Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

patchpanel

Pagina: 1
Acties:

• joop81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
beste lezers,

ik heb 20 cat 7 SFTP stugge kabels getrokken die nu in de meterkast uitkomen. Wat me maar niet wil lukken is een goed patchpaneel vinden...
de horizontale ruimte in de meterkast is maar 34 cm dus een 19" rack gaat niet lukken.

Weet iemand wat ik nu moet?

Ik heb geen 24 aansluitingen in een kortere maat dan 19" gezien, een dubbele van 12 boven en 12 onder heb ik alleen op een foto gezien, maar niet die ik ergens kan kopen. Dat zou de uitkomst zijn, weet iemand waar ik dit kan vinden?
hier zie je die 2 x 12 patchpaneel:
https://netwerkproducten....t-patch-beugel-p-965.html

met deze muurhouder kan ik smallere patchpanels aan de muur bevestigen, hier slijp ik een stuk tussenuit.

http://azerty.nl/11-4778-...-com-muurbevestiging.html

Als switch ga ik de netgear JGS524F gebruiken (die ik nog moet kopen). Die past net in de meterkast, als deze tenminste op de muur bevestigd kan worden.

Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen aan een goede (snelle) patchpanel!!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
2x een korte boven elkaar geen optie ?

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
Volgens mij ben je op zoek naar 'standaard' 10inch patchpanelen.
Daar kun je dan zelf wel het benodigde bevestigings materiaal bij vinden. ;)

• calcomp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 07:57
joop81 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:42:.......

Weet iemand wat ik nu moet?
...........
Waarschijnlijk ben je daadwerkelijk opzoek naar 10 inch paneeltjes.

Heb je nog minder ruimte, dan zou je ook mijn opossing kunnen toepassen:
Een kabelgoot als patchpaneel
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/Vno5dpNEwU/2aae80c8bf7ccd200e94d1a6d0e6d511.jpg

• joop81
haha ja bedankt voor de antwoorden!
door die kabelgoot realiseer ik me eigenlijk pas dat de patchpanel geen enkel effect heeft op je snelheid van je netwerk, uiteraard alleen je keystones, toch?!?
ik ga nu kijken voor 2 x 12 patchplaatje (Y)

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
De keystones ook niet. Zolang het standaard CAT compatible keystones zijn met 8 contactpunten kan je cat5 tot en met cat 7 er gewoon op aansluiten.

• joop81
maakt de switch wel uit? is het beter om deze uit 1 element te bestaan (dus 24 poorten) of kan dit ook met 2x12?
Dan kan ik wellicht een 10 inch patchkastje plaatsen met 2x patchpanel en 2x switch plaatsen om het netjes te maken.

dank alvast voor reactie

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10

Nox

Noxiuz

joop81 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:39:
maakt de switch wel uit? is het beter om deze uit 1 element te bestaan (dus 24 poorten) of kan dit ook met 2x12?
Dan kan ik wellicht een 10 inch patchkastje plaatsen met 2x patchpanel en 2x switch plaatsen om het netjes te maken.

dank alvast voor reactie
Ja, je bent wel beperkt door de uplink van de tweede naar eerste.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• calcomp
Er zijn wel keystones voor CAT5, CAT5e, CAT6 en CAT6a.
Die verschillen voornamelijk in mate van afscherming.

Formeel zou een CAT5 keystone in een CAT6 netwerk invloed kunnen hebben op de maximaal te bereiken snelheid als er stoorbronnen in de buurt zijn, maar hoeveel invloed het nu in de praktijk zal zijn........

20 meter CAT5 kabel in een een CAT6 netwerk zal je snelheid meer beinvloeden.
Of een fast ethernet switch in een CAT6a netwerk 8)7

• calcomp
Bij meervoudige gelijktijdige datastromen zou een goede 24p switcht sneller moeten kunnen zijn dan twee 12p switches. Dit omdat gelijktijdige datastromen van switch 1 naar switch 2 beperkt worden door de enkele link tussen die twee switches.
Pagina: 1