun prijs.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 21:22
In Haarlem heb je een Paradigit zitten die ook wel goed is. Al hebben ze niet bijzonder veel in de winkel staan. Het meeste bestel ik dan ook online. Vroeger was de computerhal op de zwarte markt in Beverwijk nog wel leuk maar de laatste keer dat ik daar was hadden ze eigenlijk weinig bijzonders.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

- PC dump dag, Amsterdam Rai
- HCC dagen, Utrecht Jaarbeurs
- Interexpo & Media, landelijk
Was je vroeger ook goedkoper uit, bestaat allemaal niet meer.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Koppensneller schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Als je gebruikt maakt van de features van een fysieke winkel (passen, uitzoeken, proberen) en vervolgens bij een webwinkel bestelt voor de lage prijs die ze kunnen bieden júist doordat ze geen showroom hebben, vind ik dat inderdaad gierig. Alsof je naar de slager gaat om alle soorten ham te proeven en vervolgens bij de supermarkt een voordeelverpakking koopt.
Zover gaat het bij mij dan weer niet, het is meestal alleen ''kijken''. neemt niet weg dat als het prijs verschil echt te erg is dat ik het wel zal melden en als ze er niks aan doen ik toch echt de goedkopere optie kies. Service ben ik niet te beroert voor om voor te betalen maar er zijn wel degelijk grenzen. apparaat voor 150 wat ergens anders bv maar 100 kost, zon marge is gewoonweg te veel.

• NightFox89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:10
De laatste keer dat ik in de hardware winkel stond was bij Maxwell.

"Nee meneer, dit is echt dé laagste prijs. TV's in de door u aangegeven prijsklasse bestaan niet."

Na het opnoemen van 3 webshops waar de TV voor dik 200 minder op stond:

"Ja maar meneer. Webshops vallen niet onder de laagste prijs voorwaarde".

Oke, dan niet. Ga geen 200 euro teveel betalen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03

BaRF

bijna kerst

Koppensneller schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:15:
[...]
Alsof je naar de slager gaat om alle soorten ham te proeven en vervolgens bij de supermarkt een voordeelverpakking koopt.
Verschil is dan wel dat het vlees bij de slager meestal wel lékkerder is ;)

"The space between what's wrong and right, is where you'll find me hiding, waiting for you"

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NightFox89 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:54:
De laatste keer dat ik in de hardware winkel stond was bij Maxwell.

"Nee meneer, dit is echt dé laagste prijs. TV's in de door u aangegeven prijsklasse bestaan niet."

Na het opnoemen van 3 webshops waar de TV voor dik 200 minder op stond:

"Ja maar meneer. Webshops vallen niet onder de laagste prijs voorwaarde".

Oke, dan niet. Ga geen 200 euro teveel betalen.
Dat doen de meeste fysieke winkels, MM en BCC in ieder geval. Of je krijgt een mazzeltje dat ze alsnog meegaan, anders wordt het gewoon webshop bestellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
MediaMarkt is toch om producten te bekijken, en dan thuis lekker vanuit je stoel flink goedkoper elders te bestellen?

* ThinkPad rent :X

[Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2015 13:07]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• NightFox89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:10
SinergyX schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Dat doen de meeste fysieke winkels, MM en BCC in ieder geval. Of je krijgt een mazzeltje dat ze alsnog meegaan, anders wordt het gewoon webshop bestellen.
Idd. Het mooiste is dat ze met normale toon aangeven dat ze een laagste prijs garantie bieden, en daarna mompelen ze nog even wat er allemaal niet geldig is. "Behalve bij een webshop en nog wat punten dat ik me niet meer herinner. Volgens mij noemde ze nog zelfs een concurrent een dorp verderop".

Toch mooi dat een verkoper aangeeft waar je alles goedkoper kunt krijgen? :P

• freekdamen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 09:19
In Amsterdam liggen nog best wel wat fysieke hardware winkels op redelijke afstand van elkaar (paradigit, mycom) maar ook hier is het aantal producten niet erg uitgebreid. Ik denk dat je bij de MediaMarkt tegenwoordig nog de beste kans maakt.

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Brentolinni schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:02:
In Hilversum kon je om de 50 meter een hardware winkel binnenlopen maar de afgelopen twee jaar zijn alle hardware winkels gesloten:
- Block Electrostore (failliet)
- Decomputerzaak
- Dixons
- Hardware Outlet
- MyCom
Hilversum is inderdaad een drama. Om artikelen te vergelijken ga ik ook altijd naar de MediaMarkt; Arena, Utrecht of Almere (redelijk dichtbij, makkelijk te bereiken met de auto en enigszins leuk winkelcentrum).

