Van hdd naar ssd, hoe overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste medewerkers,

Ik heb zojuist een ssd in mijn systeem geplaatst naast mijn hdd. Op deze ssd heb ik een clean Windows 7 ultimate install gedaan. Mijn oude windows staat nog steeds op de hdd.

Nu wil ik de oude Windows verwijderen, maar al mijn films,foto's en games staan nog op de hdd en in de windows folders. Hoe kan ik deze op mijn hdd laten staan maar dat Windows wel verwijdert word? Dit omdat ook veel games bij de program files zijn geïnstalleerd.

Bij voorbaat dank! :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:18
De meeste games zul je toch opnieuw moeten installeren.

Ik zou de films en foto's even in een aparte map zetten en dan kun je toch de andere mappen verwijderen?
Ook zou je ze eerst even naar een externe harde schijf kunnen kopiëren en dan de hele harde schijf formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb helaas geen andere harde schijf, zou ik ze wel in een map kunnen zetten die naar de andere Windows map (van de ssd) linkt?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PAHvandam schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:32:
[...] zou ik ze wel in een map kunnen zetten die naar de andere Windows map (van de ssd) linkt?
Met welk doel? Films en andere databestanden kun je gewoon openen, maar de (meeste) games en programma's zul je toch opnieuw moeten installeren. Beter maak je gewoon in de root van de HDD een nieuwe directorystructuur aan en verplaats je daar de foto's en films naar toe.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PAHvandam schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:32:
Ik heb helaas geen andere harde schijf, zou ik ze wel in een map kunnen zetten die naar de andere Windows map (van de ssd) linkt?
Zet ze in de root van de hdd, documenten, afbeeldingen, video's, downloads, etc, verwijder verder alles wat je niet meer nodig hebt en link in de nieuwe Windows de user folders naar de juiste plekken aangemaakt op de hdd.

http://support2.microsoft.com/kb/310147/nl