Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies waarschijnlijk low-end game laptop

Pagina: 1
Acties:

• Carl Colijn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05-2018
Achtergrond
Ik zit nu op een all-round Dell laptop uit 2006 en een krachtigere Dell PC uit 2003, dus mijn feeling met wat mogelijk is en wat handig is is wat weggezakt :) Zelfs Minecraft en wat stevigere Flash games hebben op lage settings een FPS van 3 tot 10, dus het begint nu wel wat irritant te worden ;)
Wil 2 laptops kopen (1 voor mijzelf voor werk en 1 voor mijn zoon voor school); daarom 2x dezelfde laptop i.v.m. uitwisselbaarheid / backupsysteem, en we gamen allebei graag dus zelfde specs zijn erg handig. Mede ook een laptop want ik wil niet elke avond op zolder verbannen zitten terwijl mijn vriendin in de woonkamer zit ;)

Eisen
  • moet zeker 8+ jaar meekunnen gaan (met evt. tussendoor upgraden van RAM, HDD) - ik hou niet van elke 3 jaar nieuwe HW kopen (verspilling)
  • moet nu goed redelijk zware games kunnen (hoeft niet op ultra e.d. en laatste jaren op minimale settings maakt niet uit)
  • moet virtual machines kunnen draaien; niet vaak, maar 4x een WinXP met 1GB zou leuk zijn
  • standaard dagelijks gebruik = Office ontwikkeling & C++ development, gewoon thuis (desktop replacement)
  • moet soms ook meekunnen naar klanten voor demo's, dus niet al te flashy & VGA aansluiting voor oudere beamers zou mooi zijn
  • onderweg in trein kunnen werken (dus de batterij moet liefst ook lang-ig (4-5 uur+ zou mooi zijn) meekunnen; hoef er niet 10 uur mee te kunnen gamen).
  • 17'', ben nu ook al 17'' 3,5 kg gewend, en 15'' is toch een aardige stap terug voor mij
  • heb grote muziek & foto/film collectie, en heb liefst MSDN downloads lokaal, dus > 750GB (data) HDD is wel nodig
  • hoeft niet echt van titanium gemaakt te zijn; ik ben redelijk zuinig op mijn spullen en boer het niet af
  • liefst geen merk-laptop i.v.m. hoge vervangkosten van merk-specifieke onderdelen (slechte ervaring met Dell adapter hiermee), lastig upgraden, niet bij kunnen prikken van upgrades maar echt moeten vervangen (maar 1 HDD slot, maar 2 RAM slots gevuld met 4GB beide, etc.; erg jammer van de initiele aanschafprijs)
  • denk dat de game-eis wel zo'n beetje de minimale specs gaat bepalen hiermee (op accuduur na)
Vulling
Qua vulling had ik het volgende in gedachte:
  • Grafische kaart: NVidea GTX860M heeft goede prijs/kwaliteit, redelijk toekomstbestendig, lager energieverbruik - ideale kaart?
  • CPU: Intel I7 4710MQ/HQ = toch quadcore en hoge snelheid, ook VT-x & SLAT, toch nog redelijk qua prijs (hoef geen hogere uit de 47xx serie)
  • RAM: 16GB dual-channel, liefst later nog tot 24 of liefst 32 uitbreidbaar voor toekomstbestendigheid. Of is 8GB voorlopig meer dan genoeg?
  • OS: voor nu Win 8.1 pro, eind dit jaar zeker upgrade naar Win 10 - er moeten dan dus wel drivers uitkomen voor die laptop, maar denk dat de Win8 drivers ook wel onder 10 zullen werken?
  • HDD: 1TB HDD 7200 RPM & 120GB SDD; SDD waarschijnlijk een Samsung EVO 840
  • Wireless: dual band AC zou toch wel mooi zijn als ik die router ook eens zou upgraden
  • Toetsenbord: QWERTY, en backlit zou wel gaaf zijn, maar hoeft niet perse
Budget
Ik wil tot +- 1400 euro gaan; mogelijk 1500 euro als het echt een beest is voor dat geld, liever toch iets lager bedrag (maar denk niet dat dat erin zit).

