Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
of
pricewatch: Cooler Master Hyper 412S
Monteren van de koeler voor de eerste keer kan wel lastig zijn. Gewoon goed de handleiding doorlezen
En desnoods iemand vragen of ie hem wilt aandrukken wanneer jij de schroeven vast monteert.
Koelpasta verwijderen met wasbenzine.
of
Monteren van de koeler voor de eerste keer kan wel lastig zijn. Gewoon goed de handleiding doorlezen
我的名字是Mirno
Beetje wasbenzine doen op een doekje en daarmee de cpu schoonmaken? Is dat wel goed?mirno schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:35:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
of
Monteren van de koeler voor de eerste keer kan wel lastig zijn. Gewoon goed de handleiding doorlezenEn desnoods iemand vragen of ie hem wilt aandrukken wanneer jij de schroeven vast monteert.
Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Jahoor, geen probleem.piqueno11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:10:
[...]
Beetje wasbenzine doen op een doekje en daarmee de cpu schoonmaken? Is dat wel goed?
Wasbenzine verdampt namelijk snel.
Ja, al een tal van keren gedaan. Pak even keuken of wc papier, dep dat in de wasbenzine en maak de CPU schoon, CPU kan in de socket blijven. Na een paar papieren doekjes, als laatste nog even met een wattenstaafje het laatste eraf halen indien nodig. Paar tellen wachten, droog binnen enkele tellen oppiqueno11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:10:
[...]
Beetje wasbenzine doen op een doekje en daarmee de cpu schoonmaken? Is dat wel goed?
Niet erover heen gieten dus, maar gewoon met een vochtig doekje met wasbenzine afvegen.
我的名字是Mirno
Oke, en passen de 2 coolers in mijn build, en zijn ze wel goed te monteren want ik lees bij de reviews wel dat het lastig is, zijn er betere opties of zijn deze 2 echt de top voor die prijs?unfor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:14:
[...]
Jahoor, geen probleem.
Wasbenzine verdampt namelijk snel.
Elke aftermarket CPU cooler is de eerste keer wel lastig om te monteren. Niet bang zijn en gewoon goed de handleiding doorlezen, eventueel een youtube filmpje bekijkem en je komt er heus wel uit!piqueno11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:21:
[...]
Oke, en passen de 2 coolers in mijn build, en zijn ze wel goed te monteren want ik lees bij de reviews wel dat het lastig is, zijn er betere opties of zijn deze 2 echt de top voor die prijs?
Koelers passen beide.
Beide zijn ze evengoed, en scherp geprijsd
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Tranquillo, omdat die net iets beter is en goedkoper
Beide zijn ze evengoed, en scherp geprijsd
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Tranquillo, omdat die net iets beter is en goedkoper
我的名字是Mirno
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.
De Tranquillo Rev 2 is makkelijk te monteren, als reviews zeggen dat die moeilijk te monteren is, hebben ze nog geen andere koeler geïnstalleerd. Cooler Master's systeem vind ik wel lastiger dan Gelid, ik heb zelf een Hyper 212 Plus gehad en voor zover ik weet gebruikt de Hyper 412S dezelfde gekruiste beugel die je door de heatpipes moet steken.piqueno11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:21:
[...]
Oke, en passen de 2 coolers in mijn build, en zijn ze wel goed te monteren want ik lees bij de reviews wel dat het lastig is, zijn er betere opties of zijn deze 2 echt de top voor die prijs?
Voor een niet overgeklokte Core i5 is de Tranquillo heel stil en houdt die het makkelijk koel. Ik heb die Tranquillo gebruikt op een overklokbare cpu en dan werd die onder belasting wel heel lawaaiierig waardoor ik na een tijdje ben overgestapt op een grotere koeler, maar jij kunt toch niet overklokken dus meer heb je niet nodig.
Ik heb eigenlijk nog het meest zitten prutsen met een boxed Intel koeler, was er in geslaagd maar een halve push pin door het gat te duwen en kreeg die er maar moeilijk weer uit. Dan vind ik schroefjes een stuk eleganter, betrouwbaarder, en makkelijker weer te verwijderen.
Als je het wat sirieuzer aan wilt pakken heeft arctic ook een schoonmaakkitje voor minder dan €10,-
pricewatch: Arctic Silver ACN-60ml
pricewatch: Arctic Silver ACN-60ml
Toppie! Tranquillo rev 2 zit erin!
Bedankt allen!
Bedankt allen!
Pagina: 1