Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dumbell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 12:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Chinese smartphone

Wat is je budget?
250 à 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te internetten, mail lezen, gamen, films kijken. Het toestel moet voldoende support hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zopo ZP999, Kingzone K1, Xiaomi Mi4, Meizu MX4

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben van plan de telefoon een paar jaar te gebruiken dus hij moet wel van redelijke kwaliteit zijn. Belangrijk is het scherm (min 4,5 inch), de camera (min. 13 MP) en de support. Minder belangrijk is dual sim, 4G, accu (moet wel minstens een dag zijn). Ik vergeet vast een hoop, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderd

Oneplus one?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Xiaomi is denk ik de meest veilige, is veel kennis van, en biedt zijn eigen upgrades en constante doorontwikkeling met Miui.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Meizu MX4 Pro (20.1mp camera, 2k scherm)
Huawei Honor 6 Plus ( 3x 8mp camera, dual sim)

Kingzone zou ik afraden als je goede support wil (in de vorm van updates, tenzij je goed bent in Chinese fora doorspitten)

• Dumbell
Ik heb het idee dat je bij de Zopo ZP999 het meeste krijgt voor je geld. 4G, goed scherm, goede camera, dual sim. Ik denk wel dat de updates en support een probleem vormen.

De Meizu MX4 Pro is zo te zien iets boven mijn budget.
De Huawei ziet er erg goed uit, maar hoe goed is de camera?

Hechten jullie trouwens veel waarde aan de benchmarkscores van Antutu?

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
De andere ken ik niet, de Zopo 999 heb ik zelf nu sinds 3 weken en ben ik helemaal weg van.

Ik koop al een jaar of 5 china phones vanwege de dual-sim functionaliteit. In het begin zat er veel rotzooi tussen, tegenwoordig zijn ze volgens mij een heel stuk beter. Sinds 2,5 jaar heb ik nu Zopo's en die bevallen prima. Zopo 100 eerst, erna een Zopo 810 maar die was ruk (hing softwarematig 1x per dag), 2 dagen later een Zopo C3 (1,5 jaar gehad zonder problemen) en nu de 999.

De Zopo 999 heeft alles wat je nodig hebt en meer. NFC, 4G, USB2go, Hotknot e.d. zijn allemaal hele nice features, die ik allemaal echter (nog) niet gebruik ;). Ik wilde hem eerst niet hebben omdat ik zelf 5-inch meer dan groot genoeg vond, maar man wat went dat snel. Als je eenmaal 2 uurtjes met 5,5-inch gewerkt hebt, wil je nooit meer terug. En in de broekzak is het ook geen probleem, waar ik bang voor was.

Hij heeft een zeer mooi en superscherp scherm met full HD, maar dat was voor mij niets nieuws want dat had de C3 ook al. De snelheid van de Octa-core is werkelijk ongekend, zowel in gewoon gebruik als in games. In Antutu laat hij de A-merken makkelijk achter zich, wat wel genoeg zegt. Jammer van het Zopo filmpje dat zijn opstarten vertraagt, anders was hij binnen een seconde opgestart vanuit uit-stand. Ook de Sony camera is super-snel en geeft goede kwaliteit foto's. Bouwkwaliteit is uitstekend en de telefoon is zeer stevig, ligt goed in de hand en ziet er ook gewoon goed uit. GSM ontvangst is zeer goed en op kantoor met slecht ontvangst zelfs beter dan met de HTC One en ook beter dan de C3. GPS: net eerste keer gebruikt en binnen een minuut binnenshuis een fix.

De accu van 2700 mAh gaat duidelijk langer mee dan de C3 met 2100 mAh, waar ik vaak net het einde van de dag mee haalde. Nu heb ik vaak nog 50-70% over als ik hem bij het naar bed gaan weer aan de lader hang. Maar soms is hij ook in no-time leeg. Ik merk zelf dat dit komt doordat dankzij zijn 3GB geheugen grote apps op de achtergrond blijven draaien en de accu leeg trekken, ondanks dat diezelfde apps niet in de lijst staan met programma's die uitgevoerd worden. Grote games hebben hier een handje van (Magic 2015 heel erg). Kill ze handmatig en de accuduur is normaal.

Twee minpunten die ik ontdekt heb so far: als de telefoon aan de lader hangt, je wordt gebeld, neemt op en haalt de laadkabel eruit, valt hij uit. En om een of andere reden synchroniseert het Google Account niet de persoonsgegevens met het google account (de overige gegevens wel). Beide lijken software problemen en zijn mogelijk al gefixt in een nieuwe ROM (ik heb via wire-update een melding gekregen dat er nieuwe software beschikbaar is, maar die heb ik nog niet geïnstalleerd, geen zin om alles opnieuw in te moeten stellen en installeren).

Deze zopo 999 is absoluut een goede telefoon die zich kan meten met de 600-700 euro A-merk telefoons. Zelfs mijn kameraad die apple-nut is, moest toegeven dat het toch wel een erg fijne telefoon was. Ik ben heel tevreden met mijn keuze voor deze telefoon.

• Dumbell
ThunderStrike schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:51:
De andere ken ik niet, de Zopo 999 heb ik zelf nu sinds 3 weken en ben ik helemaal weg van.

Ik koop al een jaar of 5 china phones vanwege de dual-sim functionaliteit. In het begin zat er veel rotzooi tussen, tegenwoordig zijn ze volgens mij een heel stuk beter. Sinds 2,5 jaar heb ik nu Zopo's en die bevallen prima. Zopo 100 eerst, erna een Zopo 810 maar die was ruk (hing softwarematig 1x per dag), 2 dagen later een Zopo C3 (1,5 jaar gehad zonder problemen) en nu de 999.