Eigen conclusies
  • Alienware: vast mooi apparaat, maar te duur en te flashy
  • Acer: bv. de Acer Aspire (VN7-791G-799U) lijkt een optie (met I7 & GTX860m), maar: alsnog redelijk aan de prijs (1500 euro), de 1TB hdd loopt op 5400 rpm, wel weer een 256GB SSD, en redelijk stil voor een gaming laptop. Echter (zie mijn opmerking over merk-merk PC's hierboven): RAM schijnt niet upgradeable, bijna niks is user-replaceable (zelfs accu zit intern vastgelijmd volgens review), servicing is lastig (schijnt bijna hele ding te moeten demonteren om bij de componenten + fan te komen), en de volgende review quote sprak mij ook niet echt aan: "We can measure a maximum temperature of an uncomfortable 55 °C (~131 °F) during gaming in some places, but who is going to play games with a 3 kg (~6.61 lb) notebook on their lap?" Ik dus :) ...
  • Asus ROG: alsnog redelijk aan de prijs, en net niet de goede configs en slecht upgradebaar; verder zelfde verhaal als Acers lijkt mij, dus heb niet verder gekeken
  • Lenovo / Medion: bestaande configs met 17''/GTX860m zijn het toch net niet
  • Andere echte merk-merk computers niet eens echt bekeken (zou ik dat wel moeten doen?)
Blijft over een BTO / XNotebooks computer; spreekt mij ook wel aan qua tweak-ability en (klein) NL merk;
  • 1e keuze: de BTO X•BOOK 17CL58 / XNB TURBINE HW17; totaalprijs met gewenste config = +- 1400, lijkt PERFECTE keuze, MAAR: de Clevo barebone waar 'ie op gebaseerd is is de W370ST, en die schijnt echt uber-crappy speakers te hebben (bijna geen bas, vervormde 'tinny' hoge tonen bij hoger volume)... ga niet de hele dag met koptelefoon door het leven, dus da's toch wel een deal breaker.
  • 2e keuze: BTO X•BOOK 17M55; totaalprijs ook +- 1400 en daarmee zelfde specs als de 1e keuze hierboven, maar is op een MSI barebone gebaseerd, en heb slechte verhalen over MSI's gelezen qua warmteontwikkeling (dus veel fan-lawaai; bijna nooit echt stil?) Er zit toch een GTX860m & I7 4710MQ in...
  • 3e keuze: de BTO P•BOOK 17CL54 voor dikke 1300 euro; heeft (dacht ik?) een IPS scherm wat toch ook wel fijn zou zijn, maar vergeleken met keuze 1 heeft hij toch maar een NVidea GT840m i.p.v. een GTX860m, en heeft ook iets minder WH batterij; toch wel jammer voor bijna zelfde prijs...
  • De XNB AVALANCHE HW17 is dan weer een stap hoger met een GTX870m, maar komt daarmee toch weer iets te duur uit met een kleine 1600 euro...
Help!
Tja, keuzes... Weet iemand uit eigen ervaring of de Clevo W370ST echt zo'n slecht geluid heeft? Of zou ik toch beter naar echte merken moeten kijken, of is dat toch altijd hoog geprijst niet/slecht-upgradebaar spul? Of moet ik mijn GTX860m eis laten varen en is een GTX uit de 700-serie ook gewoon goed genoeg de aankomende 7 jaar?

Lang verhaal; gefelicteerd als je je er doorheen hebt geworsteld :) Alvast bedankt voor wat meer inzicht!

[ Voor 7% gewijzigd door Carl Colijn op 05-01-2015 22:26 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
is 1400 euro het totaal bedrag of het bedrag samen? :)

• Carl Colijn
Wouter lucassen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:20:
is 1400 euro het totaal bedrag of het bedrag samen? :)
Als jij het kan regelen om voor 1400 euro 2 van deze laptops mijn kant op te sturen ben jij voor eeuwig mijn held ;)

• WouterL
Ik dacht al :P Maar jouw eisen moeten toch meer dan voldoende zijn voor dat budget?

Zelf heb ik bijvoorbeeld een apache pro ge70. Destijds bij coolblue weten te fixen voor 1100 euro (nieuw zijn ze echter 1400!).

Specs?

i7-4710HQ 16GB ram, 860M vid card 128GB ssd + 1 TB schijf en natuurlijk FHD TN paneel.

Dus dat gaat toch wel lukken ?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Een levensduur van 8 jaar is heel erg lang voor laptop. Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar reken eerder op 3 á 4 jaar.

