Draadloos netwerk probleem in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Ik zit thuis nu al een tijd met een probleem met het draadloos netwerk. Vorig jaar zomer hebben we (KPN) glasvezel gekregen in huis. Nu is het zo dat de Experia box als het ware linksbeneden tegen de muur hangt (daar komen de kabels ook binnen in huis), en de laptop in mijn studeerkamer rechtsboven tegen de muur staat. In de studeerkamer had ik nauwelijks WiFi ontvangst, vandaar dat ik op een gegeven moment een TP Link Extender aangeschaft heb (op advies van de computerwinkel in mijn woonplaats). Nu is het bereik uitstekend op de studeerkamer (heb de Extender op een kamer ingestoken tussen de studeerkamer en de experiabox in), maar het signaal van de Extender klapt er soms wel drie keer per dag uit. Het signaal van de 'basis' WiFi loopt dan wel gewoon door, alleen het extended signaal stopt op de een of andere manier. Ik heb de Extender al eens omgeruild, maar de problemen zijn niet verdwenen.

De probleemoplosser van Windows geeft vaak verschillende problemen aan, bijvoorbeeld dat de draadloze netwerkverbinding geen geldige IP-configuratie heeft, de verbinding mogelijk geblokkeerd wordt door firewall instellingen of dat de standaardgateway niet beschikbaar is.

Heeft iemand een idee over hoe dit probleem te verhelpen? Een kabel trekken is geen optie doordat ik daarvoor het hele huis (van linksbeneden naar rechtsboven) door moet.

[ Voor 7% gewijzigd door Niku op 05-01-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Heb je die extender op je kamer? In dat geval heeft hij net zo'n slecht signaal als je hiervoor had. Het beste dat je in dit geval kunt doen, is je extender ergens tussen je kamer en de router ophangen. Of gewoon een netwerkkabel naar je kamer trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Justin013 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:23:
Heb je die extender op je kamer? In dat geval heeft hij net zo'n slecht signaal als je hiervoor had. Het beste dat je in dit geval kunt doen, is je extender ergens tussen je kamer en de router ophangen. Of gewoon een netwerkkabel naar je kamer trekken. ;)
Uiteraard heb ik de echter niet op mijn kamer, hij hangt tussen mijn laptop en de router in inderdaad. Zoals ik zei, het signaal is enorm verbeterd, maar dat verbeterde signaal klapt er om de haverklap uit. Een kabel trekken is geen optie, want dan moet ik het hele huis door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Tot waar kun je wel een kabel trekken? Hang anders een deftig accesspoint op. Andere optie is powerline adapters, maar dat is ook niet altijd alles.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep. En verder het advies van de computerwinkel waar ze een repeater als dit aanraadden voortaan met een zeer grote klont zout nemen. Ik zou iig proberen dat ding terug te brengen. Misschien leren ze het dan af :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Laatst online: 13:15

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Je kan ook nog proberen de repeater op ongeveer 1/3 van de afstand tussen Experiabox en Studeerkamer in te plaatsen zodat de repeater een goede ontvangst heeft met de Experiabox en jij een redelijk tot goede verbinding met je repeater. Houdt er rekening mee dat een repeater altijd je snelheid halveert. (stel: je hebt een 20 Mbps verbinding dan kan je via je repeater maar max 10 Mbps ontvangen)

Beste wat je kan doen is het apparaat omruilen zoals dion_b aangeeft aangezien repeaters vaak meer ellende veroorzaken dan dat ze goedmaken.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Wat is dan een goed alternatief? Want het bereik via de repeater is uitstekend, dus de plaats waar de repeater hangt is uitstekend, alleen dat signaal slaat er vaak uit, waarna ik de repeater moet resetten en dan doet hij het weer een tijdje.

Kabel trekken is in principe geen optie. Powerline adapters? Andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Een aanvulling op de FP: de TP link extender die ik heb is deze: TL-WA850RE, mijn router is de KPN Experia Box V8. Nu lees ik enorm veel problemen met de betreffende combinatie op de KPN fora, en ga ik nu denk ik definitief mijn zinnen zetten op een powerline adapter. Hebben jullie daar advies voor? Of is dat ook niet betrouwbaar genoeg en zeggen jullie in alle gevallen dat ik een kabel moet trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen, pak het probleem meteen goed aan door middel van een kabel, dan doe je één keer de ellende maar is het ook opgelost. Powerline adapters is een leuke hit or miss, bij sommige werkt het, bij sommige niet, verder kan het soms ook ineens niet goed werken terwijl het een lange tijd wel goed heeft gewerkt en dan zit je weer tijd erin te stoppen terwijl je net zo goed dus die vervelende kabel kan trekken en geen gedoe meer hebt. In mijn huis heb ik ook kabels getrokken tussen access points, wifi volle strepen in me hele huis op elke verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:48

3DDude

I void warranty's

De buren testen die powerlines wel is:
http://nl.hardware.info/r...t-strijd-tegen-de-storing

en

http://nl.hardware.info/r...-adapters-met-wifi-review

Zou zeggen pak uit de bovenste (geen wifi variant dus) even de beste :)

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1