CPU load in een vers geïnstalleerde Google Chrome op een kale Windows 8.1 with Bing zonder bloatware (Dell 3135; N2830, 4GB RAM) is zó hoog dat 720p en 1080p enorm haperen (totale CPU load 100% continu).
In Internet Explorer gaat het wel goed en zit de load max. op zo'n 30%. Lokale bestanden op 1080p en hoge bitrate worden in bijv. VLC ook soepel afgespeeld. Zie hieronder een voorbeeld van hoge CPU verbruik Chrome met YT. Buffering is niet het probleem.

Onderstaande (en op het internet gevonden) oplossingen allemaal geprobeerd en uitgevoerd. Komt dus neer op hetzelfde probleem als hieronder beschreven:
Heeft er iemand dé gouden tip? Via Google heb ik hem nog niet gevonden helaas... Alvast bedankt voor het meedenken.
In Internet Explorer gaat het wel goed en zit de load max. op zo'n 30%. Lokale bestanden op 1080p en hoge bitrate worden in bijv. VLC ook soepel afgespeeld. Zie hieronder een voorbeeld van hoge CPU verbruik Chrome met YT. Buffering is niet het probleem.

Onderstaande (en op het internet gevonden) oplossingen allemaal geprobeerd en uitgevoerd. Komt dus neer op hetzelfde probleem als hieronder beschreven:
Ik ben een beetje radeloos, en het is erg frustrerend. Mijn 7 jaar oude laptop op Windows 7 (CPU: T2050) speelt zelfs 720p nog goed afde Zeester schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:49:
Pas een volledig schone install van Windows 7 op een netbookje gedaan en meteen Chrome erop gezet. Helaas werkt de combinatie YouTube + Chrome zeer beroerd: moeizaam laden van videos, schokkerig afspelen en nagenoeg 100% CPU load, zelfs bij videos met lage resolutie (bijv. 360p). Hetzelfde gaat op voor andere video sites. Ik heb al van alles geprobeerd (er zijn meer mensen met dit probleem): pepflash plugin disablen, hardware versnelling uitschakelen, alle extensies verwijderen, HTML5 speler gebruiken...het haalt niets uit.
Heeft er iemand dé gouden tip? Via Google heb ik hem nog niet gevonden helaas... Alvast bedankt voor het meedenken.
[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 05-01-2015 21:22 ]