BTO's hebben overigens een nogal slecht imago wat betreft bouwkwaliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door wappiewappie op 05-01-2015 22:40 ]

• WouterL
kijk deze laptops bijvoorbeeld 1372' de stuk.

http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

• Carl Colijn
Wouter lucassen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:36:
Zelf heb ik bijvoorbeeld een apache pro ge70. Destijds bij coolblue weten te fixen voor 1100 euro (nieuw zijn ze echter 1400!).
Zien er inderdaad goed uit! Even snel wat reviews gechecked, en zag dat ik de Tweakers review van de Stealth versie al eerder bekeken had... Anyway, goede specs, en de prijs is goed. Enige minpuntjes die ik zie zijn: geen vervangbare accu (schijnt), accu wat weinig capaciteit (alhoewel 4 uur bij licht Office werk goed genoeg is, maar hoeveel jaar houd die Li-Ion accu dat peil vast?), toch wel warm worden (hoe warm?), en Win 8 voorgeinstalleerd (moet de Pro worden, dus kost nog wat extra budget zo).

Maar goed: dit wordt al meer nit-picken zo, dus ik ben waarschijnlijk op het goede spoor gezet; bedankt!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Beste Cacolijn,

Heel herkenbaar probleem het zoeken naar een degelijk upgradebare laptop die een aantal jaartjes mee moet gaan. Zelf ben ik ook een aantal maanden opzoek naar een fatsoenlijk game laptop.
Als je geen bloedspoed hebt bij het aanschaffen van een nieuwe laptop, zou ik zeggen nu stoppen.

http://www.gaminglaptopsj...lf-way-gtx-860m-gtx-970m/

Wacht op de nieuwe lichting laptop met de GTX960M of GTX965M, deze zijn aanzienlijk sneller en verbruiken minder stroom, waardoor minder warme en beter voor de levensduur. Momenteel vindt in Las Vegas de CES plaats en zullen de eerste laptops worden aangekondigd.

Bij het kopen van een laptop met een GTX860M, moet je goed opletten dat je een versie hebt met een Maxwell ipv een Kepler variant ( Medion en sommige van ASUS hebben bijvoorbeeld de Kepler).
Wil je nu wel graag een nieuwe laptop willen kopen, dan is mijn advies de 17" ACER Nitro, die in de aanbieding is bij Paradigit, dit is de versie zonder SSD, maar heeft wel een vrij M.2 slot, waardoor je deze zelf kan inbouwen (valt reuze mee om te doen), dan heb je voor 1299 euro, 1TB HDD en 512GB SSD.

Succes met zoeken.

• Carl Colijn
duk3n schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:37:
Als je geen bloedspoed hebt bij het aanschaffen van een nieuwe laptop, zou ik zeggen nu stoppen.

http://www.gaminglaptopsj...lf-way-gtx-860m-gtx-970m/

Wacht op de nieuwe lichting laptop met de GTX960M of GTX965M, deze zijn aanzienlijk sneller en verbruiken minder stroom, waardoor minder warme en beter voor de levensduur. Momenteel vindt in Las Vegas de CES plaats en zullen de eerste laptops worden aangekondigd.
Kijk, da's interessante info! Nu nog even kijken of ik het geduld op kan brengen ;) Meer info is te lezen op Tips for buying notebook with decent graphics (Winter 2014 edition); veel goede info, en een interessante tip voor nu vond ik:
Watch out for configurable 860M => 870M upgrade option, this indicates 860M Kepler variant.
Bij het kopen van een laptop met een GTX860M, moet je goed opletten dat je een versie hebt met een Maxwell ipv een Kepler variant ( Medion en sommige van ASUS hebben bijvoorbeeld de Kepler).
Ja, dat had ik al begrepen. Wel jammer dat de specs bij een hoop webshops niet vermelden of het een Kepler of Maxwell is; sommige BTO's bv. hebben wel Maxwells, maar andere modellen staat het dan weer niet bij.
Wil je nu wel graag een nieuwe laptop willen kopen, dan is mijn advies de 17" ACER Nitro, die in de aanbieding is bij Paradigit, dit is de versie zonder SSD, maar heeft wel een vrij M.2 slot, waardoor je deze zelf kan inbouwen (valt reuze mee om te doen), dan heb je voor 1299 euro, 1TB HDD en 512GB SSD.
Zo een had ik in mijn OP al benoemd (die Acer Aspire VN7-791G-799U is een Nitro); klinkt op zich leuk (goede specs voor goede prijs), maar ik werd toch niet echt blij van sommige info en reviews (zie mijn OP).

