[PW] Order by price

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De minst dure produkten zie ik graag bovenaan maar helaas sorteert de PW altijd op populariteit. Een optie om op prijs te sorteren zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Bedoel je in een categorie overzicht of op een prijslijst van een specifiek product(uitvoering)?

In het eerste geval kun je sorteren op prijs via de dropdown bovenaan de listing. In het tweede geval sorteren we standaard op totaalprijs, maar kan je ook sorteren op basisprijs (zonder verzendkosten e.d.).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H6dACD9.png

:?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die sorteeroptie is er inderdaad, maar ik vermoed dat Olaf dat graag als standaard wil kunnen instellen?

Ikzelf vind het meestal maar een zinloze sortering, vooral als standaardsortering. Die heeft pas zin zodra je specificaties hebt ingesteld om de 'loze' producten (zoals 17" monitoren of 32MB ssd's, etc) eruit te laten. En de populariteits-sortering geeft mij persoonlijk een beter beeld welke producten er zoal zijn, dan de prijssortering.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 06-01-2015 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oeps, ik bedoel inderdaad een optie om het als default te hebben.

Vroeger was op prijs sorteren nog single-click, nu kost het alweer twee clicks. :p
Eigenlijk zou ik de single-click optie ook wel weer terug willen hebben.
En de populariteits-sortering geeft mij persoonlijk een beter beeld welke producten er zoal zijn, dan de prijssortering.
Soms wel, maar meestal filter ik toch.. Populair is niet altijd het beste, zeker als je iets specifieks zoekt.

Sorteren op een kolom die niet getoond wordt kan ook handig zijn. Bijvoorbeeld als je de kleinste behuizing zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-01-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:41:
Oeps, ik bedoel inderdaad een optie om het als default te hebben.

Vroeger was op prijs sorteren nog single-click, nu kost het alweer twee clicks. :p
Eigenlijk zou ik de single-click optie ook wel weer terug willen hebben.
We willen liever voorkomen dat het aantal voorkeuren uit de hand loopt (zoals voorheen op het forum is gebeurd). Er moet een goede reden zijn om een instellling toe te voegen. Een standaard sortering op prijs levert meestal resultaten op van willekeurige producten die toevallig goedkoop zijn. Een sortering op prijs wordt pas interessant als je de resultaatset flink hebt beperkt met een aantal filters.
Soms wel, maar meestal filter ik toch.. Populair is niet altijd het beste, zeker als je iets specifieks zoekt.
Daar ben ik het ook mee eens, maar als je binnenkomt op een categorie zoek je niet specifiek en is het zinvoller om populaire producten te tonen dan de goedkoopste producten waar meestal weinig belangstelling voor is.
Sorteren op een kolom die niet getoond wordt kan ook handig zijn. Bijvoorbeeld als je de kleinste behuizing zoekt.
De mogelijkheid toevoegen om te kunnen sorteren op een kolom die niet getoond wordt zou UI-technisch een grote clutter veroorzaken. In plaats van een drop down met zeven opties (wat ik al meer dan genoeg vind) krijg je er dan tientallen. Dat is niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoi Femme, lang niet gezien. :p
Een sortering op prijs wordt pas interessant als je de resultaatset flink hebt beperkt met een aantal filters.
Klopt, dus voor gebruikers die meestal filteren zou een optie om standaard op prijs te sorteren elke keer twee klikken schelen.
Een enkele klik zou ook al iets schelen..
Daar ben ik het ook mee eens, maar als je binnenkomt op een categorie zoek je niet specifiek en is het zinvoller om populaire producten te tonen dan de goedkoopste producten waar meestal weinig belangstelling voor is.
Okay, misschien dus de sortering aanpassen afhankelijk van of er gefilterd is?
Dat is niet wenselijk.
Right, maar niet kunnen sorteren op kolommen die niet getoond worden is ook niet altijd handig.
Pagina: 1