De Zopo 999 heeft alles wat je nodig hebt en meer. NFC, 4G, USB2go, Hotknot e.d. zijn allemaal hele nice features, die ik allemaal echter (nog) niet gebruik ;). Ik wilde hem eerst niet hebben omdat ik zelf 5-inch meer dan groot genoeg vond, maar man wat went dat snel. Als je eenmaal 2 uurtjes met 5,5-inch gewerkt hebt, wil je nooit meer terug. En in de broekzak is het ook geen probleem, waar ik bang voor was.

Hij heeft een zeer mooi en superscherp scherm met full HD, maar dat was voor mij niets nieuws want dat had de C3 ook al. De snelheid van de Octa-core is werkelijk ongekend, zowel in gewoon gebruik als in games. In Antutu laat hij de A-merken makkelijk achter zich, wat wel genoeg zegt. Jammer van het Zopo filmpje dat zijn opstarten vertraagt, anders was hij binnen een seconde opgestart vanuit uit-stand. Ook de Sony camera is super-snel en geeft goede kwaliteit foto's. Bouwkwaliteit is uitstekend en de telefoon is zeer stevig, ligt goed in de hand en ziet er ook gewoon goed uit. GSM ontvangst is zeer goed en op kantoor met slecht ontvangst zelfs beter dan met de HTC One en ook beter dan de C3. GPS: net eerste keer gebruikt en binnen een minuut binnenshuis een fix.

De accu van 2700 mAh gaat duidelijk langer mee dan de C3 met 2100 mAh, waar ik vaak net het einde van de dag mee haalde. Nu heb ik vaak nog 50-70% over als ik hem bij het naar bed gaan weer aan de lader hang. Maar soms is hij ook in no-time leeg. Ik merk zelf dat dit komt doordat dankzij zijn 3GB geheugen grote apps op de achtergrond blijven draaien en de accu leeg trekken, ondanks dat diezelfde apps niet in de lijst staan met programma's die uitgevoerd worden. Grote games hebben hier een handje van (Magic 2015 heel erg). Kill ze handmatig en de accuduur is normaal.

Twee minpunten die ik ontdekt heb so far: als de telefoon aan de lader hangt, je wordt gebeld, neemt op en haalt de laadkabel eruit, valt hij uit. En om een of andere reden synchroniseert het Google Account niet de persoonsgegevens met het google account (de overige gegevens wel). Beide lijken software problemen en zijn mogelijk al gefixt in een nieuwe ROM (ik heb via wire-update een melding gekregen dat er nieuwe software beschikbaar is, maar die heb ik nog niet geïnstalleerd, geen zin om alles opnieuw in te moeten stellen en installeren).

Deze zopo 999 is absoluut een goede telefoon die zich kan meten met de 600-700 euro A-merk telefoons. Zelfs mijn kameraad die apple-nut is, moest toegeven dat het toch wel een erg fijne telefoon was. Ik ben heel tevreden met mijn keuze voor deze telefoon.
Een prima stukje. Ik heb alleen gelezen dat de updates van de ZP999 nogal omslachtig zijn. Voor de rest ben ik toch wel overtuigd.

• ThunderStrike
Wat ik zo las is die update inderdaad niet makkelijk installeerbaar maar meer een nieuwe ROM.

Maar wat dat betreft denk ik dat ik straks toch een custom ROM erop ga flashen, de Zopo 999 wordt op dat gebied goed ondersteund.

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 21:47
Ohja als je veel geld wilt besparen op de ZP999 zou ik voor de ZOPO 3x gaan, zelfde model echter is er minder intern opslaggeheugen (16 gb ipv 32 ).

Over een maandje ligt ie bij mij in de bus :)

• ThunderStrike
Ik heb opzettelijk de 999 gekocht, met de actie die Etotalk had scheelde het zich maar 20 euro en dat vond ik die 16 GB extra interne opslag wel waard.

Maar hoezo pas over een maand in de bus? Met DHL kan je hem in 3 dagen hier hebben als het mee zit.

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 21:47
ThunderStrike schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:37:
Ik heb opzettelijk de 999 gekocht, met de actie die Etotalk had scheelde het zich maar 20 euro en dat vond ik die 16 GB extra interne opslag wel waard.

Maar hoezo pas over een maand in de bus? Met DHL kan je hem in 3 dagen hier hebben als het mee zit.
Studentenbudget :+ die extra 25$ vond ik het niet waard. Huidige telefoon doet het wel ok en de tentamens komen er ook aan en dan zou ik alleen met de telefoon aan het spelen zijn >:)

• Dumbell
Is €327 voor de Zopo ZP999 een goede deal? Het is via een Nederlandse winkel en er zit dus 2 jaar garantie op.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
knip, V&A is niet toegestaan op het forum

[ Voor 85% gewijzigd door The Wizard op 09-01-2015 18:49 ]

• ThunderStrike
327 via een Nederlandse winkel en incl. is op zich een goede deal. Je kunt hem ook in China halen en met wat geluk heb je hem dan voor rond de 275 euro incl. verzending, maar wel met de kans dat je de BTW nog bij mag gaan betalen en dan ben je net zoveel kwijt als de 327 euro in Nederland.

Die 2 jaar garantie is wel een heel groot voordeel, want in China garantie claimen is onbegonnen werk. Ze negeren je daar gewoon compleet.

Verwijderd

Hallo!

Graag zou ik wat hulp willen hebben. Ik zoek een Chinese Smartphone rond de €200 (mag wat meer of minder zijn) met: 4G, goed scherm, liefst zonder skins (dus kale Android versie), 4.4 of hoger, redelijk goede camera.
Wie heeft er een goed advies (goede en betrouwbare webshops)?

Dank jullie wel :)
Pagina: 1