In ieder geval weer extra opties en keuzes om over na te denken, thanks :P

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Bespaar je in ieder geval de moeite en kijk niet naar BTO, heb mijn BTO laptop met heel veel moeite net zijn tweede jaar laten afmaken maar die valt letterlijk uit elkaar, ook zal ik maar niet al te veel zeggen over de koeling (die is er vrijwel niet, ding is altijd +50 graden) en de bouwkwaliteit is de laagste die ik ooit heb gezien. Wel is 8+ jaar wel erg lang voor zo'n laptop, de accu zal dan iig al lang gaar zijn, en de games over 8+ jaar zullen het ook niet meer worden op zo'n laptop ;)
Maar je kan eens kijken in de richting van MSI, redelijke bouwkwaliteit, specs komen overeen en de prijzen ook.
Verder is 16GB ram wel *stevig* voor een 'low-end' gaming laptop, 4 tot 6GB zou daar meer passen (onder low-end) 8GB is ruim zat voor de meeste games.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Prijs is hier 1 euro 50 :9
Heb er gelijk 1 besteld!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
:X

[ Voor 100% gewijzigd door HenkPatat op 06-01-2015 12:53 ]

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

• Carl Colijn
RGAT schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:15:
Bespaar je in ieder geval de moeite en kijk niet naar BTO, heb mijn BTO laptop met heel veel moeite net zijn tweede jaar laten afmaken maar die valt letterlijk uit elkaar, ook zal ik maar niet al te veel zeggen over de koeling (die is er vrijwel niet, ding is altijd +50 graden) en de bouwkwaliteit is de laagste die ik ooit heb gezien. Wel is 8+ jaar wel erg lang voor zo'n laptop, de accu zal dan iig al lang gaar zijn, en de games over 8+ jaar zullen het ook niet meer worden op zo'n laptop ;)
Maar je kan eens kijken in de richting van MSI, redelijke bouwkwaliteit, specs komen overeen en de prijzen ook.
Verder is 16GB ram wel *stevig* voor een 'low-end' gaming laptop, 4 tot 6GB zou daar meer passen (onder low-end) 8GB is ruim zat voor de meeste games.
Heb die verhalen vaker gehoord over BTO, maar er zijn toch ook positieve verhalen. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat BTO zowel Clevo's als MSI barebones gebruikt? Oftewel: zoek uit welke barebones goed zijn, en shop alleen daarop bij BTO?

Wat die 8+ jaar betreft:
mijn huidige laptop is bijna 9 - Dell Inspiron 9400:
  • dual core T2300 @ 1.6GHz
  • 0,5->2GB ram
  • 60GB->1TB hdd
  • Intel 945GM gfx
en mijn desktop 12 - Dell Dimension 4600:
  • pentium 4 @ 3+ GHz,
  • 0,5GB->2,5GB ram,
  • 120GB->2,5TB hdd,
  • 64MB Geforce4 MX420
Ooit als redelijk high(er) end systemen gekocht, en inmiddels het ram & de hdd flink geupgrade, en voor standaard werk doen ze het eigenlijk nog best prima. Alleen games, tja... dan zijn die grafische kaarten echt een bottleneck. Maar we zijn daarin niet zo heel veeleisend (low settings OK, wat trager, ach ja, als het maar speelbaar is, geen BF4/GTA5 aspiraties), dus lopen er pas eigenlijk sinds 1 jaar echt tegenaan.

Mijn idee was dus dat als ik zo'n zelfde strategie nu weer toepas, ik hoop dat ik die 8+ jaar wel weer kan halen. Vandaar dat ik ram tot zeker 16 of 24 wil kunnen upgraden later, en liefst er een HDD bij zou willen kunnen prikken later i.p.v. maar 1 slot te hebben - de laptop moet dus wel user-servicable zijn, dus een (bv. BTO) barebones leek mij daarom wel handig.

De accu: de mijne gaat nu na 9 jaar nog 'n respectabel half uur mee :) Ik las echter over een Acer dat de accu er gewoon intern ingelijmd zit; heb daarom toch liever een uitneembare zodat ik 'm later evt. kan vervangen.

• Carl Colijn
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:43:
Prijs is hier 1 euro 50 :9
Heb er gelijk 1 besteld!
Yes! 1 laptop wordt voor zakelijk gebruik, dus heb dan nog eens 26 cent voordeel! CentralPoint: _/-\o_

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
cacolijn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Heb die verhalen vaker gehoord over BTO, maar er zijn toch ook positieve verhalen. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat BTO zowel Clevo's als MSI barebones gebruikt? Oftewel: zoek uit welke barebones goed zijn, en shop alleen daarop bij BTO?