Laten we hopen dat MediaMarkt naar Hilversum komt. Kunnen we het daarna inderdaad elders bestellen ;)

Is MyCom in Hilversum gesloten trouwens?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

-tom-562 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:26:
[...]

1x zo gedaan voor een dure helm. De betreffende dealer wou me een poot uitdraaien met een beurt, had een voeding verkeerd aangesloten voor de TT Rider en toen ik eerder een pak kocht kon er geen cent vanaf, ondanks dat dat pak 4-500 euro was. Verschil met Rad.eu was overigens 100-150 euro en die zitten weer met veel fysieke winkels in België.

Correct heeft ook lang niet zoveel meer staan sinds ze hun filiaal aan de Bergweg praktisch gesloten hebben. Het is er nu in het pand van de koopjeskelder bijgerommeld. Tegenwoordig ga ik maar af van reviews e.d. Zo heb ik mijn tobo (Ducky) en beeldscherm (Dell) allemaal online besteld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-02 14:22
NightFox89 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:08:
[...]

Idd. Het mooiste is dat ze met normale toon aangeven dat ze een laagste prijs garantie bieden, en daarna mompelen ze nog even wat er allemaal niet geldig is. "Behalve bij een webshop en nog wat punten dat ik me niet meer herinner. Volgens mij noemde ze nog zelfs een concurrent een dorp verderop".

Toch mooi dat een verkoper aangeeft waar je alles goedkoper kunt krijgen? :P
meest gebruikte standaart voorwaarden voor laagste prijs garantie (uit mn hoofd)

-zelfde soort winkel
-zelfde stad/dorp als de winkel
-online geld niet als goedkoper
-aanbiedingen of opruimingen tellen niet
-je moet fysiek bewijs hebben, zoals een folder, bijv. een foto of link naar een site telt vaak niet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van wat ik gezien heb zijn ze daar al mee gestopt. Het is nu heel simpel voor die winkels: je verkoopt en gaat mee met de prijs van een webshop, of niet. Zo niet verlies je een klant.

Vwb een plek met veel fysieke winkels:
Lodewijkstraat / Beemdstraat in EIndhoven zitten 4Launch en Paradigit (grootste para zaak van NL vziw). Zercom zit / zat daar ook, maar ik meen dat die failliet is of was.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Señor Sjon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Correct heeft ook lang niet zoveel meer staan sinds ze hun filiaal aan de Bergweg praktisch gesloten hebben. Het is er nu in het pand van de koopjeskelder bijgerommeld. Tegenwoordig ga ik maar af van reviews e.d. Zo heb ik mijn tobo (Ducky) en beeldscherm (Dell) allemaal online besteld.
Als het echt niet bevalt kun je online aangekochte dingen natuurlijk altijd retourneren. Online bestellen is sowieso een stuk minder eng als je het een paar keer gedaan hebt.

EDIT: Sorry, ik besef me nu pas hoe offtopic dit eigenlijk is :X

[Voor 5% gewijzigd door Patriot op 06-01-2015 14:01]

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

?
Volgens mij hebben we al een bezorger de ziektewet ingekregen met allerlei pakketten, dus geen online angsten. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

ThinkPadd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:07:
MediaMarkt is toch om producten te bekijken, en dan thuis lekker vanuit je stoel flink goedkoper elders te bestellen?

* ThinkPad rent :X
Eigenlijk zou zo'n winkel gewoon toegangskaartjes moeten gaan verkopen om binnen te komen. En dat bedrag eventueel (deels) aftrekken van de prijs als je wat koopt... O-)

Maar je ziet dit op meer gebieden. Ik las pas nog over banken, die hun fysieke kantoren bijna allemaal gaan sluiten in de komende jaren. En autodealers, die ook geen droog brood meer verdienen de laatste jaren.

Wellicht moeten bedrijven meer als Apple gaan denken en een mooie winkel vooral als marketing en promotie zien, in plaats van als verkoop kanaal.

[Voor 29% gewijzigd door Fiber op 06-01-2015 14:48]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Brentolinni
ilhanko schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:36:
[...]
Is MyCom in Hilversum gesloten trouwens?
Ik dacht het wel, tenzij ze verhuisd zijn. De MyCom in de straat van het station naar het Hilvershof is iig al een tijdje weg. Het nieuws van een MediaMarkt in Hilversum klinkt fantastisch.
Zal later nog wel naar Almere gaan.

