Ik zit thuis nu al een tijd met een probleem met het draadloos netwerk. Vorig jaar zomer hebben we (KPN) glasvezel gekregen in huis. Nu is het zo dat de Experia box als het ware linksbeneden tegen de muur hangt (daar komen de kabels ook binnen in huis), en de laptop in mijn studeerkamer rechtsboven tegen de muur staat. In de studeerkamer had ik nauwelijks WiFi ontvangst, vandaar dat ik op een gegeven moment een TP Link Extender aangeschaft heb (op advies van de computerwinkel in mijn woonplaats). Nu is het bereik uitstekend op de studeerkamer (heb de Extender op een kamer ingestoken tussen de studeerkamer en de experiabox in), maar het signaal van de Extender klapt er soms wel drie keer per dag uit. Het signaal van de 'basis' WiFi loopt dan wel gewoon door, alleen het extended signaal stopt op de een of andere manier. Ik heb de Extender al eens omgeruild, maar de problemen zijn niet verdwenen.
De probleemoplosser van Windows geeft vaak verschillende problemen aan, bijvoorbeeld dat de draadloze netwerkverbinding geen geldige IP-configuratie heeft, de verbinding mogelijk geblokkeerd wordt door firewall instellingen of dat de standaardgateway niet beschikbaar is.
Heeft iemand een idee over hoe dit probleem te verhelpen? Een kabel trekken is geen optie doordat ik daarvoor het hele huis (van linksbeneden naar rechtsboven) door moet.
De probleemoplosser van Windows geeft vaak verschillende problemen aan, bijvoorbeeld dat de draadloze netwerkverbinding geen geldige IP-configuratie heeft, de verbinding mogelijk geblokkeerd wordt door firewall instellingen of dat de standaardgateway niet beschikbaar is.
Heeft iemand een idee over hoe dit probleem te verhelpen? Een kabel trekken is geen optie doordat ik daarvoor het hele huis (van linksbeneden naar rechtsboven) door moet.
[ Voor 7% gewijzigd door Niku op 05-01-2015 22:14 ]