Wat die 8+ jaar betreft: mijn huidige laptop is bijna 9 (Dell Inspiron 9400: dual core T2300 @ 1.6GHz, 0,5->2GB ram, 60GB->1TB hdd, Intel 945GM gfx), en mijn desktop 12 (Dell Dimension 4600: pentium 4 @ 3+ GHz, 0,5GB->2,5GB ram, 120GB->2,5TB hdd, 64MB Geforce4 MX420). Ooit als redelijk high(er) end systemen gekocht, en inmiddels het ram & de hdd flink geupgrade, en voor standaard werk doen ze het nog best prima. Alleen games, tja... dan zijn die grafische kaarten echt een bottleneck. Maar we zijn daarin niet zo heel veeleisend (low settings OK, wat trager, ach ja, als het maar speelbaar is, geen BF4/GTA5 aspiraties), dus lopen er pas eigenlijk sinds 1 jaar echt tegenaan.

Mijn idee was dus dat als ik zo'n zelfde strategie nu weer toepas, ik hoop dat ik die 8+ jaar wel weer kan halen. Vandaar dat ik ram tot zeker 16 of 24 wil kunnen upgraden later, en liefst er een HDD bij zou willen kunnen prikken later i.p.v. maar 1 slot te hebben - de laptop moet dus wel user-servicable zijn, dus een (bv. BTO) barebones leek mij daarom wel handig.

De accu: de mijne gaat nu na 9 jaar nog 'n respectabel half uur mee :) Ik las echter over een Acer dat de accu er gewoon intern ingelijmd zit; heb daarom toch liever een uitneembare zodat ik 'm later evt. kan vervangen.
Ach zo, afhankelijk van de bouwkwaliteit en als je er voorzichtig mee om gaat zal je dan wel wat jaartjes vooruit kunnen inderdaad, nam aan dat je verwachtte over 8+ jaar nog steeds een aardig systeem te hebben namelijk, en dat wordt het niet, maar als je er net zo zorgvuldig mee om gaat als met je huidige dan kan dat nog wel.
Ik heb nu een MSI GE60, vandaar dat ik je aanraadde om in die hoek een beetje te kijken of dat wat is, deze zie ik kwa bouwkwaliteit wel een aardige tijd mee gaan, ook de opties om er twee msata SSD's in te stoppen is niet vervelend, hoewel de raid optie daarop een beetje overbodig is, maar genoeg opties om die iig de komende jaren aardig snel te houden ;)

Die centralpoint laptop trouwens :') 1,24 voor een laptop, ze hebben er nog 5 :*)

Fixing things to the breaking point...

• Carl Colijn
RGAT schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:20:
Ik heb nu een MSI GE60, vandaar dat ik je aanraadde om in die hoek een beetje te kijken of dat wat is.
Was hier gisteravond inderdaad al bijna over uit dat die het wel zou worden... en dan lees je vandaag weer over de bijna-beschikbare NVidea GTX960m / GTX965m en mogelijk Intel Broadwell's... oh no!
RGAT schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:20:
Die centralpoint laptop trouwens :') 1,24 voor een laptop, ze hebben er nog 5 :*)
Gisteravond ook nog; zal nu echter wel snel uitverkocht zijn!

Verwijderd

Helaas..;

''Geachte heer, mevrouw,

Door een fout in ons computersysteem stond de door u bestelde MSI GS70 2PC (Stealth)-283NL (GS70 2PC-283NL) aangeboden voor de foutieve prijs van €1,24 exclusief verzendkosten en btw per stuk. De prijzen van dit product liggen normaliter tussen €1375,- en €1499. Het gaat hier duidelijk om een kennelijke vergissing en het is voor ons dan ook niet mogelijk om het product voor €1,24 exclusief verzendkosten en btw per stuk, te leveren, waarvoor onze welgemeende excuses. Wij hebben de order voorlopig voor u geannuleerd.''

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
cacolijn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:12:
[...]

intern ingelijmd zit; heb daarom toch liever een uitneembare zodat ik 'm later evt. kan vervangen.
Ongelooflijk dat je het zo lang volgehouden hebt met deze apparaten :O. Die laptop begrijp ik nog wel maar die desktop, die moet je af en toe aanslingeren toch?
Kan je met beide apparaten überhaupt nog wel een filmpje op youtube kijken 8)7 ?