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 22:27
Ik ga bij voorkeur nog steeds naar een fysieke winkel. Ik kijk wel op internet voor recenties en prijzen maar betaal liever een paar tientjes meer waarbij ik ook service en snelle garantie krijg geleverd dan online en dan via rma retour moeten sturen indien nodig. verbruiksartikelen zoals cd/dvd, sd kaarten en usb sticks bestel ik meestal wel weer online.

Noem het dom, noem het stom maar als je zelf een fysieke winkel hebt en ook concurentie van webwinkels neig je eerder naar een andere fysieke winkel. Ik heb zeker weten ook goede ervaringen met enkele online shops en ook met de service er van. Toch haal ik 95% uit de fysieke winkel. Geen mm/bcc/maxwell maar een ouderwetse "computerboer" waar ik ook ervaringen uit kan wisselen met personen met hart voor hardware.

[Voor 0% gewijzigd door Bikerepairman op 06-01-2015 17:29. Reden: typo]

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
Fiber schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:43:
[...]

Wellicht moeten bedrijven meer als Apple gaan denken en een mooie winkel vooral als marketing en promotie zien, in plaats van als verkoop kanaal.
Kun je ook de vraag beantwoorden : Wie gaat dat betalen? ;-)

• rolex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 09:21
SinergyX schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:04:[/b]
[...]

Als het product bij de genoemde webshop op voorraad is geven ze korting, Maar soms doen ze niet moeilijk. Laatst gasfornuis besteld en was elders veel goedkoper maar niet op voorraad. Toch 20 euro korting kunnen krijgen bij MM.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58
wittereus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:55:
[...]

Kun je ook de vraag beantwoorden : Wie gaat dat betalen? ;-)
Ik denk wel dat dit een van de redenen waarom steeds meer mensen Apple producten kopen. In een lokale reseller staan al vrijwel alle Apple producten uitgestald (weliswaar niet alle configuraties, maar dat zie je er toch niet aan).

In bijna elke stad is er wel een Apple reseller en ook de MyCom, Dixons en Media Markt staat er tegenwoordig vol mee.

Dus als mensen vervolgens voor een computer of tablet naar de stad gaan, is een groot deel van wat ze zien tegenwoordig Apple.
Bikerepairman schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:28:
Ik ga bij voorkeur nog steeds naar een fysieke winkel. Ik kijk wel op internet voor recenties en prijzen maar betaal liever een paar tientjes meer waarbij ik ook service en snelle garantie krijg geleverd dan online en dan via rma retour moeten sturen indien nodig. verbruiksartikelen zoals cd/dvd, sd kaarten en usb sticks bestel ik meestal wel weer online.

Noem het dom, noem het stom maar als je zelf een fysieke winkel hebt en ook concurentie van webwinkels neig je eerder naar een andere fysieke winkel. Ik heb zeker weten ook goede ervaringen met enkele online shops en ook met de service er van. Toch haal ik 95% uit de fysieke winkel. Geen mm/bcc/maxwell maar een ouderwetse "computerboer" waar ik ook ervaringen uit kan wisselen met personen met hart voor hardware.
Ik vind het ook fijn om met mensen te praten die een hart hebben voor wat ze verkopen. In de grote computerzaken zoals hierboven genoemd staat tegenwoordig vaak personeel die maar hebben gesolliciteerd hebben op wat ze konden vinden en toevallig zijn aangenomen bij de Media Markt bijvoorbeeld. Ze weten het een en ander over de producten waarmee de gemiddelde consument voorzien is van info, maar zodra je ook maar één technischere of specifiekere vraag stelt over het product komen ze in de problemen. Dit is niet bij al het personeel zo maar je ziet het wel steeds meer. Als iemand mij iets staat te verkopen en ik het idee heb dat diegene er geen verstand van heeft, vergaat me de zin om het product daar te kopen...

Daarnaast vind ik de garantie service in veel zaken ok niet heel behoorlijk.

[Voor 55% gewijzigd door SquareOne op 06-01-2015 19:13]

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
Cd-romland.

Grote winkel, veel voorraad, enorme bak kennis, uitstekende service en zeer ruime openingstijden. Plus scherpe prijzen.

[Voor 8% gewijzigd door Noord27 op 06-01-2015 23:18]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Apple is een godsdienst, daar werken de dingen niet logisch dus dat gaat niet op. Verder zie je wel steeds meer merken die een grote store openen waar ze dan alles hebben.