------------------- On-topic
Wat ik hiermee wil zeggen, ik denk dat jou eisen mbt snelheid en performance dusdanig laag zijn dat je die acht jaar best eens zou kunnen halen.
Laten we niet vergeten dat je nog met een geforce 4 mx werkt nu. Als jij 1400 per laptop gaat uitgeven weet ik zeker dat je dat gewoon haalt. Zorg wel dat je je gordel om hebt als je die laptop voor de eerste keer boot want waarschijnlijk blaast die je dwars door de muur :+ .

-----
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:33:
Helaas..;

''Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben de order voorlopig voor u geannuleerd.''
Wat had je dan verwacht? Grapjas ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Electromonkey op 06-01-2015 14:44 ]

• Carl Colijn
Electromonkey schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:41:
Ongelooflijk dat je het zo lang volgehouden hebt met deze apparaten :O. Die laptop begrijp ik nog wel maar die desktop, die moet je af en toe aanslingeren toch?
Kan je met beide apparaten überhaupt nog wel een filmpje op youtube kijken 8)7 ?
Die Dell productielijn was geloof ik inderdaad overgenomen van T-ford, ergens begin vorige eeuw.

Nu ja, als werk zit ik voornamelijk in Code::Blocks / Notepad++ & Office 2007 (VBA) onder WinXP, en dat is niet zo veeleisend. YouTube trekt 'ie eigenlijk ook best goed, met heel af en toe wel een kleine lag spike hier en daar. Het zijn echt alleen de games waarom ik naar iets anders uitkijk (samen Minecraft met m'n zoontje begint nu toch wel irritant te worden op Low settings met dan een FPS van 3 tot 10).
Electromonkey schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:41:
Zorg wel dat je je gordel om hebt als je die laptop voor de eerste keer boot want waarschijnlijk blaast die je dwars door de muur :+ .
Weet ik; mijn zoontje's nieuwe smartphone is al beter dan mijn laptop :( Zit me er nu al op te verlekkeren...

[ Voor 10% gewijzigd door Carl Colijn op 06-01-2015 15:30 ]

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
De eerste laptops die ik kan vinden met een GTX965M, geen idee wat de prijzen in Nederland gaan worden, maar als die eerste een gelijke prijs in dollar als euro krijgt heb je een hele mooie machine, die je zelf kan upgraden.

http://www.excaliberpc.co...ache-002-15.6-gaming.html

http://www.excaliberpc.co...ealth-280-17.3-ultra.html

• Carl Colijn
duk3n schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:04:
De eerste laptops die ik kan vinden met een GTX965M, geen idee wat de prijzen in Nederland gaan worden, maar als die eerste een gelijke prijs in dollar als euro krijgt heb je een hele mooie machine, die je zelf kan upgraden.

http://www.excaliberpc.co...ache-002-15.6-gaming.html

http://www.excaliberpc.co...ealth-280-17.3-ultra.html
Hier een amazon.co.uk link; makkelijker vergelijkbaar met Euro denk ik;
Asus G751JL 17.3 (ROG)

Link gevonden in deze NotebookReview.com thread; staan nog wel meer links in en ook meer info over gelekte specs & benchmarks.

Vergelijking: de GTX 860m heeft een 3DMark Firestrike score van 3919, en uit bovenstaande forum lijkt de GTX 965m een score van 5394 te hebben; ~ 35-40% krachtiger? Best leuk, maar volgens deze post heeft hij wel een TDP van 75W (de 860m heeft een TDP van 45W) - nog meer watts om weg te blazen. Zoals deze post al mooi zei:
I won't purchase a leaf blower.
:)

Misschien toch maar voor de GTX 860m Maxwell gaan ,want die GTX 965m zal wel een stukje duurder uitvallen dan de 860m, en met de 860m zit ik al wel op mijn budget. Of toch nog even wachten om te kijken of de 965m de prijs van de 860m's naar beneden duwt...?

[ Voor 50% gewijzigd door Carl Colijn op 06-01-2015 23:29 ]

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-11 16:26
cacolijn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:10:

Help!
Weet iemand uit eigen ervaring of de Clevo W370ST echt zo'n slecht geluid heeft?
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de speakers van de W370ST tegen vallen, kan goed merken dat die een subwoofer mist. Lijkt wel of het geluid in een blikje geproduceerd word :P

• Carl Colijn
DutchOx schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:02:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de speakers van de W370ST tegen vallen, kan goed merken dat die een subwoofer mist. Lijkt wel of het geluid in een blikje geproduceerd word :P
Ah, ok, bedankt. Erg jammer inderdaad, want ik wil wel goede audio zonder koptelefoon of externe boxjes.
Pagina: 1