Bij mode artikelen is dit goed te zien, naar mijn mening ideaal, ik wil een product x van fabrikant y ik ga naar de winkel van fabrikant y en ik weet zeker dat ze het daar hebben. Helaas werkt dit voor elektronica niet omdat je dit niet hoeft te passen. Je kan het daardoor uitstekend op afstand bestellen door simpel YouTube filmpjes te kijken. Bevalt het toch niet dan stuur je het voor 7 euro weer terug en krijg je je geld terug. 7 euro is ook wel ongeveer het geld dat je kwijt bent om een winkel te bezoeken (reiskosten, tijd)

Anoniem: 369733

Ben er al een tijdje niet geweest, maar voordat ik (bijna) alles online kocht, kwam ik veel op de Jonker Fransstraat in Rotterdam. (buurt van Blaak) Je had/hebt daar oa Etelcom, Paradigit, Dimension en heel vroeger Crazy Hans (2de hands voornamelijk) en Mycom. En ik kwam ook wel eens op de Beijerlandselaan in Rotterdam Zuid, daar had je er een stuk of 4 van voornamelijk Turkse eigenaren.

Ik moet wel zeggen dat ik geen idee heb hoeveel van deze winkels er nog bestaan.

Ook bij de hiervoor al genoemde Informatique en Alternate ben ik geregeld geweest.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]
Ik zie het al voor me mbt de bakker en de slager. :D

Al dit online gedoe heeft als hoofdoorzaken een scheef belastingsysteem en veel te hoge huizen/pandenprijzen.
Door dit blijft er weinig gezonds over mbt winkels, en wordt mogelijke "kartelvorming" een steeds risicovoller probleem.

In Noorwegen/Zweden zijn er al geen bakkers/slagers/groentemannen meer vanwege supermarktoorlogen.
Aangezien we al zo bereid zijn om de elektronica en meubel keuzevrijheid op te offeren sta ik met enige angst de toekomst te zien mbt tot onze voedsel-middenstand.

Maw, what`s next ?

How do you save a random generator ?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:02
Hoewel ik er overwegend 'slechte' en goede ervaringen mee heb, is CD-ROM-LAND in Breda wel nog een van de weinige winkels die écht veel heeft uitgestald. Wel in vitrine's maar volgens mij kun je daar gewoon vragen of je het mag bekijken, zeker in het geval van bijvoorbeeld toetsenborden en muizen enzo.

Ik was daar echt verrast van, ze hebben daar echt grandioos veel staan, en langs één muur hebben ze gewoon iets van 8 of 9 vitrine kasten met per kast van boven naar beneden allerlei uiteenlopende moederborden per merk. Dus een kast voor ASRock, een voor Intel, MSI, ASUS, Gigabyte, ga zo maar door.
Dat, naast alle andere kasten waar de voedingen, videokaarten, SSD's/HDD's, behuizingen, ga zo maar door, in staan.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:14

vhal

ಠ_ಠ

Informatique was wel ok toen het nog in Bergschenhoek/Berkel Centrum zat. Beetje het klassieke hardware PC winkeltje.
Tegenwoordig zitten ze in een verschrikkelijk, pretentieus pand op een industrieterrein naast de "Golden Arches" @ Berkel wat nogal onpersoonlijk en kil overkomt zodra je binnen wandelt. Ongezellige, helblauwe LED verlichting waar Yolanthe zich niet durft te vertonen en afstandelijk personeel. Alles OCD-proof opgesteld etc. Enfin...kil,koel en zakelijk. Jammer is het wel, het is dat deze winkel min of meer op de hoek zit wat soms wel handig is maar voor de rest ze zijn (flink) wat duurder dan de gemiddelde internet-met-fysieke-winkel-shop.

Voor de rest kan ik mij Yorcom nog wel herinneren maar dit was pre-crisis tijdperk. Ze zaten toen in een achterafpand in Maassluis en zijn later verhuisd naar Vlaardingen. Geen idee of ze er nog zitten.

Edit: blijkbaar nog wel

STRAVA

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Brentolinni schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:25:
[...]

Ik dacht het wel, tenzij ze verhuisd zijn. De MyCom in de straat van het station naar het Hilvershof is iig al een tijdje weg. Het nieuws van een MediaMarkt in Hilversum klinkt fantastisch.
Zal later nog wel naar Almere gaan.
Er is ook nog de 'Hardwareoutlet' (.nl) in Almere. Al een tijd niet geweest maar er lag redelijk wat spul in de winkel. Vaak hebben ze alleen net niet de dingen waar ik vantevoren op uit was gekomen maar als je vooraf niks specifieks in je hoofd hebt is er wel wat te vinden ... (ook makkelijk te bereiken en gratis parkeren natuurlijk buiten het centrum).
Nooit geweten dat er een in Hilversum zat maar dit is het 'origineel' ...

[Voor 12% gewijzigd door apis29 op 07-01-2015 23:34]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee